Mrs. Wallace Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 misfortå meg rett folkens, men dette er typisk utlendinger. jeg har selv mange slike historier fra venninnder og slik. ikke vet jeg hva de vil oppnå, men det er utrolig slitsomt og de kan holde på i flere år. en venn av meg "møtte" en mørkhudet mann en gang. detter er fem år siden nå, og han ringer og skriver fortsatt. det er ikke ofte, men det skjer. slitsomt. redd blir hun også. er jo ikke helt normalt!så mitt råd er at du hlder deg unna og ikke vis han hvor du bor, med mindre han har kjørt deg til døren allerede... ''en venn av meg "møtte" en mørkhudet mann en gang. detter er fem år siden nå, og han ringer og skriver fortsatt'' Ja, for alle vet jo at innpåslitenhet og manglende grenser sitter i hudfargen. Jo lysere hud, jo mer folkeskikk. Herregud, er du født så jævlig dum, eller er detnoe du har jobbet lenge med å få til? 0 Siter
Gjest nysgjerrigperen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Jeg ville tatt telefonen, hørt hva han ville. Men det er fordi jeg er så forbasket nysgjerrig. Om han ikke hadde noe viktig å si, og det bare for var for prat, så ville jeg unnskyldt meg med dårlig tid for et eller annet og aldri svart ham igjen om han fortsatte å ringe. Og selvfølgelig aldri kontaktet ham igjen Enkelte kuluturer har gjerne en annen måte å kommunisere på og han har muligens oppfattet at hans interesse for deg er gjensidig. Har selv gått på et par smeller, og feiltolket sjekketriks som jeg egentlig tok for å være vennlighet/hjelpsomhet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Kanskje han ringte for å fortelle deg at du glemte skoene dine i taxien? 0 Siter
pekkaline Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Jeg foreslår: Ta telefonen, hør hva han sier og svar på det. Vær kort og fortell at du ikke er interessert i noe fra han sin side, at det må ha vært en misforståelse. 0 Siter
Tonette Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Hva har du lært av dette? Antagelig ingenting. Du kommer sikkert til å dele ut telefonnummeret ditt i senere tid også. Regelen er: Ikke oppfør deg slik. Det er ikke normalt å ha en "egen" taxi man kan ringe etter. Du forstår vel selv at du har lagt opp til dette selv. Det håper jeg hvertfall. Hva i all verden er meningen med å svare så frekt som du har gjort i denne tråden? Hvis du spør folk om råd til å løse et problem, synes du da det er greit at folk henger deg ut, kaller deg dum og sier at det var din egen feil? Føler du deg som et bedre menneske ved å henge ut andre? Jeg lurer bare på motivet for å svare som du gjør. Jeg vil si at det er du som opptrer som idiot her og ikke Mary Poppins. Og forresten er det ikke uvanlig med "sin egen" taxisjåfør. Jeg kjenner flere som har benyttet seg av det, deriblandt mine egne foreldre. 0 Siter
Orio Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Nå er det kanskje litt sent å komme med svar til deg. Enten så har han vel sluttet å ringe, eller du har fått hemmelig nummer. Mitt råd er i alle fall at du svarer en gang, hører hva han vil. Hvis han har en plausibel grunn til å ringe (det kan jo være noen har glemt noe som han tror tilhører deg), svarer du høflig og gjør ikke noe mer ut av det. Hvis han bare er "ekkel" og innpåsliten svarer du høflig og kort, og avslutter samtalen så fort du kan. Og så henvender du deg til taxi-firmaet og forteller hvordan han har oppført seg mot deg. 0 Siter
Jølsen Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 ''en venn av meg "møtte" en mørkhudet mann en gang. detter er fem år siden nå, og han ringer og skriver fortsatt'' Ja, for alle vet jo at innpåslitenhet og manglende grenser sitter i hudfargen. Jo lysere hud, jo mer folkeskikk. Herregud, er du født så jævlig dum, eller er detnoe du har jobbet lenge med å få til? Godt poeng, Mrs. Wallace. 0 Siter
Jølsen Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Hva i all verden er meningen med å svare så frekt som du har gjort i denne tråden? Hvis du spør folk om råd til å løse et problem, synes du da det er greit at folk henger deg ut, kaller deg dum og sier at det var din egen feil? Føler du deg som et bedre menneske ved å henge ut andre? Jeg lurer bare på motivet for å svare som du gjør. Jeg vil si at det er du som opptrer som idiot her og ikke Mary Poppins. Og forresten er det ikke uvanlig med "sin egen" taxisjåfør. Jeg kjenner flere som har benyttet seg av det, deriblandt mine egne foreldre. Samme for meg, jeg smører ikke over noe som helst. 0 Siter
morsan Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Hva i all verden er meningen med å svare så frekt som du har gjort i denne tråden? Hvis du spør folk om råd til å løse et problem, synes du da det er greit at folk henger deg ut, kaller deg dum og sier at det var din egen feil? Føler du deg som et bedre menneske ved å henge ut andre? Jeg lurer bare på motivet for å svare som du gjør. Jeg vil si at det er du som opptrer som idiot her og ikke Mary Poppins. Og forresten er det ikke uvanlig med "sin egen" taxisjåfør. Jeg kjenner flere som har benyttet seg av det, deriblandt mine egne foreldre. ''Og forresten er det ikke uvanlig med "sin egen" taxisjåfør.'' Ja, en av sjefene mine på jobben fortalte at han hadde en sjåfør som han hadde nummeret til, og som han ringte direkte dersom sjåføren var på jobb. 0 Siter
Cookiemonster Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Samme for meg, jeg smører ikke over noe som helst. Smører gjør du ikke, men du svarer så uintelligent at det beste for deg var om du bare lot være. 0 Siter
Cookiemonster Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Det tror jeg ikke hun kan. Tør du å være så frekk mot folk du møter i virkeligheten? I såfall kunne det nesten være interessant å møte deg. At noen gjør noe som er dumt, og som de etterpå skjønner var dumt, rettferdiggjør ikke at drittunger som deg skal sitte og hovere og gjenta hvor teite de er. Alle gjør dumme ting innimellom, og i motsetning til hva du åpenbart tror i ditt tilsynelatende begrensede intellekt så gjelder dette like mye norske menn som norske kvinner. 0 Siter
birdie Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Hva i all verden er meningen med å svare så frekt som du har gjort i denne tråden? Hvis du spør folk om råd til å løse et problem, synes du da det er greit at folk henger deg ut, kaller deg dum og sier at det var din egen feil? Føler du deg som et bedre menneske ved å henge ut andre? Jeg lurer bare på motivet for å svare som du gjør. Jeg vil si at det er du som opptrer som idiot her og ikke Mary Poppins. Og forresten er det ikke uvanlig med "sin egen" taxisjåfør. Jeg kjenner flere som har benyttet seg av det, deriblandt mine egne foreldre. Jeg tror vel Jølsens agenda i denne tråden har vært å få folk til å se hvordan det at den aktuelle taxisjåføren er en utlending/fremmedkulturell er blitt holdt frem som en selvfølgelig del av det at han er så pågående, men jeg er enig med deg i at h*n bruker unødvendig provoserende teknikker. Du har ellers rett i at dette med "fast" sjåfør ikke er så uvanlig, som jeg også var inne på lenger nede i tråden. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Skrevet 2. januar 2008 Han har ikke gitt seg med ringingen, ringte senest i stad. Jeg bestemte meg derfor for å sende en text melding og bare høre om det er noe jeg har glemt og om han kan svare på sms. Fikk så svar om at jeg har glemt visakortet mitt og at han kan komme til meg og levere det. Følte meg litt dum i et splitt sekund inntil jeg sjekket lommeboken og fant ut at jeg ikke mangler et eneste kort, det er jeg 200% sikker på. Jeg svarte så at det umulig kan være mitt ettersom jeg har mine kort.. Så skrev han "er du sikker på det, jeg er ikke byen akkurat nå men jeg ringer deg tilbake så kan du få det" Nok en gang skrev jeg at det ikke kan være mitt så han trengte hverken og komme oppom eller ringe, og at han heller burde levere det til banken. Til slutt skrev han greit. Nå ringer han forhåpentligvis ikke mer. Men jeg synes det er rimelig sprøtt å lyve på seg at han har kortet mitt. Han vet hvordan jeg ser ut, og han vet hva jeg heter så det er ikke sånn at han bare har funnet noen andres kort og trodd det var mitt. 0 Siter
Jølsen Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Smører gjør du ikke, men du svarer så uintelligent at det beste for deg var om du bare lot være. Tulleguri. 0 Siter
Jølsen Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Tør du å være så frekk mot folk du møter i virkeligheten? I såfall kunne det nesten være interessant å møte deg. At noen gjør noe som er dumt, og som de etterpå skjønner var dumt, rettferdiggjør ikke at drittunger som deg skal sitte og hovere og gjenta hvor teite de er. Alle gjør dumme ting innimellom, og i motsetning til hva du åpenbart tror i ditt tilsynelatende begrensede intellekt så gjelder dette like mye norske menn som norske kvinner. Sludder og pølsevev. Det er bare fine ord du bruker, og svaret ditt er for meg uinteressant :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Han har ikke gitt seg med ringingen, ringte senest i stad. Jeg bestemte meg derfor for å sende en text melding og bare høre om det er noe jeg har glemt og om han kan svare på sms. Fikk så svar om at jeg har glemt visakortet mitt og at han kan komme til meg og levere det. Følte meg litt dum i et splitt sekund inntil jeg sjekket lommeboken og fant ut at jeg ikke mangler et eneste kort, det er jeg 200% sikker på. Jeg svarte så at det umulig kan være mitt ettersom jeg har mine kort.. Så skrev han "er du sikker på det, jeg er ikke byen akkurat nå men jeg ringer deg tilbake så kan du få det" Nok en gang skrev jeg at det ikke kan være mitt så han trengte hverken og komme oppom eller ringe, og at han heller burde levere det til banken. Til slutt skrev han greit. Nå ringer han forhåpentligvis ikke mer. Men jeg synes det er rimelig sprøtt å lyve på seg at han har kortet mitt. Han vet hvordan jeg ser ut, og han vet hva jeg heter så det er ikke sånn at han bare har funnet noen andres kort og trodd det var mitt. Så han vet ka du heter, kordan du ser ut, telefonummeret ditt og hvor du bor. Og ringer døgnet rundt omtrent. Hold dørene låst ihvertfall. 0 Siter
kragens Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Han har ikke gitt seg med ringingen, ringte senest i stad. Jeg bestemte meg derfor for å sende en text melding og bare høre om det er noe jeg har glemt og om han kan svare på sms. Fikk så svar om at jeg har glemt visakortet mitt og at han kan komme til meg og levere det. Følte meg litt dum i et splitt sekund inntil jeg sjekket lommeboken og fant ut at jeg ikke mangler et eneste kort, det er jeg 200% sikker på. Jeg svarte så at det umulig kan være mitt ettersom jeg har mine kort.. Så skrev han "er du sikker på det, jeg er ikke byen akkurat nå men jeg ringer deg tilbake så kan du få det" Nok en gang skrev jeg at det ikke kan være mitt så han trengte hverken og komme oppom eller ringe, og at han heller burde levere det til banken. Til slutt skrev han greit. Nå ringer han forhåpentligvis ikke mer. Men jeg synes det er rimelig sprøtt å lyve på seg at han har kortet mitt. Han vet hvordan jeg ser ut, og han vet hva jeg heter så det er ikke sånn at han bare har funnet noen andres kort og trodd det var mitt. Dette syns jeg virker direkte ekkelt, nå vet ikke jeg hva han hadde planer om, men de kan ha vært skumle. Regner med du kommer til å holde deg langt unna denne personen uansett hvor desperat du er etter å komme deg hjem ved en senere anledning. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Skrevet 2. januar 2008 Dette syns jeg virker direkte ekkelt, nå vet ikke jeg hva han hadde planer om, men de kan ha vært skumle. Regner med du kommer til å holde deg langt unna denne personen uansett hvor desperat du er etter å komme deg hjem ved en senere anledning. Jeg synes også dette var veldig ekkelt. Nei jeg kommer aldri aldri aldri til å benytte meg av han som taxi sjafør igjen. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Skrevet 2. januar 2008 Så han vet ka du heter, kordan du ser ut, telefonummeret ditt og hvor du bor. Og ringer døgnet rundt omtrent. Hold dørene låst ihvertfall. Ja han vet alt det.. huff.. *går og sjekker at alle dører er låst* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Han har ikke gitt seg med ringingen, ringte senest i stad. Jeg bestemte meg derfor for å sende en text melding og bare høre om det er noe jeg har glemt og om han kan svare på sms. Fikk så svar om at jeg har glemt visakortet mitt og at han kan komme til meg og levere det. Følte meg litt dum i et splitt sekund inntil jeg sjekket lommeboken og fant ut at jeg ikke mangler et eneste kort, det er jeg 200% sikker på. Jeg svarte så at det umulig kan være mitt ettersom jeg har mine kort.. Så skrev han "er du sikker på det, jeg er ikke byen akkurat nå men jeg ringer deg tilbake så kan du få det" Nok en gang skrev jeg at det ikke kan være mitt så han trengte hverken og komme oppom eller ringe, og at han heller burde levere det til banken. Til slutt skrev han greit. Nå ringer han forhåpentligvis ikke mer. Men jeg synes det er rimelig sprøtt å lyve på seg at han har kortet mitt. Han vet hvordan jeg ser ut, og han vet hva jeg heter så det er ikke sånn at han bare har funnet noen andres kort og trodd det var mitt. Siden han bare svarte "greit" på den siste meldinga, får du håpe han har skjønt tegninga! Æsj, skikkelig ubehagelig dette her :-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.