Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest soleninord

Ser på et tv-program om overvekt hvor det hevdes at en overvektig person er dehydrert pga mangel på vann i kroppen fordi hun har drukket for mye diet coke (hos oss cola light, Zero, og sikkert flere andre lavkalorivarianter). Jeg drikker mye av dette, og i den formening at jeg får i meg tilstrekkelig vann av dette, og at det er helt ok og drikke i stedet for bare vann, som jeg også drikker noe av. Som denne personen, sliter jeg med mye hodepine, og vil selvfølgelig gjerne bli kvitt den. (Jeg har pt et forbruk av hptabletter utenfor en hver fornuft, - d er jeg klar over, også at det sies at høyt forbruk av slike piller kan gi økt hodepine, i verste fall - men hva gjør man?). I tillegg må jeg kunne defineres nå så lett overvektig (selv med -5 kg i d siste). Jeg reagerer imidlertid på utsagnet om dehydrering ved drikke av lettcola (nå ser jeg på et amerikansk livsstilsprogram, og det kan jo være så mangt..), men ønsker likevel en redegjørelse for dette. Så kort - er det ok og drikke lettcolavarianter for påfyll av nok væske med formål og dempe f.eks. hodepine, - og er det riktig at påfyll av væske kan dempe sterk hodepine - i mitt tilfelle både daglig og vedvarende - jeg våkner ofte med det, og må kunne karakteriseres som spenningshodepine? Og ja, jeg har konsultert min fastlege om hodepinen, men ikke om mitt "alternative" bruk av vann. Så langt jeg forstår inneholder ikke disse lettbrusvariantene koffein, men jeg bruker vekselsvis hptabletter som inneholder koffein, ibuprofen, paracetamol. Og nå har jeg også funnet en tablett som heter aspirin, el. noe sånt, og smaker det samme som det som "i gamle dager" ble solgt som "globoid".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295369-v%C3%A6skep%C3%A5fyll-til-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ta en testuke?

Snu opp ned på matvaner og drikkevaner.

Spis veldig sundt, og drikk vann som tørstedrikk. Det skulle ikke forundre meg om det hjalp.

For meg hjelper det også å trene vekter. Jeg har redusert min hodepine betraktelig etter at jeg startet med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...