Gå til innhold

Kalkunen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har masse rester fra julaften-kalkunen. Er den god 5 dager etterpå, hvis jeg skjærer den i skiver, og spise kald sammen med tilbehør og annet mat? Den har vært frossen før, så jeg kan ikke fryse den. Ligger i kjøleskapet. takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Skrevet

Jepp,det går bra - men jeg ville varmet den. Stek den i panna eller legg i ovnen...bare sånn for å være på sikre siden etter 5 dager,liksom :)

Skrevet

Så gøy å høre at fler enn meg spiser kalkun på julaften! Det er ikke så mange av oss!

Men vi pleier å plukke den og fryse kjøttet og bruke det i gryte osv til langt ut i mars! Kjempe godt! det gjør ikke noe å fryse ned igjen hvis den har vært fryst før den ble stekt...

Skrevet

Så gøy å høre at fler enn meg spiser kalkun på julaften! Det er ikke så mange av oss!

Men vi pleier å plukke den og fryse kjøttet og bruke det i gryte osv til langt ut i mars! Kjempe godt! det gjør ikke noe å fryse ned igjen hvis den har vært fryst før den ble stekt...

hehe.. aj kalkun på julaften er bra det!! :)))

''det gjør ikke noe å fryse ned igjen hvis den har vært fryst før den ble stekt...

''

Det er nytt for meg. Ja den var frossen da jeg kjøpte den. og så tinte jeg den i kjøleskap og stekte den i ovenen med en gang ... og vi spiste den med en gang ..hehe...

Men du mener at jeg kan fryse ned småbiter, det hørtes jo veldig greit ut da. Kanskje så små at du kan putte de frosne bitene rett i en gryterett - er det ok, eller bør de tine først. Er jo redd det skal bli seigt eller tørt.

Skrevet

hehe.. aj kalkun på julaften er bra det!! :)))

''det gjør ikke noe å fryse ned igjen hvis den har vært fryst før den ble stekt...

''

Det er nytt for meg. Ja den var frossen da jeg kjøpte den. og så tinte jeg den i kjøleskap og stekte den i ovenen med en gang ... og vi spiste den med en gang ..hehe...

Men du mener at jeg kan fryse ned småbiter, det hørtes jo veldig greit ut da. Kanskje så små at du kan putte de frosne bitene rett i en gryterett - er det ok, eller bør de tine først. Er jo redd det skal bli seigt eller tørt.

Javisst kan du det - ikke noe problem å fryse det som har vært stekt selv om det var fryst i rå tilstand.

Skrevet

Javisst kan du det - ikke noe problem å fryse det som har vært stekt selv om det var fryst i rå tilstand.

Så flott! Takk skal du ha. Har fryst nå. Kan jeg bare slenge frsone biter i en gryterett, eller skal de ligge og tine en halv dag i kjøleskap først? Det er små skiver / biter.

Annonse

Skrevet

Så flott! Takk skal du ha. Har fryst nå. Kan jeg bare slenge frsone biter i en gryterett, eller skal de ligge og tine en halv dag i kjøleskap først? Det er små skiver / biter.

De smaker sikkert best om de får tine i kjøleskapet, men det er ikke noe problem å hive dem rett i en gryterett heller. :o)

Skrevet

De smaker sikkert best om de får tine i kjøleskapet, men det er ikke noe problem å hive dem rett i en gryterett heller. :o)

Takk Lillemus :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...