Gjest bamse01 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg er mann, 54 år og har den senere tid utviklet rød hud på panne og på begge sider av halsen. Dette kan minne om solbrenthet, men nå vart i ca 2 måneder. I tilegg oppstår det sår på underarmene og legger som starter som røde prikker, men som utvikler seg til sår som inneholder blank veske. Etter at det går hull på sårene blir det et rødt område som gror langsomt og blir borte etter flere uker. Det er også små sår i hodebunn og bak i hårfestet i nakken som klør. Etter en tid danner det seg en skorpe og de forsvinner for så å komme tilbake. Ved et tilfelle utviklet et av disse sårene i hodebunnen seg til en merkbar kul som var hard å ta på. Det samme sjedde på venstre hånd, hvor det etterhvert ble en «hard» kul på ca 3 - 4 cm i diameter. Hvis jeg klør meg på huden (litt hardt) blir det et rødt utslett som blir borte etter ca en time Jeg vil også legge til at jeg i perioder får svettetokter (kaldsvette) og da spesiellt om natten etter at jeg har lagt meg. Håper ovenstående opplysninger er nok til å foreslå hva årsaken til dette kan være. Jeg bor i utlandet og har ikke god tilgang til helsepersonell. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295139-s%C3%A5r-p%C3%A5-armer-r%C3%B8dt-utslett-ansikt-og-hals/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i immunologi Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Et utslett som det du beskriver er neppe allergisk betinget, men snarere et hudproblem, eventuelt en hudsykdom. Ettersom du også sier du har andre symptomer enn hudutslettene burde du absolutt la deg undersøke, fortrinnsvis av en hudlege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295139-s%C3%A5r-p%C3%A5-armer-r%C3%B8dt-utslett-ansikt-og-hals/#findComment-2382256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.