Gjest Konemora Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg holder på å skrive takkekort. På ca 5 kort skreiv jeg "Tusen takk for pengegaven i anledning vårt bryllup", eller "Tusen takk for salatbestikket i anledning vårt bryllup". Skulle det ikke stått "Tusen takk for pengegaven/salatbestikket vi fikk i anledning vårt bryllup"? Blir dette så feil at jeg bør bestille nye takkekort? 0 Siter
laban Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Nei, det synes jeg ikke (og jeg er innmari pirkete). Når man får sånne kort, vet man jo fra før hva man har gitt, og er minimalt opptatt av teksten. 98% av den tiden man bruker på takkekortet, går med til å glo på bildet tror 0 Siter
mrxx Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Kan du ikke bare skrive Tusen takk for gaven i anledning vårt bryllup 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 For å ta det siste først: ''Blir dette så feil at jeg bør bestille nye takkekort?'' Og til det vil jeg svare: Nei! Og så til det andre spørsmålet ditt: ''Skulle det ikke stått....'' Derr vil jeg si at det e.m.m. ikke er nødvendig med "vi fikk" i setningen om pengegaven, for i ordet "gave" ligger det allerede at det er noe dere har fått. Men setningen "Tusen takk for salatbestikket i anledning vårt bryllup" kunne nok med fordel ha hatt med seg en "vi fikk", men jeg synes likevel ikke dette er 'ille nok' til å måtte bestille nye takkekort. Som laban sa tror jeg at 98% av tiden går med til å se på selve bildet! :-) 0 Siter
Gjest Konemora Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Kan du ikke bare skrive Tusen takk for gaven i anledning vårt bryllup Jeg har lært her på dol at det er mest personlig å skrive hva man takker for Spørsmålet mitt gikk egentlig ut på om det ble veldig feil å utelate "vi fikk" som jeg skreiv på de første kortene. 0 Siter
Gjest Konemora Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Nei, det synes jeg ikke (og jeg er innmari pirkete). Når man får sånne kort, vet man jo fra før hva man har gitt, og er minimalt opptatt av teksten. 98% av den tiden man bruker på takkekortet, går med til å glo på bildet tror Ja, jeg får la det passere. Du har rett i at de fleste leser kortene uten å tenke på hva som egentlig står der. Hvis jeg får et kort til overs skal jeg lage nytt kort til noen som jeg tror er veldig nøye på det. Jeg får formulere meg slik at den gamle lærerinna ikke setter kaffen i halsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg tenkte ikke over denne "feilen" før du kommenterte det. Dette er ingen direkte feil og jeg er ganske sikker på at ingen vil reagere på dette! 0 Siter
mrxx Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har lært her på dol at det er mest personlig å skrive hva man takker for Spørsmålet mitt gikk egentlig ut på om det ble veldig feil å utelate "vi fikk" som jeg skreiv på de første kortene. Jeg trykket på "send" knappen før jeg tenkte, så innlegget ble avkortet, hehe. Men jeg ser at du har fått noen bra svar. De fleste ser nok ikke så mye på hva som skrives. 0 Siter
Gjest Konemora Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 For å ta det siste først: ''Blir dette så feil at jeg bør bestille nye takkekort?'' Og til det vil jeg svare: Nei! Og så til det andre spørsmålet ditt: ''Skulle det ikke stått....'' Derr vil jeg si at det e.m.m. ikke er nødvendig med "vi fikk" i setningen om pengegaven, for i ordet "gave" ligger det allerede at det er noe dere har fått. Men setningen "Tusen takk for salatbestikket i anledning vårt bryllup" kunne nok med fordel ha hatt med seg en "vi fikk", men jeg synes likevel ikke dette er 'ille nok' til å måtte bestille nye takkekort. Som laban sa tror jeg at 98% av tiden går med til å se på selve bildet! :-) Jeg får la kortene passere. Jeg blir alltid så utrolig irritert over egne teite formuleringer og skrivefeil. Jeg har flere ganger her inne blitt helt rød i toppen etter jeg har sendt innlegg med sånt vissvass. Andres feil irriterer meg ikke, jeg bare registrerer dem. 0 Siter
Orio Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg reagerte overhodet ikke på at det skulle være noe feil med den første varianten, i alle fall ikke før du kom med alternativet. Men helt ærlig synes jeg det siste alternativet virker litt for "oppstyltet". Hvis du ikke liker variant en kan du jo prøve noe av typen "tusen takk for pengegaven vi fikk da vi giftet oss." 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg får la kortene passere. Jeg blir alltid så utrolig irritert over egne teite formuleringer og skrivefeil. Jeg har flere ganger her inne blitt helt rød i toppen etter jeg har sendt innlegg med sånt vissvass. Andres feil irriterer meg ikke, jeg bare registrerer dem. ''Andres feil irriterer meg ikke, jeg bare registrerer dem.'' Og slikt er det sikkert med mottakerne av kortene også. Jeg ville ihvertfall ikke stusset over den teksten du skrev, hvis det ikke var for at du ba oss om å vurdere feilen! :-) 0 Siter
Gjest Konemora Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 ''Andres feil irriterer meg ikke, jeg bare registrerer dem.'' Og slikt er det sikkert med mottakerne av kortene også. Jeg ville ihvertfall ikke stusset over den teksten du skrev, hvis det ikke var for at du ba oss om å vurdere feilen! :-) Du sier noe der 0 Siter
Gjest Konemora Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg tenkte ikke over denne "feilen" før du kommenterte det. Dette er ingen direkte feil og jeg er ganske sikker på at ingen vil reagere på dette! Får satse på at du har rett i det :-) 0 Siter
Gjest Konemora Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg reagerte overhodet ikke på at det skulle være noe feil med den første varianten, i alle fall ikke før du kom med alternativet. Men helt ærlig synes jeg det siste alternativet virker litt for "oppstyltet". Hvis du ikke liker variant en kan du jo prøve noe av typen "tusen takk for pengegaven vi fikk da vi giftet oss." Takk for forslag :-) Jeg har ca 10 kort igjen. Det ble en laaang dol-pause. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Herregud, tok meg flere minutter å se hva som var forskjellig.. *rødme*. Bare send dem du, er bildene som er viktige! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.