punky brewster Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 selv synes jeg det er noe tull med sølvbestikk. Har selv hardangerstål som jeg bruker både til hverdags og fest. Men nå er det no sånn at besteforeldre på farsiden kjøper det til jentungen min. Hun har no seks mellomstore skjeer, to t skjeer og en kakegaffel. Farmora sa jeg kunne bytte til alt i samme størrelse, det er ikke brukt. Men hva er mest praktisk å ha? Synes jo de som hun har seks av er litt store til feks kaker, men de bittesmå er veldig små Hva er mest anvendelig? Selv ville jeg heller helst ha spart pengene på bok til henne, så hun kunne kjøpt det hun seløv ville engang:) 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Du får ikke byttet det sånn uten videre. Jeg prøvde i vår. Og hos en brukthandler ble jeg tilbudt 25,- (femogtyve kroner!) pr. kaffeskje. Så jeg har nå fremdeles 23 kaffeskjeer eller noe sånt... Jeg samlet en del til meg selv, vi fikk 6 i bryllupsgave og jeg har samlet en god del til ungene. Gjett om jeg angrer på at jeg ikke begynte å samle på en større størrelse...! 0 Siter
punky brewster Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Skrevet 26. desember 2007 Du får ikke byttet det sånn uten videre. Jeg prøvde i vår. Og hos en brukthandler ble jeg tilbudt 25,- (femogtyve kroner!) pr. kaffeskje. Så jeg har nå fremdeles 23 kaffeskjeer eller noe sånt... Jeg samlet en del til meg selv, vi fikk 6 i bryllupsgave og jeg har samlet en god del til ungene. Gjett om jeg angrer på at jeg ikke begynte å samle på en større størrelse...! Men er dine brukt? Hun sa så lenge jeg hverken har brukt de eller pusset de så skulle det gå greit, gjor ingenting at de var svarte 0 Siter
Lisabeth Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Vi bruker dessertskjeene mest. De bruker vi til gjester av alle slag, inkludert barneselskap. Sølvbestikk får du i flere ulike størrelser. Vi har ikke de aller største settene til middagsbruk, men en størrelse som ligger under. De største skjeene og gaflene blir litt for store for min smak, ihvertfall. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Men er dine brukt? Hun sa så lenge jeg hverken har brukt de eller pusset de så skulle det gå greit, gjor ingenting at de var svarte De fleste er helt ubrukte. Butikken ville ikke ta dem i innbytte uansett. 0 Siter
punky brewster Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Skrevet 26. desember 2007 Vi bruker dessertskjeene mest. De bruker vi til gjester av alle slag, inkludert barneselskap. Sølvbestikk får du i flere ulike størrelser. Vi har ikke de aller største settene til middagsbruk, men en størrelse som ligger under. De største skjeene og gaflene blir litt for store for min smak, ihvertfall. bruker du de til kaker også? Sikkert dessertskjeer jeg har 0 Siter
Lisabeth Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 bruker du de til kaker også? Sikkert dessertskjeer jeg har Tja. Vi har vel oftere dessert enn kake som spises med skje, tror jeg. Vi har _veldig_ mange teskjeer (eller kaffeskjeer tror jeg de heter), så da setter vi vel fram dem når det er "penere kaker" på bordet. Nei, bestikkbruket blir vel smak og behag tipper jeg. Vanskelig å si hva barna våre kommer til å sette pris på om 20-30 år :-) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Jeg har fått sølvskjeer siden jeg var liten jente og er svært fornøyd nå for at jeg har kakeskjeer og dessertskjeer til en hel haug. Sølvtøy er ikke noe man går å kjøper seg selv, så ved å sette pengene på bok kan jeg nesten garantere deg at de ikke blir brukt til å kjøpe sølvtøy. Kan hun ikke bare fortsette å motta sølvtøy nå når giveren vil gi henne det? Hvorfor skal du begynne å bytte og være misfornøyd? Jeg er kry når jeg kan legge fram mitt vakre sølvtøy når jeg har gjester:) Glad ikke mamma byttet sølvet mitt ihvertfall.. 0 Siter
punky brewster Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Skrevet 27. desember 2007 Jeg har fått sølvskjeer siden jeg var liten jente og er svært fornøyd nå for at jeg har kakeskjeer og dessertskjeer til en hel haug. Sølvtøy er ikke noe man går å kjøper seg selv, så ved å sette pengene på bok kan jeg nesten garantere deg at de ikke blir brukt til å kjøpe sølvtøy. Kan hun ikke bare fortsette å motta sølvtøy nå når giveren vil gi henne det? Hvorfor skal du begynne å bytte og være misfornøyd? Jeg er kry når jeg kan legge fram mitt vakre sølvtøy når jeg har gjester:) Glad ikke mamma byttet sølvet mitt ihvertfall.. ja, hadde ikke tenkt på det før farmoren som kjøper sølvtøy nevnte det. Det er kun hun som kjøper og begynte da å tenke om det er vits å ha noen få av hver altså kakegafler, t skjeer og dessertskjeer. Kanskje greiest å feks ha 10 eller 12 av en sort? Forøvrig så må vel jeg få ha min oppfatning at sølvtøy er noe tull:) Hvor ofte bruker man sånnt liksom, selv har jeg som sagt flott nina hardangerstål som brukes daglig, mange kommenterer hvor flott det er og om jeg virkelig har råd til å bruke det til daglig. Ei trudde det var sølv:) Synes ingenting om å ha jordisk dikkedarier liggende å samle støv i skuffer. Men så har aldri jeg vært noen materalist. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 ja, hadde ikke tenkt på det før farmoren som kjøper sølvtøy nevnte det. Det er kun hun som kjøper og begynte da å tenke om det er vits å ha noen få av hver altså kakegafler, t skjeer og dessertskjeer. Kanskje greiest å feks ha 10 eller 12 av en sort? Forøvrig så må vel jeg få ha min oppfatning at sølvtøy er noe tull:) Hvor ofte bruker man sånnt liksom, selv har jeg som sagt flott nina hardangerstål som brukes daglig, mange kommenterer hvor flott det er og om jeg virkelig har råd til å bruke det til daglig. Ei trudde det var sølv:) Synes ingenting om å ha jordisk dikkedarier liggende å samle støv i skuffer. Men så har aldri jeg vært noen materalist. Jojo, men nå er det jo ikke _du_ som får sølvtøyet, men datteren din. ) Og det kan jo godt tenkes hun vil synes det er kjempekoselig å tenke på at hun har fått det av farmor når hun blir stor. Men jeg er enig i at det hadde vært mer praktisk å ha f.eks. 12 dessertskjeer enn litt av hvert da. Mine tantiser fikk 12 teskjeer og så avsluttet vi det med en paispade. 0 Siter
grot Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 ja, hadde ikke tenkt på det før farmoren som kjøper sølvtøy nevnte det. Det er kun hun som kjøper og begynte da å tenke om det er vits å ha noen få av hver altså kakegafler, t skjeer og dessertskjeer. Kanskje greiest å feks ha 10 eller 12 av en sort? Forøvrig så må vel jeg få ha min oppfatning at sølvtøy er noe tull:) Hvor ofte bruker man sånnt liksom, selv har jeg som sagt flott nina hardangerstål som brukes daglig, mange kommenterer hvor flott det er og om jeg virkelig har råd til å bruke det til daglig. Ei trudde det var sølv:) Synes ingenting om å ha jordisk dikkedarier liggende å samle støv i skuffer. Men så har aldri jeg vært noen materalist. Jeg er ikke spesielt opptatt av å ha og eie masse ting og tang jeg heller, men jeg har mye sølv og en god del av det brukes daglig. Pusser det noen ganger i året og det er faktisk ikke noen stor jobb. Spesielt kakeskeier har vært mye brukt som grøtskeier til gutta her, men også teskeier og kakegafler er mye i bruk. Synest sølv er flott men ser ingen grunn til at det skal ligge og støve ned i en skuff nei 0 Siter
mirami Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Det er vel hyggelig å få gaver vel, selv om det ikke er det du ville kjøpt. Jeg synes du skal være glad for at barnet ditt får gaver, tenk om det motsatte hadde vært tilfellet? Og penger kan man jo alltids få og er lett å bruke opp på andre ting, sølv er jo en litt mer personlig gave man vil ha livet ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.