Elovena Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Så i tillegg til at legen har vurdert arbeidstakeren som ikke arbeidsdyktig,skal NAV vurdere den vurderingen? 0 Siter
Bookworm Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Ikke i starten vil jeg tro, men poenget er at hvis sykdommen går over ett år, og det er snakk om andre tiltak man må over på (attføring, rehabilitering) - så må nesten NAV ha relevant bakgrunnsinformasjon. Og ja, det er NAV som har "overformynderiet" her, de bruker vel også egne leger til å vurdere uførhet, og bruker fastlegens erklæring som en type tilleggsinformasjon. Jeg føler du har en del motstand mot at NAV skal vite noe om din situasjon - hvorfor? 0 Siter
Elovena Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Skrevet 1. januar 2008 Ikke i starten vil jeg tro, men poenget er at hvis sykdommen går over ett år, og det er snakk om andre tiltak man må over på (attføring, rehabilitering) - så må nesten NAV ha relevant bakgrunnsinformasjon. Og ja, det er NAV som har "overformynderiet" her, de bruker vel også egne leger til å vurdere uførhet, og bruker fastlegens erklæring som en type tilleggsinformasjon. Jeg føler du har en del motstand mot at NAV skal vite noe om din situasjon - hvorfor? Bare lurte.Har fått inntrykk av at det er kommet ganske mange nye regler i forhold til sykemelding det siste året. Takk for at du svarte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.