Gå til innhold

Om å re opp senga (FU)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare bretter dyna dobbelt ned mot "fotenden" så madrass og dyne får luftet seg i løpet av dagen :-)

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

7

• Orio

7

• AneM1365380603

5

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aldri!! :-)

Det er ikke hygienisk å ha den oppredd heller, det skal luftes under dyna, så det er bedre å ha den liggende i en haug.

Forresten, har redd opp sengene våre hele to ganger i år, i forbindelse med at vi skulle selge leiligheten. Det får holde. :o)

Skrevet

Jeg bare bretter dyna dobbelt ned mot "fotenden" så madrass og dyne får luftet seg i løpet av dagen :-)

Det samme her.

Skrevet

Jeg tenkte litt på det, at denne forklaringen er jo helt på vidda ;) Og jeg fikk rett :-/

Se for deg et ark. Du bretter hver langside mot midten, så snur du hele greia rundt. Sånn ser det ut når det er ferdig, hehe. Jeg bretter kun ene siden mot midten før jeg snur det rundt, for da blir det liggende sånn som det skal. Bedre forklaring?

Da skjønte jeg det litt bedre, ja ;-) Ikke helt som min metode likevel;)

Skrevet

Vel for å være ærlig så gjør jeg det sjeldent..et par ganger i uka til ulike klokkeslett :) Kl ti er ikke for sent :)

Skrevet

Hvis du ikke tullet, hva mente du med å ligge i en konvolutt?

På hotell i utlandet så bruker de jo bare tepper og laken og så bretter de senga så hardt sammen at det føles som å ligge i en konvolutt.

Annonse

Skrevet

Vel for å være ærlig så gjør jeg det sjeldent..et par ganger i uka til ulike klokkeslett :) Kl ti er ikke for sent :)

Å re opp senga et par ganger i uka er da ofte!

Skrevet

Da må det jo være ideelt å re opp ti på kvelden. Senga for lufta seg hele dagen, og jeg får gleden av å legge meg i en oppredd seng.

(Det er en del av min nye "gjør noe positivt for deg selv" kampanje.)

Lurt! :-)

Skrevet

På hotell i utlandet så bruker de jo bare tepper og laken og så bretter de senga så hardt sammen at det føles som å ligge i en konvolutt.

Men er det ikke bare å røske det løs når man legger seg, da?

Jeg liker verken sengeteppe eller pledd/tepper som brukes på hotellsenger. Synes det er ekkelt å tenke på at de brukes uten å bli vasket mellom hver gjest, så det første jeg gjør er å slenge sengeteppet oppå et skap eller noe, og hvis det er teppe i stedet for dyne bruker jeg bare lakenet og sover heller påkledd for ikke å fryse.

Skrevet

Jeg liker best å legge meg når senga er redd opp, dvs at dynene ligger brettet på langs, pent ved siden av hverandre.

Men det er ikke så ofte jeg rer senga.... Fra 0-4 dager i uka kanskje. Som regel om morgenen, eller hvis jeg innom soverommet i løpet av dagen (det er jeg sjelden de dagene jeg jobber).

Skrevet

''hovedhensikten er å gjøre den fristende å legge seg i.''

Endelig noen som forstår meg. Det er så deilig å kunne legge seg i en "ryddig" seng. Jeg prøvde det i går, så jeg vet hva jeg snakker om.

;- )

Visst er det deilig. Og hvis man ligger syk, er det skjønt hvis man har noen rundt seg som kan riste opp puter og dyne og glatte på lakenet mens man er på badet.

Det tror jeg ingen har gjort for meg siden jeg bodde hjemme hos moren min. Samboeren min er en engel som gjør hva som helst, men jeg må nok spesifikt be ham om det hvis han skulle gjøre noe slikt for meg. Mannfolk har sjelden det samme omsorgsgenet som kvinner når det gjelder slikt ting, og må ofte spørres og bes om det meste.

trollemor;o)
Skrevet

For å unngå for mye midd, anbefales det ikke å re opp senga i det hele tatt.

Akkurat det passer meg utmerket.

Eneste gangen jeg rer opp senga er når jeg skifter sengetøy.

ikke til jul engang? *sjokkert*

Skrevet

ikke til jul engang? *sjokkert*

Skifter jo på senga til jul da ;)

Annonse

trollemor;o)
Skrevet

Skifter jo på senga til jul da ;)

Puh.. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...