Gå til innhold

Hvordan få jobb på det private marked?

Anbefalte innlegg

Gjest finnes noe på det private marked
Skrevet

Har høgskoleutdanning innen helse og sosial. Jobber som miljøterapeut med rehabilitering på nåværende tidspunkt. Har full ansiennitet og tjener 320.000 kr i året. Kommer ikke høyere enn det. Jeg ønsker ikke ta mer utdanning, da jeg har mye studielån og utdannelsen min tok jeg for kort tid siden. Andre sier jeg må finne meg jobb på det private marked som gir bedre lønnsvilkår. Problemet er at hvor finnes disse jobbene, og hva kan du jobbe med i privat regi? det meste som utlyses er fra stat og kommune.

Fortsetter under...

Skrevet

Hvordan har det seg at du har full ansiennitet når du nylig tok utdannelsen?

Er det ikke andre jobber innne stat/kommune som gir høyere lønn med den utdannelsen?

Hvor lang høyskoleutdannelse er det?

Har du vært inne på NAV på avansert søk, og sett igjennom alle stillingstypene der? Der finner du jo alt som er, og kansekj det kan gi deg noen ideer om hva slags stillinger du kan fylle i privat sektor?

Skrevet

Da jobber du vel i kommunen da..... Som miljøterapeut i Bufetat (Staten) og med full ansinitet tjener du ca 370 - 80 000. Jeg har treåring helse og sosial utdanning, jobber som rådgiver i Bufetat og har 380 000 i året og det er ikke maks lønn. Som rådgiver kan en vel gå opp til ca 430 000, sånn ca. Det er kun dagtid.

Skrevet

Er det ikke andre jobber innne stat/kommune som gir høyere lønn med den utdannelsen?

Har du vært inne på NAV på avansert søk, og sett igjennom alle stillingstypene der? Der finner du jo alt som er, og kansekj det kan gi deg noen ideer om hva slags stillinger du kan fylle i privat sektor?

All ansiennitet har jeg selvfølgelig fått med meg fra tidligere arbeid i stat/kommune. En begynner ikke på null når en har jobbet i mange år fra før vel. Utdannelsen er tre-årig bachelorgrad.

Skrevet

Glemte å si at jeg har vært inne på NAV og sjekket det meste her hvor jeg bor, uten å finne noe på det private marked.

Skrevet

Glemte å si at jeg har vært inne på NAV og sjekket det meste her hvor jeg bor, uten å finne noe på det private marked.

''Glemte å si at jeg har vært inne på NAV og sjekket det meste her hvor jeg bor, uten å finne noe på det private marked.

''

Jeg mente at du kunne få en ide om hvor det KUNNE finnes jobber du kan være kavalifisert til, ved å gå gjennom det avanserte søket på NAV.

Hvis du vil gjøre det gjennom jobsøkerfunksjonen, ville jeg søkt på hele landet, for å se hva som dukker opp som du KUNNE være kvalifisert til. Etterhvert som du får ideer, kan du selv ta kontakt med bedrifter i privat sektor i ditt nærområde, og presentere deg. Det er mange som får jobb på den måten.

men som noen andre sa her, er det jo også større innteksmuligheter innen staten.

Annonse

Skrevet

''Glemte å si at jeg har vært inne på NAV og sjekket det meste her hvor jeg bor, uten å finne noe på det private marked.

''

Jeg mente at du kunne få en ide om hvor det KUNNE finnes jobber du kan være kavalifisert til, ved å gå gjennom det avanserte søket på NAV.

Hvis du vil gjøre det gjennom jobsøkerfunksjonen, ville jeg søkt på hele landet, for å se hva som dukker opp som du KUNNE være kvalifisert til. Etterhvert som du får ideer, kan du selv ta kontakt med bedrifter i privat sektor i ditt nærområde, og presentere deg. Det er mange som får jobb på den måten.

men som noen andre sa her, er det jo også større innteksmuligheter innen staten.

Takker for tips.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...