Gå til innhold

Skal man godta alt av familien?

Anbefalte innlegg

Gjest anno nym nå
Skrevet

Familiebånd skal jo være så sterke at det ideelt sett aldri skal brytes....iallefall i min familie. Men hva når det er en person som viser dårlig oppførsel, som alltid har noe stygt å si om andre, som ikke klarer å ta hensyn, som lett farer opp og blir hissig eller fornærmet over ingenting. Skal man forvente mindre av en slik person? Skal man akseptere dårlig oppførsel og glatte over? Hva når det går utover ens egen psykiske helse? Har man rett til å skåne seg selv ved å holde avstand?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, jeg synes så absolutt man har rett til å holde avstand til mennesker som ikke tilfører en noe som helst positivt, familie eller ikke familie.

Gjest anno nym nå
Skrevet

Ja, jeg synes så absolutt man har rett til å holde avstand til mennesker som ikke tilfører en noe som helst positivt, familie eller ikke familie.

ja, det mener jo jeg også. Men enkelte i familien hevder at selv de vanskeligste mennesker "har rett" til å bli inkludert i alt sosialt.

Skrevet

Har aldri skjønt det med familiebånd. Er det egentlig ikke bare et uttrykk som har gått ut på dato? Det er jo ikke noe bånd mellom familiemedlemmer, bortsett fra at man har enkelte genetiske likheter.

Gjest anno nym nå
Skrevet

Har aldri skjønt det med familiebånd. Er det egentlig ikke bare et uttrykk som har gått ut på dato? Det er jo ikke noe bånd mellom familiemedlemmer, bortsett fra at man har enkelte genetiske likheter.

Jo du kan jo si det, men det er vel fortsatt slik at det blir et forferdelig bråk når familie splittes, mens det er mer taushet når venner skilles?

Skrevet

Jo du kan jo si det, men det er vel fortsatt slik at det blir et forferdelig bråk når familie splittes, mens det er mer taushet når venner skilles?

Nei, det tror jeg ikke.

Annonse

Gjest anno nym nå
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke.

Greit nok. det kan jo ha noe med at man velger sine venner, men ikke familie.

Gjest Ingemanns kjære
Skrevet

Nei, man skal ikke godta alt fra sin familie.

Forskjellen på familie og venner, er at vennene velger man selv, mens familien er der bare.

Er man så forskjellig at man ikke ville vært venn med den andre personen, så mener jeg ikke at man skal måtte omgås den personen, bare fordi man er i familie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...