Gå til innhold

Undrenes tid er ikke forbi!!

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkskadet morsan
Skrevet

I kveld innrømmet husbonden at nå var det på tide å sanere litt i alle de gamle jakkene hans og andre klær som fyller opp lagringsplass i boder og skap!!

Så gjenstår å se når ord skal settes ut i handling om han kvitter seg med mer enn en halv bærepose....;-)

Fortsetter under...

AneM1365380603
Skrevet

Hvis han har mye klær kan du bli med han. Du tar ett og ett plagg og spør kjapt "Skal du ha den? Det gjorde jeg med mannen min. Før han fikk sukk for seg var halve garderoben borte. Jeg er langt mer kynisk enn han når det kommer til å kaste saker og ting. Han kvier seg sånn, he he. Han var likevel lettet over at garderoben forsvant så smertefritt, for den jobben er visst drepende.

Skrevet

*humrer* Jeg ryddet en del mens kjæresten var på jobb da vi flyttet ned en etasje i sommer. Ettersom jeg ikke syntes han trengte 62 t-skjorter så var det noen som forsvant sporløst gitt... Sånne som var neongule (!), hadde hull i sømmen under armen eller på skuldra og sånt. Div. lysegrønne akrylgensere fra 80-tallet og slike "uerstattelige" klesplagg. Han har ikke savnet dem vil jeg tro, han har i alle fall ikke nevnt dem med ett ord. :o) Han husket neppe at de var i huset i det hele tatt.

Skrevet

Hvis han har mye klær kan du bli med han. Du tar ett og ett plagg og spør kjapt "Skal du ha den? Det gjorde jeg med mannen min. Før han fikk sukk for seg var halve garderoben borte. Jeg er langt mer kynisk enn han når det kommer til å kaste saker og ting. Han kvier seg sånn, he he. Han var likevel lettet over at garderoben forsvant så smertefritt, for den jobben er visst drepende.

Ja, det var en god idé å bli med han! Han har grassalt med klær, men så har han knapt kastet noe siden gymnastiden (skulle en tro). Det hjelper ikke at han knapt har lagt på seg et gram på det samme kvarte århundret - klærne bør bort!! ;-)

Skrevet

*humrer* Jeg ryddet en del mens kjæresten var på jobb da vi flyttet ned en etasje i sommer. Ettersom jeg ikke syntes han trengte 62 t-skjorter så var det noen som forsvant sporløst gitt... Sånne som var neongule (!), hadde hull i sømmen under armen eller på skuldra og sånt. Div. lysegrønne akrylgensere fra 80-tallet og slike "uerstattelige" klesplagg. Han har ikke savnet dem vil jeg tro, han har i alle fall ikke nevnt dem med ett ord. :o) Han husket neppe at de var i huset i det hele tatt.

Jeg tror han husker det meste, dessverre. :-( Tør ikke ta saken i egne hender...

Skrevet

Tør du virkelig kaste hans klær når kjæresten din ikke er med? (eller hadde han bedt deg om det kanskje?) Er du ikke redd for at han skal bli skikkelig irritert? Tenk om du kaster et plagg han har bruk for senere? Jeg hadde nok bli skikkelig irritert hvis en kjæreste hadde kastet noen av mine ting uten at jeg var med...!

Annonse

Skrevet

Tør du virkelig kaste hans klær når kjæresten din ikke er med? (eller hadde han bedt deg om det kanskje?) Er du ikke redd for at han skal bli skikkelig irritert? Tenk om du kaster et plagg han har bruk for senere? Jeg hadde nok bli skikkelig irritert hvis en kjæreste hadde kastet noen av mine ting uten at jeg var med...!

*Hehe* Jeg kjenner ham ganske så godt og de plaggene jeg kastet var ting jeg aldri vil se ham i. Han er bare takknemlig for at jeg rusket opp litt i garderoben hans. :o) Ting jeg var usikre på spurte jeg om det var greit at jeg kastet da, men noe lurte jeg unna uten at han så det ja. Han kommer aldri til å oppdage at 5 av 62 t-skjorter er borte uansett...

AneM1365380603
Skrevet

Ja, det var en god idé å bli med han! Han har grassalt med klær, men så har han knapt kastet noe siden gymnastiden (skulle en tro). Det hjelper ikke at han knapt har lagt på seg et gram på det samme kvarte århundret - klærne bør bort!! ;-)

Jeg gjorde det sånn at han bare sto der og svarte mens jeg tok plaggene effektivt ut av skapet. Han svarte kjapt for å bli fortest mulig ferdig. Jeg stappet klærne i søppelsekker.

Hvis du tilbyr deg å være med kan det hende han blir kjempeglad, det ble min kjære ;)

Skrevet

Det hadde jeg også.

jeg har aldri kastet noe som var hans, verken klær eller annet, men jeg har ryddet det ned i esker og satt det i boden! ;-) Eventuelt bare sortert det ut og holdt fram og spurt om han vil beholde det, og da har han ofte sagt at det bare skal kastes! ;-)

AneM1365380603
Skrevet

En annen ting.. Når han står alene tar han et plagg opp og er veldig usikker på om han får bruk for det igjen. En mann lar usikkerheten komme plagget til gode. Hvis du er der kan du påvirke han i riktig retning ;)

Skrevet

En annen ting.. Når han står alene tar han et plagg opp og er veldig usikker på om han får bruk for det igjen. En mann lar usikkerheten komme plagget til gode. Hvis du er der kan du påvirke han i riktig retning ;)

Ja, jeg må nok være med, ja. Ellers så merker jeg jo at det er tydelig at det vanskeligste er å bestemme seg og deretter komme i gang, så han trenger en pådriver;-)

Skrevet

''...nå var det på tide å sanere litt i alle de gamle jakkene hans.''

Det der er et av mine livs største mareritt, at noen begynner å tulle med jakkene mine, søstra mi dreiv å kasta ei av mine favorittjakker (militær/feltjakke) hver gang når ho var på besøk tidligere, men nå har ho heldigvis gitt opp.

Den jakka kaster eg aldri, men bruker ho stort sett bare når eg er på fjellet eller er ute å fisker eller går tur.

AneM1365380603
Skrevet

Det der er et av mine livs største mareritt, at noen begynner å tulle med jakkene mine, søstra mi dreiv å kasta ei av mine favorittjakker (militær/feltjakke) hver gang når ho var på besøk tidligere, men nå har ho heldigvis gitt opp.

Den jakka kaster eg aldri, men bruker ho stort sett bare når eg er på fjellet eller er ute å fisker eller går tur.

''søstra mi dreiv å kasta ei av mine favorittjakker (militær/feltjakke) hver gang når ho var på besøk tidligere, men nå har ho heldigvis gitt opp.''

Så den samme jakka ble kastet flere ganger?-)

Annonse

Skrevet

''søstra mi dreiv å kasta ei av mine favorittjakker (militær/feltjakke) hver gang når ho var på besøk tidligere, men nå har ho heldigvis gitt opp.''

Så den samme jakka ble kastet flere ganger?-)

Ja, og eg gikk i søppeldunken og tok ho oppigjen. :)

Skrevet

Du verden - dette må vi få høre fortsettelsen på!

Jeg er heller ikke slik at jeg kaster noe av gubben sitt uten hans samtykke, og heller ikke min bedre halvdel kaster klær frivillig - de passer jo fortsatt, gymnasklærne, så kanskje engang...? er hans motto.

Så - jeg spurte bare ganske enkelt, jeg, om han så for seg å bruke den langsnippede, hvite-med-rustrøde-prikker skjorta med innsving i livet noe mer. Ja, var svaret, den passer jo enda. OK, sa jeg, tror du din neste kjæreste vil sette pris på den? Dermed forsvant skjorta sammen med diverse andre ting - som t-skjorter der trykket var vasket bort, hullete klær osv. Jeg mener - unnskyldningen om malingsklær holder ikke lenger, det er begrenset hvor mye vi maler i vår familie.

:-)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, og eg gikk i søppeldunken og tok ho oppigjen. :)

Så det skjedde flere ganger? He he. Du burde jo oppbevart den jakka på en mer trygg plass når hun kom på besøk, eller hun burde av erfaring ikke kaste den i din søppeldunk ;)

Skrevet

Så det skjedde flere ganger? He he. Du burde jo oppbevart den jakka på en mer trygg plass når hun kom på besøk, eller hun burde av erfaring ikke kaste den i din søppeldunk ;)

Eg begynte faktisk å gjemme den vekk, for der var ho helt håpløs (ho er snill til vanlig), jakka skulle kastes...

Og den som eg har hatt glede av i snart 25 år nå!

AneM1365380603
Skrevet

Eg begynte faktisk å gjemme den vekk, for der var ho helt håpløs (ho er snill til vanlig), jakka skulle kastes...

Og den som eg har hatt glede av i snart 25 år nå!

''Og den som eg har hatt glede av i snart 25 år nå!''

Kan skjønne det :) Den har jo varmet og kamuflert deg så lenge. En sånn god følgesvenn kan ikke kastes. Godt din søster innså det faktum til slutt ;)

Skrevet

hehe. Jeg er nok som din mann, min mann kaster mer enn han skal! :)

Skrevet

men du bruker den tross alt;-)

verre med de jakkene som har hengt i skapet de siste 25 årene bare fordi de var såååå kule en gang i tida;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...