Gå til innhold

Sår på armer, rødt utslett ansikt og hals


Gjest bamse01

Anbefalte innlegg

Jeg er mann, 54 år og har den senere tid utviklet rød hud på panne og på begge sider av halsen. Dette kan minne om solbrenthet, men nå vart i ca 2 måneder. I tilegg oppstår det sår på underarmene og legger som starter som røde prikker, men som utvikler seg til sår som inneholder blank veske. Etter at det går hull på sårene blir det et rødt område som gror langsomt og blir borte etter flere uker. Det er også små sår i hodebunn og bak i hårfestet i nakken som klør. Etter en tid danner det seg en skorpe og de forsvinner for så å komme tilbake. Ved et tilfelle utviklet et av disse sårene i hodebunnen seg til en merkbar kul som var hard å ta på. Det samme sjedde på venstre hånd, hvor det etterhvert ble en «hard» kul på ca 3 - 4 cm i diameter. Hvis jeg klør meg på huden (litt hardt) blir det et rødt utslett som blir borte etter ca en time Jeg vil også legge til at jeg i perioder får svettetokter (kaldsvette) og da spesiellt om natten etter at jeg har lagt meg. Håper ovenstående opplysninger er nok til å foreslå hva årsaken til dette kan være. Jeg bor i utlandet og har ikke god tilgang til helsepersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i immunologi

Et utslett som det du beskriver er neppe allergisk betinget, men snarere et hudproblem, eventuelt en hudsykdom. Ettersom du også sier du har andre symptomer enn hudutslettene burde du absolutt la deg undersøke, fortrinnsvis av en hudlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...