Gå til innhold

Mat (ting man putter i munnen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage middag nå i romjulA. Men vet ikke hva. Det skal være noe som er litt mer fancy en grøt.

Det står stille i hjernen min-

Er det noen som har forslag om god mat å lage?

Fortsetter under...

Gjest mat-tips
Skrevet

Gryterett.

Spekemat.

Tortilla med salat og kylling.

Skrevet

Fiskegrateng. Du finner oppskrift i Den rutete kokeboken :-)

Skrevet

Forslag: En hel lakseside/filet innsmurt i pesto. Legges i ildfastform med folio over. 150 grader i 45-60 min. Litt ris eller mandelpoteter til + en salat.

Enkelt og greit for den som liker fisk :o)

Skrevet

Eg har nettopp laga (?) kyllingfileer, med pepper/salt & timian, og basmatiris og paprika og løk.

Enkellt og greit, og mine gjester syns det var godt (søstra mi og hennes 5 år gamle datter).

Annonse

Skrevet

I kveld passer det oss godt å ha spaghetti med kjøttsaus :) Det blir mye brun-saus-middager i jula.

Skrevet

Eg har nettopp laga (?) kyllingfileer, med pepper/salt & timian, og basmatiris og paprika og løk.

Enkellt og greit, og mine gjester syns det var godt (søstra mi og hennes 5 år gamle datter).

Kyllingretter er utrolig godt- Hjertelig takk!!!!

Skrevet

Forslag: En hel lakseside/filet innsmurt i pesto. Legges i ildfastform med folio over. 150 grader i 45-60 min. Litt ris eller mandelpoteter til + en salat.

Enkelt og greit for den som liker fisk :o)

Tusen hjertelig takk!!!

Skrevet

Fiskegrateng. Du finner oppskrift i Den rutete kokeboken :-)

Hjertelig takk for tips!!!

Skrevet

I kveld passer det oss godt å ha spaghetti med kjøttsaus :) Det blir mye brun-saus-middager i jula.

Vi hadde kalkun på julaften. Kalkun 1. juledag. Kalkun 3. juledag.. Og bætre sies det at det blir kalkun nyttårsaften også! Nå er det nok kalkun for en stund...

I morra stikker jeg innom butikken på vei hjem og kjøper meg en laksefilet.

Skrevet

Gryterett.

Spekemat.

Tortilla med salat og kylling.

Supert!! Tusen takk!!

Annonse

Skrevet

Det er godt med litt forandring.

Skrevet

Kyllingretter er utrolig godt- Hjertelig takk!!!!

Jada, det kan være veldig godt.

Ps! Eg brukte Estragon ikkje Timian.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...