spyrothedragon Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Har noen erfaringer med det? Skal man anstrenge seg til det endeløse for å være rundt de eller bare holde seg unna? Jeg klarer bare ikke søstra mi, alle har vel møtt noen de bare ikke tåler trynet på men siden det er familie og min søster er det litt tråkig. Hun er alltid sur og gretten og vanskelig, jeg vet ikke hva problemet er men det er mot alle, hun er midt i 30-åra og har aldri hatt noen kjæreste så langt jeg vet, kanskje derfor hun er sånn, hvem vet. Jula nå har bare gjort det enda sterkere pga oppførselen, og jeg husker sist jul også veldig godt og kommentaren til pappa var "har vi sure mennesker her også da..." ved bordet. Hun gjør meg sur og gretten også fordi jeg takler ikke trynet hennes Hun har bursdag i Januar og jeg uffer meg allerede ved tanken at jeg "må" dra.(?) samtidig som jeg også syns litt synd i henne, for det må være ett problem en plass siden det er sånn :/ 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Synes du dømmer søsteren din for hardt. Som du sier til slutt, mulig hun har et problem. Kanskje hun er sånn fordi ingen i din familie spør henne/bryr seg om hva den _egentlige_ årsaken er? Og det sier jo litt om din holdning til din egen søster at du "ikke tåler trynet på henne". Og da er det vel ikke rart at hun er sur og gretten tilbake. Enten så bryr du deg om henne og konfronterer henne med hennes oppførsel, slik at dere evt kan få renset luften. Eller hold deg unna, siden dette er så ulidelig vanskelig for deg. Kanskje du burde gå litt i deg selv også og tenke over hvordan du behandler henne. Det er alltid flere sider av en sak, vet du. 0 Siter
spyrothedragon Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Skrevet 28. desember 2007 Synes du dømmer søsteren din for hardt. Som du sier til slutt, mulig hun har et problem. Kanskje hun er sånn fordi ingen i din familie spør henne/bryr seg om hva den _egentlige_ årsaken er? Og det sier jo litt om din holdning til din egen søster at du "ikke tåler trynet på henne". Og da er det vel ikke rart at hun er sur og gretten tilbake. Enten så bryr du deg om henne og konfronterer henne med hennes oppførsel, slik at dere evt kan få renset luften. Eller hold deg unna, siden dette er så ulidelig vanskelig for deg. Kanskje du burde gå litt i deg selv også og tenke over hvordan du behandler henne. Det er alltid flere sider av en sak, vet du. Dette er ikke noe bare jeg har som problem, men sannsynligvis alle andre hun treffer på veien også. Gå i meg selv? Hva mener du? Gå i meg selv fordi hun er sur og kjefter og smeller? Vi har prøvd det aller meste og selv en koselig stund blir ruinert av surmuling og gretten oppførsel. Selv mamma har sagt hun angret på hun tok henne med på besøk til meg rett ut, da hun var i sitt vanlige "hyggelige" humør, og da furtet hun resten av dagen som en liten unge. 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Dette er ikke noe bare jeg har som problem, men sannsynligvis alle andre hun treffer på veien også. Gå i meg selv? Hva mener du? Gå i meg selv fordi hun er sur og kjefter og smeller? Vi har prøvd det aller meste og selv en koselig stund blir ruinert av surmuling og gretten oppførsel. Selv mamma har sagt hun angret på hun tok henne med på besøk til meg rett ut, da hun var i sitt vanlige "hyggelige" humør, og da furtet hun resten av dagen som en liten unge. Konfronter henne da - si at dere vil vite hvorfor hun er sånn! Det må jo være en grunn til det? Og det er jo ikke bra å oppføre seg sånn, så kanskje dere som familie må ta et oppgjør med henne? Slik du beskriver det så ødelegger jo hun for seg selv.. 0 Siter
spyrothedragon Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Skrevet 28. desember 2007 Konfronter henne da - si at dere vil vite hvorfor hun er sånn! Det må jo være en grunn til det? Og det er jo ikke bra å oppføre seg sånn, så kanskje dere som familie må ta et oppgjør med henne? Slik du beskriver det så ødelegger jo hun for seg selv.. Vi har prøvd, men familien min er ikke sånn som snakker så mye om følelser osv, vet ikke helt hva jeg skal si egentlig, har kommentert det og spurt hva problemet er men ikke satt oss ned og "snakket ut", da får jeg sikkert juling ;-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Synes du dømmer søsteren din for hardt. Som du sier til slutt, mulig hun har et problem. Kanskje hun er sånn fordi ingen i din familie spør henne/bryr seg om hva den _egentlige_ årsaken er? Og det sier jo litt om din holdning til din egen søster at du "ikke tåler trynet på henne". Og da er det vel ikke rart at hun er sur og gretten tilbake. Enten så bryr du deg om henne og konfronterer henne med hennes oppførsel, slik at dere evt kan få renset luften. Eller hold deg unna, siden dette er så ulidelig vanskelig for deg. Kanskje du burde gå litt i deg selv også og tenke over hvordan du behandler henne. Det er alltid flere sider av en sak, vet du. ''Synes du dømmer søsteren din for hardt.'' Det er ikke din jobb å synes noe om det. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Ikke alle liker alle.Uavhengig om det er familie eller ikke. Jeg har heller ikke noe godt forhold til min søster,vi er for ulike på mange områder.Vi møtes kun i familie sammenkomster,og da holder man en grei tone for ungene sin skyld. Visst dere har prøvd å prate med henne,og ingenting fungerer,skal du ikke slite deg ut på dette. Hva med terapi?Tror du hun vil det? Visst ikke hadde jeg latt henne gå,istedet for å la det gå utover deg og din familie.. 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Vi har prøvd, men familien min er ikke sånn som snakker så mye om følelser osv, vet ikke helt hva jeg skal si egentlig, har kommentert det og spurt hva problemet er men ikke satt oss ned og "snakket ut", da får jeg sikkert juling ;-) Du må i alle fall selv vurdere hvor mye krefter du vil bruke på dette. Om hun ikke ser hvordan oppførelsen hennes virker på andre, så er hun kanskje tjent med at noen tar dette opp med henne. Men dette må du vurdere, hvor mye du ønsker å involvere deg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Det kan høres ut som at hun trenger noe til å ha i nattbordskuffen i bursdagsgave. Kanskje isen smelter da? 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Seriøst svar fortjener du jo også Jeg har ikke vært ute for det i min familie eller omgangskrets. Jeg er redd jeg hadde begynt å le ho midt i fleisen, som et motsvar..... At hun plages av noe tviler jeg ikke på. Send henne til terapi. Fotsone kan endre på mye. Det er jo ikke sunt å være sur å sint over tid, se på det som et symptom. En ubalanse som kan rettes. Så kanskje heller et gavekort til terapi kan være det som skal til...... 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Det kan høres ut som at hun trenger noe til å ha i nattbordskuffen i bursdagsgave. Kanskje isen smelter da? Var det et seriøst svar? Bare lurer, ikke noe mer.. 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Var det et seriøst svar? Bare lurer, ikke noe mer.. Det står rett over 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.