morsan Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Det kunne kanskje vært gjort på en mer diplomatisk måte, men jeg synes ikke det er grunn til å bli sur. Gjør vi ikke stadig noe som andre kritiserer, jeg vet om mange andre ting jeg hadde blitt mye mer sur for ) ''jeg vet om mange andre ting jeg hadde blitt mye mer sur for )'' Ja, men slik er det nå engang, at man irriterer seg over små og store ting. :-) Skulle man ikke fått 'lov' til å si at surkålkommentaren var uhøflig fordi andre ting er verre, kan man jo ikke beklage seg over _noe_, for det finnes alltids sult&krig&naturkatsrofer andre steder i verden;-) 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Men hadde du hatt noen betenkeligheter med å ta med deg egen surkål til et juleselskap, og forklart at det var pga du ikke likte kjøpevarianten? Jeg mener at det er vanlig høflighet å spise maten man får servert, selv om man ville gjort det anderledes selv. Ja, enig at det er vanlig høflighet. Men tror ikke jeg ville blitt fornærmet over noe sånt. Folk er forskjellige og selv om de ikke helt følger normene så kan de jo være hyggelige for det 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Ja, det er absolutt måten man formidler det på, men samtidig må man jo ta skikken dit man kommer også. Mine svigerforeldre tror jeg aldri til dags dato har satt fram tyttebær, mens foreldrene mine har vel omtrent satt det fram til alt unntatt pannekaker og fiskeboller! ;-) Det har faktisk aldri falt meg inn å ta med tyttebær til dem;-) He,he, nei det er det samme her! Bare at det faktisk har falt meg inn å ta det med! Fordi jeg synes det er så synd å spise den gode maten uten det som virkelig setter en spiss på det! Og svigermor uttalte en gang at "ho var så lei av tyttebær at ho ikke orka å spise det til maten". Men kunne ho ikke satt det fram til oss andre for det da? De orker aldri å komme til oss på middag, så hvis vi skal spise middag sammen kommer vi til dem. Ville det være så galt om jeg tok med et pent pyntet glass med hjemmeørte tyttebær? Og pent minte henne på at kanskje ho har litt av tyttebæra igjen neste gang vi kommer på steik også...? 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Ja, enig at det er vanlig høflighet. Men tror ikke jeg ville blitt fornærmet over noe sånt. Folk er forskjellige og selv om de ikke helt følger normene så kan de jo være hyggelige for det ''Folk er forskjellige og selv om de ikke helt følger normene så kan de jo være hyggelige for det :)'' Ja, det er ihvertfall sant! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 He,he, nei det er det samme her! Bare at det faktisk har falt meg inn å ta det med! Fordi jeg synes det er så synd å spise den gode maten uten det som virkelig setter en spiss på det! Og svigermor uttalte en gang at "ho var så lei av tyttebær at ho ikke orka å spise det til maten". Men kunne ho ikke satt det fram til oss andre for det da? De orker aldri å komme til oss på middag, så hvis vi skal spise middag sammen kommer vi til dem. Ville det være så galt om jeg tok med et pent pyntet glass med hjemmeørte tyttebær? Og pent minte henne på at kanskje ho har litt av tyttebæra igjen neste gang vi kommer på steik også...? ''Og svigermor uttalte en gang at "ho var så lei av tyttebær at ho ikke orka å spise det til maten". Men kunne ho ikke satt det fram til oss andre for det da? '' Ja, det er jeg enig i. Man bør ha en viss tanke for at andre vil sette pris på ting en selv ikke liker. I mitt tilfelle tror jeg rett og slett ingen av dem er vant med det. Mannen min forsyner seg heller aldri med tyttebær i middager i min familie. Og da er det jo ikke så rart at de ikke tenker på å sette det fram hos seg selv heller. Men din svigermor _har_ jo tenkt på at det er et tilbehør. ''Ville det være så galt om jeg tok med et pent pyntet glass med hjemmeørte tyttebær?'' Nei, absolutt ikke. :-) 0 Siter
Gjest Ingemanns kjære Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Du har en meget velutviklet fantasi, det er min konklusjon. Det har jeg også. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.