Gå til innhold

hull i ørene..

Gjest hull i ørene???

Anbefalte innlegg

Gjest hull i ørene???
Skrevet

hei.

jeg lurer på om noen her som vet om det bare er å gå inn på en frisørsalong å ta hull i ørene, eller hvordan fungerer dette??

Er det noen andre "voksne" her som har tatt hull i ørene? jeg er 25 år og har ikke hatt hull før, men vurderer det nå....

Hvor mye koster det sånn ca, og hvor lenge er det man må vente før man bytter ut denne øredobben man får når man tar hul??

Fortsetter under...

Skrevet

Da jeg tok hull i ørene for mange år siden, gjorde jeg det hos frisøren. Tror den øredobben jeg fikk da måtte sitte en mnd eller noe for at det ikke skulle gro igjen og ikke bli infeksjon. Det er viktig å ikke ta den ut for tidlig, for da kan hullet gro igjen. Da jeg tok hull nr 2 i det ene øret tok jeg øredobben ut for tidlig og det grodde igjen på kort tid!!

Lykke til:)

Skrevet

Jeg gjorde det hos frisøren for 4 år siden, i det ene øret for det hadde grodd igjen. Kostet rundt en hundrings pr. hull inkl. dobb mener jeg å huske.

Dobbene må sitte i i minst en mnd og du bør rense med pyriseptvann / klorhexidin bortimot daglig i begynnelsen. Ikke ta ut dobbene, bare fukt en bomullsdott med pyrisept og vask rundt dobben liksom. Snurr gjerne på dobbene noen ganger om dagen. Og fall for all del _ikke_ for fristelsen til å sette i uekte saker!!!!

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Jeg gjorde det hos frisøren for 4 år siden, i det ene øret for det hadde grodd igjen. Kostet rundt en hundrings pr. hull inkl. dobb mener jeg å huske.

Dobbene må sitte i i minst en mnd og du bør rense med pyriseptvann / klorhexidin bortimot daglig i begynnelsen. Ikke ta ut dobbene, bare fukt en bomullsdott med pyrisept og vask rundt dobben liksom. Snurr gjerne på dobbene noen ganger om dagen. Og fall for all del _ikke_ for fristelsen til å sette i uekte saker!!!!

''Dobbene må sitte i i minst en mnd og du bør rense med pyriseptvann / klorhexidin bortimot daglig i begynnelsen''

Pyriseptvann skal av en eller annen grunn ikke brukes til å rense sår og hull i ører lenger, kun klorhexidin eller sånn salve de bruker de som har tatt piersing. Akkurat nå husker jeg ikke grunnen, men det ble vi fortalt da vi tok hull i ørene for 2 1/2 år siden.

Skrevet

''Dobbene må sitte i i minst en mnd og du bør rense med pyriseptvann / klorhexidin bortimot daglig i begynnelsen''

Pyriseptvann skal av en eller annen grunn ikke brukes til å rense sår og hull i ører lenger, kun klorhexidin eller sånn salve de bruker de som har tatt piersing. Akkurat nå husker jeg ikke grunnen, men det ble vi fortalt da vi tok hull i ørene for 2 1/2 år siden.

Jeg ble allergisk for Pyrisept i forbindelse med at jeg brukte det til daglig rens av nye hull i ørene, for 30(!) år siden. Allerede da var man visst egentlig klar over at dette lett skjer ved daglig bruk av Pyrisept, men ikke med Klorheksidin, jod og andre rensemidler. Ungikk etter dette Pyrisept i mange år, men er nå ikke allergisk lenger.

Skrevet

MÅ man bruke den dobben man får hos frisør?

jeg har et hull som er delvis gjengrodd, og trengerhjelp til å stikke hull på bare den siste 'skinnfilla', men har mest lyst til å bruke egne dobber (gull).

Annonse

Skrevet

jeg har et hull som er delvis gjengrodd, og trengerhjelp til å stikke hull på bare den siste 'skinnfilla', men har mest lyst til å bruke egne dobber (gull).

Hvis du stikker hull selv så kan du bruke en dobb i så rent gull som mulig. Frisørens "pistol" tar nok ikke dine dobber tenker jeg, så da må du sikkert kjøpe en ny dobb.

Skrevet

Hvis du stikker hull selv så kan du bruke en dobb i så rent gull som mulig. Frisørens "pistol" tar nok ikke dine dobber tenker jeg, så da må du sikkert kjøpe en ny dobb.

Hmmmm vurderer å stikke selv, ja...;-)

Skrevet

Press en isbit mot den siden av øreflippen som hudflaket sitter på i et par minutter før du stikker med en spiss nål som du har sterilisert i en flamme først.

Skrevet

Press en isbit mot den siden av øreflippen som hudflaket sitter på i et par minutter før du stikker med en spiss nål som du har sterilisert i en flamme først.

Ja, har hørt dette om sterilisering i flamme før, men min husbond gjorde det og stakk seg selv i øreflippen som tenåring. han brukte ikke dobb, og hullet er forlengst borte, men det er frotsatt en liten sort prikk etter sotet - nesten som en miniminitattovering;-)

Skrevet

Jeg stakk hull selv som tenåring (da gjennom hele flippen) og husker det som ganske grusifullt! Men har man bestemt seg og har en viss viljestyrke går det jo! :). Brusken inni der gjør imidlertid mye mer motsand enn man skulle tro. Selv forsøkte jeg først med is, men fant ut at det var mer effekfiv bedøvelse med en stram kleskype, jeg hadde denne på øreflippen til jeg ikke kjente noe lenger.

Når det gjelder nålen bør du jo sterilisere den, men det kan du jo effektivt og renslig gjøre ved å koke den.

Skrevet

Jeg stakk hull selv som tenåring (da gjennom hele flippen) og husker det som ganske grusifullt! Men har man bestemt seg og har en viss viljestyrke går det jo! :). Brusken inni der gjør imidlertid mye mer motsand enn man skulle tro. Selv forsøkte jeg først med is, men fant ut at det var mer effekfiv bedøvelse med en stram kleskype, jeg hadde denne på øreflippen til jeg ikke kjente noe lenger.

Når det gjelder nålen bør du jo sterilisere den, men det kan du jo effektivt og renslig gjøre ved å koke den.

Det var min egen mor som stakk hull på meg da jeg var 10-11 år, og 'bedøvelsen' var en klesklype! ;-)

Skrevet

Hva med sånn Emla, bedøvende krem?

Annonse

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1198851071' post='3761856]

Hva med sånn Emla, bedøvende krem?

Har jeg aldri hørt om, men takk for tipset. det er ikke mye som står igjen - jeg får pinnen på dobben nesten helt gjennom før det butter...

Skrevet

Har jeg aldri hørt om, men takk for tipset. det er ikke mye som står igjen - jeg får pinnen på dobben nesten helt gjennom før det butter...

Samma her. Har 3 hull i det ene øret, men ikke f*** om jeg kommer helt gjennom på det øverste, ved brusken. Skal drikke meg full og stikke hull ;p Problemet er bare at jeg ikke liker alkohol...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1198852207' post='3761864]

Samma her. Har 3 hull i det ene øret, men ikke f*** om jeg kommer helt gjennom på det øverste, ved brusken. Skal drikke meg full og stikke hull ;p Problemet er bare at jeg ikke liker alkohol...

Hva mer heroin, da? ;-)

Skrevet

Gå til et piercingstudio, der fikser de det på null tid. Det gjorde jeg før jeg giftet meg.

Proffe er de også.

Skrevet

Jeg ville gått til et piercingstudio. Der er de veldig proffe, og mye snillere med øreflippene dine enn pistolen til frisøren er :o)

Skrevet

Gå til et piercingstudio, der fikser de det på null tid. Det gjorde jeg før jeg giftet meg.

Proffe er de også.

Hmmmm kanskje det er en idé...

Skrevet

Hva? Datra tok hull i ørene i fjor, og vi fikk beskjed om å rense med Pyrisept... Da var nok ikke disse vi var hos helt oppdaterte, tenker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...