Gå til innhold

etasjefat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• Orio

6

• adelie

4

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal kikke nærmere på flere alternativer som er nevnt her inne.

Skrevet

Åssen klarer de å få tredd kaka inn på den stanga i midten, det er ei gåte for meg...

Skrevet

Åssen klarer de å få tredd kaka inn på den stanga i midten, det er ei gåte for meg...

Hehe Du Geir du Geir... :-)

Skrevet

Hehe Du Geir du Geir... :-)

Så du vet det ikkje du heller? :-)

Skrevet

Så du vet det ikkje du heller? :-)

Enten: de lager hull i kaka og trer stanga nedi etterpå. Typisk bryllupskake.

Eller det er et fat beregnet på småkaker og sånne ting, som legges rundt kaka.

:- )

Annonse

Skrevet

...evt rundt _stanga_ ;-)

Skrevet

Greit, da. Kakene ligger rundt stanga, ikke omvendt.

;- )

Skrevet

...evt rundt _stanga_ ;-)

;- )

Skrevet

;- )

*hi hi*

Skrevet

;- )

Nå er eg med ja.

Den der versjon1 var eg også inne på, en slags skru greie altså (ellers så detter jo hele dritten fra hverandre).

Har hengt opp klær, og "juleduken" legger eg på mens den er våt (slipper strykinga).

Så nå: Dusjing.

Skrevet

Nå er eg med ja.

Den der versjon1 var eg også inne på, en slags skru greie altså (ellers så detter jo hele dritten fra hverandre).

Har hengt opp klær, og "juleduken" legger eg på mens den er våt (slipper strykinga).

Det trikset må jeg huske, alt som reduserer mengden som burde vært strøket er bra.

Annonse

Skrevet

Søren at jeg er gift, ellers hadde jo dette vært noe å ønske seg og fylle kjøkkenskapet med ;P

Her kan du forresten kjøpe i Norge! :-)

Jeg har fra tid til annen lekt med tanken om at det hadde vært kult å hatt et slikt stativ til bruk i annen festsammenheng enn bryllup også, men det har blitt med tanken;-)

Og så er jeg ikke noen lidenskapelig baker heller...;-)

Men man _kunne_ jo hatt et slikt stativ og plassert bløtkake på ett fat, sjokoladekake på neste, gultrotkake deretter osv osv. Kunne jo blitt litt kult:-)

http://www.bakeshop.no/index2.asp?sokeord=bryllup&menyID=20

Skrevet

Jeg har fra tid til annen lekt med tanken om at det hadde vært kult å hatt et slikt stativ til bruk i annen festsammenheng enn bryllup også, men det har blitt med tanken;-)

Men man _kunne_ jo hatt et slikt stativ og plassert bløtkake på ett fat, sjokoladekake på neste, gultrotkake deretter osv osv. Kunne jo blitt litt kult:-)

Var i et bryllup i sommer og da serverte de bl.a. forskjellige kaker på et sånt stativ som bilde nr. 3 der. Morsomt!

Skrevet

Nå er eg med ja.

''Har hengt opp klær, og "juleduken" legger eg på mens den er våt (slipper strykinga).''

Håper du har bord som tåler det, da.

Evt kan du vente til du er ferdigdusjet og henge duken til tørk over dusjstanga. da blir det ikke 'brett' på duken. :-)

Skrevet

Jeg hater å fylle skapene (eller bodene) med slike ting som kun brukes helt sjelden, så slikt kommer neppe noensinne over terskelen hos meg. Om jeg da ikke skulle leie/låne til en spesiell anledning :-).

Forøvrig sjelden jeg serverer mer enn én type kake, så marginal sjanse/fare for at jeg skal få prekært behov for noe sånt.

Skrevet

Var i et bryllup i sommer og da serverte de bl.a. forskjellige kaker på et sånt stativ som bilde nr. 3 der. Morsomt!

ja, det kunne man jo gjort i andre lag også. Ser jo litt fint ut at kakene 'løftes' opp fra bordet.

Skrevet

Jeg hater å fylle skapene (eller bodene) med slike ting som kun brukes helt sjelden, så slikt kommer neppe noensinne over terskelen hos meg. Om jeg da ikke skulle leie/låne til en spesiell anledning :-).

Forøvrig sjelden jeg serverer mer enn én type kake, så marginal sjanse/fare for at jeg skal få prekært behov for noe sånt.

Samma her, både når det gjelder motstanden mot å fylle opp med alt mulig, og det at det ikke serveres så alt for mye kaker;-)

Måtte vel nesten bli i 70-årslaget mitt eller noe slikt, hvis jeg da fortsatt har en lav kakeprofil;-) det er jo folk på min alder som har gedigne kakebord utpå kvelden på 40-årsfestene sine, men e.m.m. har det en tendens til å dempe feststemingen.;-)

Skrevet

''Har hengt opp klær, og "juleduken" legger eg på mens den er våt (slipper strykinga).''

Håper du har bord som tåler det, da.

Evt kan du vente til du er ferdigdusjet og henge duken til tørk over dusjstanga. da blir det ikke 'brett' på duken. :-)

Ja, eg har gjort det før, så bordet går det bra med.

Men eg finner ikkje "den grønne duken", så nå har eg bare "den røde duken", men to (2) bord!

Så bortsett fra det trikset med dusjstanga så er eg i tvil om kor det skal være duk og ikkje duk i morra.

Alt. 1. Duk på det rektangulære stuebordet.

Alt. 2. Duk på (det stygge kvite) spisebordet, ovalt.

???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...