Gå til innhold

Ultralyd

Gjest anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rundt uke 18, det er den gratis ultralyden alle gravide får tilbud om da. Du står ellers fritt til å ta private ultralyder når du vil. :o)

Gjest anonym bruker
Skrevet

Rundt uke 18, det er den gratis ultralyden alle gravide får tilbud om da. Du står ellers fritt til å ta private ultralyder når du vil. :o)

Men kan en si med sikkerhet at det er en jente før i uke 18 tror du?

Lurer på hvor langt noen har kommet i svangerskapet. Sier de vet det er en jente.

Gjest fra tre mnd
Skrevet

Kommer an på kvaliteten på ultralydutstyret legen har, og hvor mye forsteret "blotter" sine edlere deler, hvor tidlig legen kan se hvilket kjønn fosteret har.

Med godt utstyr og gode forhold kan man se kjønn tidlig, men ingen norske leger sier noe om kjønnet før etter uke 12 (slik at ingen velger abort på bakgrunn av kjønn).

Den "obligatoriske" ultralyden er i ca uke 18.

Gjest anonym bruker
Skrevet

Kommer an på kvaliteten på ultralydutstyret legen har, og hvor mye forsteret "blotter" sine edlere deler, hvor tidlig legen kan se hvilket kjønn fosteret har.

Med godt utstyr og gode forhold kan man se kjønn tidlig, men ingen norske leger sier noe om kjønnet før etter uke 12 (slik at ingen velger abort på bakgrunn av kjønn).

Den "obligatoriske" ultralyden er i ca uke 18.

Takk for svar.

Skrevet

Vanligst mellom uke 17-19 her..

Litt lenger om du vil ha 3D.

Og det annbefaler jeg!!Knall gøy!! :0)

Skrevet

Men kan en si med sikkerhet at det er en jente før i uke 18 tror du?

Lurer på hvor langt noen har kommet i svangerskapet. Sier de vet det er en jente.

Jeg fikk beskjed om at jeg ventet en jente med 90% sikkerhet i uke 12, men det var hos norges beste spesialist innen fostermedisin da, ikke hos vanlig lege/jordmor. I uke 18 var jeg hos jordmor, hun ville ikke engang prøve seg på å bestemme kjønnet. I uke 19 var jeg hos spesialisten igjen og han mente med 100% sikkerhet at det var ei lita jente og det var det også. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...