Gå til innhold

gjester som tar med egen surkål i selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må forresten legge til at jeg i et forsøk på høflig småkonversasjon tråkket skikkelig i baret når det gjaldt svigermors surkål! ;-) Jeg kom med en bemerkning om at sannelig var man heldig i våre dager, da man bare kan kjøpe ferdig surkål uten å måtte stå og finsnitte kål og koke selv....;-) Så viste det seg at surkålen var _hjemmelaget_!! *ha ha*

Hehe!

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

26

• Dorthe

6

• mariaflyfly

4

• Soulshine

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette skjønner jeg ikke. Du er fornærmet over at noen av dine gjester ikke liker surkålen som du ikke lager selv?

Skrevet

Dette skjønner jeg ikke. Du er fornærmet over at noen av dine gjester ikke liker surkålen som du ikke lager selv?

''Du er fornærmet over at noen av dine gjester ikke liker surkålen som du ikke lager selv?''

Kverrulant i dag? :-)

Skrevet

Ved å oppføre seg som beskrevet signaliserer man jo at det ikke er "bra nok" å "bare" servere ferdigsurkål, med andre ord en kritikk av vertinnen.

Jeg synes man bør ha såpass folkeskikk at man holder seg for gid til den slags.

Skrevet

Du har visst virkelig ikke forstått noen ting av problemstillingen :)

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Det var direkte uhøflig!

Annonse

Skrevet

Super-uhøflig!

Man kan heller på en hyggelig måte på forhånd tilby seg å ta med noe for å avlaste den som holder selskapet, men ikke på den måten du beskriver- Fysj!

Er helt enig i at de burde vært litt smartere og heller legge det frem i retningen avlastning enn på den måten de har gjort det.

For noen år siden da jeg var 'ung og dum' kunne jeg kanskje tråkket nesten like ille i salaten - eller skal jeg si surkålen - som dem. Men 'liker ikke' ville nok vært 'hjemmelaget surkål er jo så mye bedre :-) " -- jeg tror uansett jeg kunne tråkket noen kraftig på tærne.

Skrevet

Er helt enig i at de burde vært litt smartere og heller legge det frem i retningen avlastning enn på den måten de har gjort det.

For noen år siden da jeg var 'ung og dum' kunne jeg kanskje tråkket nesten like ille i salaten - eller skal jeg si surkålen - som dem. Men 'liker ikke' ville nok vært 'hjemmelaget surkål er jo så mye bedre :-) " -- jeg tror uansett jeg kunne tråkket noen kraftig på tærne.

''Men 'liker ikke' ville nok vært 'hjemmelaget surkål er jo så mye bedre :-) " ''

;-) Men smaken er jo som baken. For en som er vant med det, er det sikkert stor forskjell, men for meg er det ikke det, og da er tidsforbruket på å lage den selv fullstendig bortkastet! ;-)

En bekjent mener forresten at at hjemmelaget majones er et 'must' når man skal spise reker. Han er den eneste jeg vet om som mener det, men han må da rett og slett innstille seg på at 'sånn er det' når man bes bort.

Jeg liker f eks min saus bedre enn svigermors, men jeg tar da ikke med meg saus bort dit av den grunn;-)

Skrevet

Du har visst virkelig ikke forstått noen ting av problemstillingen :)

Mulig det. Jeg ser virkelig ikke at dette er et problem.

Skrevet

Mulig det. Jeg ser virkelig ikke at dette er et problem.

Men synes du det er et problem at man bes bort til folk som lager maten annerledes enn du ville gjort hjemme? (allergi ikke innbefattet)

Skrevet

Men synes du det er et problem at man bes bort til folk som lager maten annerledes enn du ville gjort hjemme? (allergi ikke innbefattet)

Nei. Men jeg ville ikke blitt fornærmet om noen tok med seg hjemmelaget surkål. Jeg ville blitt glad. Synes det er hyggelig ting å gjøre jeg :)

Og at de ikke liker kjøpesurkål er vel ingen big deal? Jeg mener, dersom hun hadde laget surkålen selv og de sa de ikke likte den og ville ta meg seg kjøpesurkål, så ville jeg vel forstått det bedre.

Skrevet

''Du er fornærmet over at noen av dine gjester ikke liker surkålen som du ikke lager selv?''

Kverrulant i dag? :-)

Kanskje litt :) Men seriøst, hvis jeg hadde vartet opp med hjemmelaget surkål og gjestene mine hadde tatt med seg kjøpesurkål fordi de ikke likte min hjemmelagede surkål, så ville jeg forstått det bedre.

men at de ikke liker noe jeg har kjøpt i butikken, blir jo litt annerledes.

Skrevet

Det er uhøflig. Synes jeg. Man får ta i mot det man får når man er borte. Eller så får man invitere til seg selv og diske opp med hjemmelaget surkål der.

Annonse

Skrevet

Nei. Men jeg ville ikke blitt fornærmet om noen tok med seg hjemmelaget surkål. Jeg ville blitt glad. Synes det er hyggelig ting å gjøre jeg :)

Og at de ikke liker kjøpesurkål er vel ingen big deal? Jeg mener, dersom hun hadde laget surkålen selv og de sa de ikke likte den og ville ta meg seg kjøpesurkål, så ville jeg vel forstått det bedre.

OK, men jeg er likevel ikke enig med deg i at det er verre å kritisere det som det er nedlagt mer arbeid i.

Vertinnen kan ha lagt ned svært mye arbeid i maten forøvrig, samt å stelle istand huset for gjester. At man da får seg til å kritisere vertinnen for at hun ikke _også_ har laget surkålen fra skrætsj synes jeg er temmelig.

Skrevet

OK, men jeg er likevel ikke enig med deg i at det er verre å kritisere det som det er nedlagt mer arbeid i.

Vertinnen kan ha lagt ned svært mye arbeid i maten forøvrig, samt å stelle istand huset for gjester. At man da får seg til å kritisere vertinnen for at hun ikke _også_ har laget surkålen fra skrætsj synes jeg er temmelig.

synes jeg er temmelig _uforskammet_, skulle det stå. Sendte litt for fort der:-)

Skrevet

Kanskje litt :) Men seriøst, hvis jeg hadde vartet opp med hjemmelaget surkål og gjestene mine hadde tatt med seg kjøpesurkål fordi de ikke likte min hjemmelagede surkål, så ville jeg forstått det bedre.

men at de ikke liker noe jeg har kjøpt i butikken, blir jo litt annerledes.

''men at de ikke liker noe jeg har kjøpt i butikken, blir jo litt annerledes.''

Men det uforskammede ligger ikke i at man ikke liker fabrikkproduktet, men at man kritiserer vertinnen for ikke å ha laget surkålen selv.

Skrevet

Det er frekt å si "vi liker ikke".

Dersom de hadde sagt at de hadde en stor porsjon hjemmelaga surkål som de kanskje ikke fikk brukt opp, ville jeg bare blitt glad dersom det var jeg som hadde middagsgjester. ;)

Jeg hadde ikke blitt fornærma hvis du kom hit med hjemmelaget pizza hvis jeg hadde planlagt å servere deg grandis ;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Uhøflig, ja.

Og jeg mener at når man er invitert hjem til andre, er det ikke noe som heter "jeg liker ikke" - hvis man da ikke blir spurt direkte.

Helt enig med deg her!

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt fornærma hvis du kom hit med hjemmelaget pizza hvis jeg hadde planlagt å servere deg grandis ;o)

Men her kan man jo snakke om _klasseforskjell_ når det gjelder smak!! ;-)

Noe man e.m.m. ikke kan si om hjemmelaget surkål kontra fabrikklaget sådan! ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Av en eller annen grunn syns jeg det der høres _helt_ annerledes ut, og bent frem helt i orden. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...