Gå til innhold

Nok julegodt nå... :o|

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha fått i meg nok kalorier for flere måneder fremover tror jeg... Lefser, daimkake, småkaker, sjokolade, marsipan... Jeg regner med jeg ikke er alene om å nære meg grensen for hvor mye søtsaker man klarer å stappe i seg uten å bli kvalm?

*Putter en lakrisbåt i munnen*

Skrevet

Jeg har faktisk ikke spist særlig mye julegodt. Det har riktignok blitt veldig mye _mat_ - sulthetsfølelse har vært et nesten ukjent begrep, men det har gått i store frokoster/brunsjer og store middager.

Har blitt litt dessert etter middagene, men ikke mye, og når kakene har kommet på bordet etter kort tid, har jeg sjelden orket å forsyne meg! ;-)

De fleste småkakene jeg har spist denne jula har blitt inntatt på morgenen - rester på fatet fra kvelden før - mens jeg har venter på at siste lorten skal komme seg opp av senga og bli med på fellesfrokosten.

Marsipan og sjokolade har jeg ikke smakt i det hele tatt denne jula! *he he*

I dag var det deilig å spise sushi etter mange dager med tung julemat:-)

Skrevet

Jeg har hatt snop, men mindre enn vanlig egentlig. Jeg har jo gått mett nesten konstant pga masse middager m dessert. Føler meg studd til halsen av all maten :) *Huffame* Idag valgte vi enkelt, grandiosa. Godt å slippe unna potetene!

AneM1365380603
Skrevet

Jeg er ikke noe godtgris, men feiter meg fint opp på deilig julemat. Jeg spiser endel mer nå enn til vanlig, så etter nyttår skal skrittelleren på og juleflesket vekk.

Jeg tipper vi sees på vektmestring om noen dager ;)

Skrevet

Jeg er ikke noe godtgris, men feiter meg fint opp på deilig julemat. Jeg spiser endel mer nå enn til vanlig, så etter nyttår skal skrittelleren på og juleflesket vekk.

Jeg tipper vi sees på vektmestring om noen dager ;)

Onsdag morgen skal jeg på vekta og sjekke hvor mye jeg har lagt på meg i jula. Enn så lenge er det ingen restriksjoner.

*Langer innpå med vestlandslefsa*

Men jeg har alt brukt ullundertøyet og de nye joggeskoene på 2 turer da! + 2 sparkturer og en skitur!

Skrevet

Hehehe,det er deilig med jul!! ;0)

Evig fråtseri...

Nå har jeg dekket bordet,bare godis!!

Så nå skal jeg kooose meg!! ;0)

Så får jeg tørke støv av sykkelen til neste år.. ;0)

Skrevet

Onsdag morgen skal jeg på vekta og sjekke hvor mye jeg har lagt på meg i jula. Enn så lenge er det ingen restriksjoner.

Men jeg har alt brukt ullundertøyet og de nye joggeskoene på 2 turer da! + 2 sparkturer og en skitur!

Flink du er da!!! :0)

Sukk...

Skrevet

Flink du er da!!! :0)

Sukk...

Ble ikke løping i dag, har vært i begravelse og bare slappet av etterpå og i morra skal vi bort på heldagsbesøk så da blir det vel mer sitting på ræva ja... :o) Men de siste 3 dagene i ferien håper vi på skiturer eller joggeturer!

AneM1365380603
Skrevet

Greit, jeg får gå på vekta på onsdag da :-/. Ingen restriksjoner her heller. Må jo unne seg noe knask i jula. Jeg slanket meg endel før jul slik at jeg kan spise så mye jeg vil nå, uten å få sjokk når jeg veier meg. Jeg har ignorert vekta hele jula.

Forstår ikke hvor du henter den energien fra. Tenk å løpe rundt i jula ;)

Skrevet

Greit, jeg får gå på vekta på onsdag da :-/. Ingen restriksjoner her heller. Må jo unne seg noe knask i jula. Jeg slanket meg endel før jul slik at jeg kan spise så mye jeg vil nå, uten å få sjokk når jeg veier meg. Jeg har ignorert vekta hele jula.

Forstår ikke hvor du henter den energien fra. Tenk å løpe rundt i jula ;)

Jeg veide meg i morges og har faktisk - og utrolig nok - IKKE lagt på meg! :-)

Totalt ubegripelig, etter alle de middagene og stillesittende liv...;-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg veide meg i morges og har faktisk - og utrolig nok - IKKE lagt på meg! :-)

Totalt ubegripelig, etter alle de middagene og stillesittende liv...;-)

Er det mulig? Pleier du å legge på deg lett til vanlig da? Jeg har alltid fulgt med vekta, for følger jeg ikke med går den sakte men sikkert opp.. Det verste er jo når buksene begynner å stramme. Det er skikkelig ubehagelig.

Gjest alt er lov når du har lyst på, det er bare ikke alltid du har lyst på!
Skrevet

Skulle så gjerne ønske at denne idiotiske astetiske mentaliteten kunne forsvinne fra alle verdens mennesker.

Jeg koser meg hele året og veier ikke ett gram for mye.

Men det beste av alt? Jeg har fred med meg selv og maten og unner meg ALLTID det jeg har LYST på.

Det er en frihet..

www.intuituiveeating.com

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har slått til i år og spist både god julemat og snop. Nå betaler jeg prisen med at tannkjøttet er fullt av blemmer, så da stopper det seg jo selv ;o)

Det er jo deiligt da, og bare kose seg, ha tid til å lage god mat, ha snadder på bordet.

Skrevet

Gikk ned en kilo før jul, så da kan jeg ete alt jeg vill i jula:-) Har en engelsk fruktkake jeg jobber med nå for tiden. + hjemmelaget marsipan. Himmelsk godt:-)

Men nå skal jeg på trening!!! Fikk med en runde på lille julaften, så vekter i dag og to timer spinning på nyttårsaften. Så selv om jeg går opp litt, så holder formen seg.

Skrevet

Skulle så gjerne ønske at denne idiotiske astetiske mentaliteten kunne forsvinne fra alle verdens mennesker.

Jeg koser meg hele året og veier ikke ett gram for mye.

Men det beste av alt? Jeg har fred med meg selv og maten og unner meg ALLTID det jeg har LYST på.

Det er en frihet..

www.intuituiveeating.com

På grunn av helsa spiser jeg ikke sånne mengder til vanlig, men jeg lever på ingen måte asketisk av den grunn. :o) Unner meg litt godis på lørdager og ellers om jeg er borte og det serveres noe godt. Spiser meg god og mett til alle måltider og får jeg veldig lyst på sjokolade en kveld så tar jeg en liten bit. Ikke noe problem.

Men som sagt - med tanke på livsstilsykdommer og slike ting så har jeg til vanlig et sunt grunnkosthold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...