Gjest fnugget Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 synes jeg er temmelig _uforskammet_, skulle det stå. Sendte litt for fort der:-) Hehe oki :-) Ja, jeg var jo ikke der. Vet ikke hvordan dette ble fremstilt. Og jeg har ikke lest hele tråden så mulig jeg har gått glipp av noe. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal mene om dette. Tror jeg får konse om noe i RL - nok surkålproblemer på meg nå ;o) 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 ''men at de ikke liker noe jeg har kjøpt i butikken, blir jo litt annerledes.'' Men det uforskammede ligger ikke i at man ikke liker fabrikkproduktet, men at man kritiserer vertinnen for ikke å ha laget surkålen selv. Åja, hvis hun ble kritisert for det, så skjønner jeg det bedre 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Men her kan man jo snakke om _klasseforskjell_ når det gjelder smak!! ;-) Noe man e.m.m. ikke kan si om hjemmelaget surkål kontra fabrikklaget sådan! ;-) Jeg hadde ikke brydd meg om surkålen heller. Enda jeg bare liker kjøpesurkål og ikke kan fordra hjemmelaget. Men kanskje jeg er veldig lay back på slike ting. Eneste gangen jeg var ble skikkelig fornærmet var da jeg serverte pasta med hjemmelaget tomatsaus som hadde kokt i flere timer og gjestene hadde ketchup på, hihi. 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Åja, hvis hun ble kritisert for det, så skjønner jeg det bedre Jeg vet jo ikke om dette ble sagt direkte, men jeg ville ihvertfall ha følt det som kritikk dersom noen poengterte at det ikke var "bra nok" med kjøpeprodukter. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Av en eller annen grunn syns jeg det der høres _helt_ annerledes ut, og bent frem helt i orden. :-) Men det er det samme ;o) Derfor må jeg egentlig le litt når jeg leser tråden. Det er snakk om surkål til 5 kr pakka som man varmer oppå potetene og hjemmelaget surkål som er en jobb å lage. 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Hehe oki :-) Ja, jeg var jo ikke der. Vet ikke hvordan dette ble fremstilt. Og jeg har ikke lest hele tråden så mulig jeg har gått glipp av noe. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal mene om dette. Tror jeg får konse om noe i RL - nok surkålproblemer på meg nå ;o) *he he* Uansett er det ikke verdens største problem, men i forhold til sultkatastrofter og tsunamier og selvmordsbombere blir det meste av våre problemer ganske små;-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Mulig det. Jeg ser virkelig ikke at dette er et problem. Ikke overraskende. 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg hadde ikke brydd meg om surkålen heller. Enda jeg bare liker kjøpesurkål og ikke kan fordra hjemmelaget. Men kanskje jeg er veldig lay back på slike ting. Eneste gangen jeg var ble skikkelig fornærmet var da jeg serverte pasta med hjemmelaget tomatsaus som hadde kokt i flere timer og gjestene hadde ketchup på, hihi. Jeg var en gang i et selskap hvor en eldre dame hadde laget nydelig stek, hjemmelaget saus, de lekreste grønnsaksretter osv, og en ung mann spurte "Har du ketsjup?" Jeg nesten skjemtes på hans vegne, enda jeg verken er venn eller slektning med han;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg var en gang i et selskap hvor en eldre dame hadde laget nydelig stek, hjemmelaget saus, de lekreste grønnsaksretter osv, og en ung mann spurte "Har du ketsjup?" Jeg nesten skjemtes på hans vegne, enda jeg verken er venn eller slektning med han;-) Uff, jeg blir flau bare du skriver om det. Hadde noen av ungene mine gjort noe slikt hadde jeg kvalt ham/henne etterpå tror jeg ) 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Uff, jeg blir flau bare du skriver om det. Hadde noen av ungene mine gjort noe slikt hadde jeg kvalt ham/henne etterpå tror jeg ) ;-) Jeg er faktisk yngre enn mannen. Tror jeg var 20 og han ca 22 den gangen. Hadde det vært i dag, hadde jeg vel vært fristet til å slenge med leppa til den slags frekkaserier! ;-) Som 20-åring nøyde jeg meg med å _tenke_;-) 0 Siter
frosken Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg var en gang i et selskap hvor en eldre dame hadde laget nydelig stek, hjemmelaget saus, de lekreste grønnsaksretter osv, og en ung mann spurte "Har du ketsjup?" Jeg nesten skjemtes på hans vegne, enda jeg verken er venn eller slektning med han;-) Jeg ønsker at mine gjester skal si i fra hvis det er noe de ønsker til måltidet dersom det er sannsynlig at jeg har det huset. Det gjelder også ketchup :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 ;-) Jeg er faktisk yngre enn mannen. Tror jeg var 20 og han ca 22 den gangen. Hadde det vært i dag, hadde jeg vel vært fristet til å slenge med leppa til den slags frekkaserier! ;-) Som 20-åring nøyde jeg meg med å _tenke_;-) Vi blir flinkere til å slenge med leppa med alderen og enda flinkere til å gjøre det uten at noen blir fornærmet. Heldigvis ) 0 Siter
tonie Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Hehe, hjelpes for en tråd det ble ut av dette:) Jeg synes det er frekt å ta med egen mat og begrunne det med at man ikke _liker_ det som blir servert. Hadde de vært litt lure og hatt litt bedre antenner for hva som passer seg hadde de ringt og spurt om de kunne bidra med noe til måltidet, for eksempel hjemmelaget surkål. Da hadde alt vært i den skjønneste orden og ingen hadd blitt sure. Hvis ikke du hadde nektet og heller bedt dem ta med syltetøy, da;) 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Men det er det samme ;o) Derfor må jeg egentlig le litt når jeg leser tråden. Det er snakk om surkål til 5 kr pakka som man varmer oppå potetene og hjemmelaget surkål som er en jobb å lage. Ha,ha, noe av det samme tenkte jeg 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg hadde ikke brydd meg om surkålen heller. Enda jeg bare liker kjøpesurkål og ikke kan fordra hjemmelaget. Men kanskje jeg er veldig lay back på slike ting. Eneste gangen jeg var ble skikkelig fornærmet var da jeg serverte pasta med hjemmelaget tomatsaus som hadde kokt i flere timer og gjestene hadde ketchup på, hihi. Ja! Ihvertfal hvis de spør "har du ikke ketchup"... En gang ville mannen min ha ketchup på en hjemmelaget brun saus jeg hadde brukt tid på å lage. Da blei jeg faktisk litt småsur... Kunne like gjerne brukt toro's terningsaus da jo, hvis han likevel skal ødelegge den med ketchup! 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg synes man skal være veldig varsom. Tenk bare på hvordan du hadde reagert dersom det var motsatt - at svigermor hadde meg seg noe hun bare _måtte_ ha til middags!! Jeg ville ikke tatt med et stort glass fra super'n liksom, men kanskje et lite glass "eksklusiv" vare, kanskje med stoffhette på toppen? Et glass hjemmelaget syltetøy er best, nesten sm en 'vertinnegave'. Jeg hadde ihvertfall ikke reagert dersom noen gjester kom med f eks et pent glass ripsgele el lign, og jeg hadde glatt satt det frem. Nei det handler om takt og tone, ikke sant? Men "egentlig" handler det om at jeg ikke liker saus uten tyttebær eller at jeg foretrekker hjemmelaga surkål framfor kjøpt! Det er bare måten man formidler det på!! ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg hadde ikke blitt fornærma hvis du kom hit med hjemmelaget pizza hvis jeg hadde planlagt å servere deg grandis ;o) Hehe 0 Siter
Babette Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Helt enig. Og jeg er stygt redd for at hvis mine gjester sa noe slikt, ville jeg ha svart at de ikke trengte å komme i det hele tatt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Og jeg er stygt redd for at hvis mine gjester sa noe slikt, ville jeg ha svart at de ikke trengte å komme i det hele tatt. Me too. Jeg har lav terskel når det gjelder særhet mht mat. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Og en annen ting: Jeg blir like forbløffet hver gang jeg hører voksne folk som snakker om mat de "ikke liker". Og hvor utrolig kresne enkelte er. Helt enig. Voksne folk får spise det de får servert. Og er det noe de absolutt ikke klarer, får de spise det andre og holde kjeft med skammen sin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.