Gå til innhold

Flau over aa gi et komplimang


Gjest Angela26

Anbefalte innlegg

Det var fint gjort av deg. Jeg prøver også å gi komplimang når jeg synes noen er fine, flinke osv. Men jeg merker at det sitter langt inne hos enkelte. Det går jo an å si noe tilbake, men den er visst vanskelig. Ikke at jeg _må_ ha det, men noen ganger er det jo koselig å høre f.eks at smykket var fint mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    14

  • Babette

    14

  • pekkaline

    6

  • Katt-ja

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ok.

Men hverken du eller eg vet ka M tenkte i situasjonen, for alt vi vet så kan ho faktisk (innerst inne) være litt bifil.

Det er jo snart mere vanlig å være homo, lesbisk eller bifil enn heterofil. :)

Men det har da ingenting med saken å gjøre hvilken fil man kjører i. Jeg tror ikke et øyeblikk at et hyggelig kompliment blir oppfattet som mer enn det det er, uansett kjønn eller fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har da ingenting med saken å gjøre hvilken fil man kjører i. Jeg tror ikke et øyeblikk at et hyggelig kompliment blir oppfattet som mer enn det det er, uansett kjønn eller fil.

''Jeg tror ikke et øyeblikk at et hyggelig kompliment blir oppfattet som mer enn det det er, uansett kjønn eller fil.''

Nei nå tror eg du tuller litt, ellers så forstår eg ikkje ka du mener.

Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng.

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nyttårsbarn

''Jeg tror ikke et øyeblikk at et hyggelig kompliment blir oppfattet som mer enn det det er, uansett kjønn eller fil.''

Nei nå tror eg du tuller litt, ellers så forstår eg ikkje ka du mener.

Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng.

Eller?

Nei, komplimenter gir man fordi man mener det. Jeg gir jo komplimenter til mine venner, kollegaer og familiemedlemmer i et kjør (og mottar fra dem,) , selvfølgelig er det ikke sjekking. Du må ha en trist omgangskrets hvis komplimenter begrenser seg til sjekking. Kanskje du burde begynne å gi noen selv til andre, så skal du se du får noen tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Det var fint gjort av deg. Jeg prøver også å gi komplimang når jeg synes noen er fine, flinke osv. Men jeg merker at det sitter langt inne hos enkelte. Det går jo an å si noe tilbake, men den er visst vanskelig. Ikke at jeg _må_ ha det, men noen ganger er det jo koselig å høre f.eks at smykket var fint mm.

Ja det sitter nok litt langt inne hos enkelte. Jeg tror hun ble glad for komplimentet, men samtidig flau da de andre ertet henne. Det var rett og slett unoedvendig, da jeg synes de kunne sagt det samme til henne selv!

Naar det er sagt da, saa er det usikkerhet og kanskje litt sjalusi ute aa gaar hos enkelte. Da skal man paa doed og liv ikke si noe pent til den det gjelder! Det er bare trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Å bli flau over å få kompliment er nok ikke så veldig uvanlig, det har ofte med beskjedenhent å gjøre. Det er ikke noe vi hører hver dag og vi kan bli litt keitete av oss. Men jeg er helt sikker på at hun satte stor pris på det du sa.

Hvis noen tullet med dette, så sier det mer om dem enn om henne, slike er det bare å drite i.

Ja, jeg tror det handler om usikkerhet og kanskje litt sjalusi hos enkelte. Da skal man ikke si noe pent til andre vet du...Tragisk. Men jeg tror hun satte pris paa det jeg sa, og det var oppriktig ment ogsaa! Hun var nydelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg tror ikke et øyeblikk at et hyggelig kompliment blir oppfattet som mer enn det det er, uansett kjønn eller fil.''

Nei nå tror eg du tuller litt, ellers så forstår eg ikkje ka du mener.

Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng.

Eller?

Helt uenig i påstanden om at komplomenter stort sett bare brukes i sjekkesammenheng/forelskelsessammenheng!

Jeg synes det er svært hyggelig å få komplimenter, enten det er fra kvinner eller menn, eldre eller yngre, kolleger eller venner, og jeg prøver å gi komplimenter til den samme gruppen selv.

Håper da inderlig at de færreste tenker som deg og mistenker meg for å ville sjekke opp f eks sjefen hvis han får en kompliment for den nye hårsveisen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror ikke et øyeblikk at et hyggelig kompliment blir oppfattet som mer enn det det er, uansett kjønn eller fil.''

Nei nå tror eg du tuller litt, ellers så forstår eg ikkje ka du mener.

Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng.

Eller?

Hvis du sier til din svigermor at i dag ser hun flott ut, betyr det at du legger an på henne? Ha ha.

Alt avhenger av setting, kroppspråk, blikk og måten ting sies på. Selvsagt kan et kompliment inngå i et sjekkeopplegg. Men i seg selv oppfatter jeg ikke at det ligger noen tilnærmelse i det. Og slett ikke i den settingen som var referert, hvor hun kom med en kommentar over bordet i alles påhør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, komplimenter gir man fordi man mener det. Jeg gir jo komplimenter til mine venner, kollegaer og familiemedlemmer i et kjør (og mottar fra dem,) , selvfølgelig er det ikke sjekking. Du må ha en trist omgangskrets hvis komplimenter begrenser seg til sjekking. Kanskje du burde begynne å gi noen selv til andre, så skal du se du får noen tilbake.

Eg har nå veldig aldri sagt at komplimenter begrenser seg til sjekking!?

Det eg har sagt er at komplimenter er det mest vanlige middelet som brukes i en sjekkesammenheng.

Hvis du ikkje ser forskjellen her, så må du være "født i går!" (nyttårsbarn) he.he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier til din svigermor at i dag ser hun flott ut, betyr det at du legger an på henne? Ha ha.

Alt avhenger av setting, kroppspråk, blikk og måten ting sies på. Selvsagt kan et kompliment inngå i et sjekkeopplegg. Men i seg selv oppfatter jeg ikke at det ligger noen tilnærmelse i det. Og slett ikke i den settingen som var referert, hvor hun kom med en kommentar over bordet i alles påhør.

''Hvis du sier til din svigermor at i dag ser hun flott ut, betyr det at du legger an på henne? Ha ha.''

Eller du risikerer at _hun_ tror at hun har fått en lesbisk svigerdatter! ;-)

Jeg vet ikke hva som var utløsende årsak i 'mitt' tilfelle, men første gangen jeg ga min sviigermor en klem, stivnet hun totalt og ble meget utilpass! ;-) Men jeg tolker det vel som at hun ikke var vant med denslags, selv om hun er temmelig homofob og omtaler homofile som 'tvilsomme' og har et par gjengangerhistorier om da andre damer har 'prøvd seg'....;-)

Hun er forresten for lengst blitt fortrolig med at hennes svigerdatter klemmer - jeg tror hun setter pris på det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Jeg tror ikke et øyeblikk at et hyggelig kompliment blir oppfattet som mer enn det det er, uansett kjønn eller fil.''

Nei nå tror eg du tuller litt, ellers så forstår eg ikkje ka du mener.

Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng.

Eller?

''Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng. ''

Helt uenig med deg! Jeg gir komplimenter til andre så og si helt uavhengig av personlig interesse i vedkommende. På nyttårsaften ga jeg f.eks. komplimenter til flere venninner som tok seg ekstra godt ut/hadde ny fin kjole etc. Likeledes kan jeg gi komplimenter til menn, uten at de derfor tror jeg prøver meg på dem.

Selvfølgelig kan komplimenter _også_ brukes i sjekkesammenheng, men det ene utelukker ikke det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis du sier til din svigermor at i dag ser hun flott ut, betyr det at du legger an på henne? Ha ha.''

Eller du risikerer at _hun_ tror at hun har fått en lesbisk svigerdatter! ;-)

Jeg vet ikke hva som var utløsende årsak i 'mitt' tilfelle, men første gangen jeg ga min sviigermor en klem, stivnet hun totalt og ble meget utilpass! ;-) Men jeg tolker det vel som at hun ikke var vant med denslags, selv om hun er temmelig homofob og omtaler homofile som 'tvilsomme' og har et par gjengangerhistorier om da andre damer har 'prøvd seg'....;-)

Hun er forresten for lengst blitt fortrolig med at hennes svigerdatter klemmer - jeg tror hun setter pris på det! :-)

Det skyldtes kanskje at hun tilhører en ikke-klemmende familie?

Ellers var eksempelet tiltenkt Geir, og han er neppe lesbisk, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nå veldig aldri sagt at komplimenter begrenser seg til sjekking!?

Det eg har sagt er at komplimenter er det mest vanlige middelet som brukes i en sjekkesammenheng.

Hvis du ikkje ser forskjellen her, så må du være "født i går!" (nyttårsbarn) he.he..

''Det eg har sagt er at komplimenter er det mest vanlige middelet som brukes i en sjekkesammenheng.''

OK, så det alle vi som har svart deg inne her leste som "det er mer vanlig med komplimenter i sjekkesammenheng enn andre sammenhenger" skal heller leses som at "når man sjekker, er bruk av komplimenter det mest vanlige trikset"

Jeg har dog begrenset erfaring fra dette feltet, og dertil ganske utdatert erfaring, så hva som er _vanligst_ skal jeg ikke uttale meg om.

Men jeg kan ihvertfall si at _for meg_ funker utstrakt bruk av komplimenter i den sammenheng ganske dårlig. Jeg blir skeptisk til om dette er noe personen egentlig mener, eller om det bare er sagt for å oppnå en bestemt effekt.

Jeg hadde lettere blitt mo i knærne av en som var morsom og oppmerksom enn en som strødde om seg med komplimenter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skyldtes kanskje at hun tilhører en ikke-klemmende familie?

Ellers var eksempelet tiltenkt Geir, og han er neppe lesbisk, hehe.

Ja, absolutt en ikke-klemmende familie! ;-) Min mann ble f eks flau da jeg ga han kjærtegn i nærvær av svigers i begynnelsen.

Men gjennom mange år har jeg 'oppdratt' hele gjengen, he he, og min sønn er en super-klemmer, og jeg ser hvordan øynene til både farmor og farfar lyser opp når han omfavner dem. :-)

LOL til kommentaren om Geir. Vi får håpe han ikke er lesbisk, da, men man vet jo aldri med folk på internett;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig i påstanden om at komplomenter stort sett bare brukes i sjekkesammenheng/forelskelsessammenheng!

Jeg synes det er svært hyggelig å få komplimenter, enten det er fra kvinner eller menn, eldre eller yngre, kolleger eller venner, og jeg prøver å gi komplimenter til den samme gruppen selv.

Håper da inderlig at de færreste tenker som deg og mistenker meg for å ville sjekke opp f eks sjefen hvis han får en kompliment for den nye hårsveisen;-)

''Håper da inderlig at de færreste tenker som deg og mistenker meg for å ville sjekke opp f eks sjefen hvis han får en kompliment for den nye hårsveisen;-)''

Detta blir jo bare verre og verre, har eg virkelig uttrykt meg så elendig? *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier til din svigermor at i dag ser hun flott ut, betyr det at du legger an på henne? Ha ha.

Alt avhenger av setting, kroppspråk, blikk og måten ting sies på. Selvsagt kan et kompliment inngå i et sjekkeopplegg. Men i seg selv oppfatter jeg ikke at det ligger noen tilnærmelse i det. Og slett ikke i den settingen som var referert, hvor hun kom med en kommentar over bordet i alles påhør.

''Hvis du sier til din svigermor at i dag ser hun flott ut, betyr det at du legger an på henne? Ha ha.''

Dere _vil_ tydeligvis ikkje forstå...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng. ''

Helt uenig med deg! Jeg gir komplimenter til andre så og si helt uavhengig av personlig interesse i vedkommende. På nyttårsaften ga jeg f.eks. komplimenter til flere venninner som tok seg ekstra godt ut/hadde ny fin kjole etc. Likeledes kan jeg gi komplimenter til menn, uten at de derfor tror jeg prøver meg på dem.

Selvfølgelig kan komplimenter _også_ brukes i sjekkesammenheng, men det ene utelukker ikke det andre.

Eg gir snart opp! *S*

Forklar åssen teknikker som brukes mest i sjekkesammenheng da!

Så kanskje vi blir enige tilslutt allikevel.

Ps! Eg har aldri vært noen storsjekker sjøl, så det er godt mulig eg ikkje er oppdatert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det eg har sagt er at komplimenter er det mest vanlige middelet som brukes i en sjekkesammenheng.''

OK, så det alle vi som har svart deg inne her leste som "det er mer vanlig med komplimenter i sjekkesammenheng enn andre sammenhenger" skal heller leses som at "når man sjekker, er bruk av komplimenter det mest vanlige trikset"

Jeg har dog begrenset erfaring fra dette feltet, og dertil ganske utdatert erfaring, så hva som er _vanligst_ skal jeg ikke uttale meg om.

Men jeg kan ihvertfall si at _for meg_ funker utstrakt bruk av komplimenter i den sammenheng ganske dårlig. Jeg blir skeptisk til om dette er noe personen egentlig mener, eller om det bare er sagt for å oppnå en bestemt effekt.

Jeg hadde lettere blitt mo i knærne av en som var morsom og oppmerksom enn en som strødde om seg med komplimenter. :-)

''OK, så det alle vi som har svart deg inne her leste som "det er mer vanlig med komplimenter i sjekkesammenheng enn andre sammenhenger" skal heller leses som at "når man sjekker, er bruk av komplimenter det mest vanlige trikset"''

Akkurat, nett som eg ville sagt det sjøl.

Eg er helt utdatert eg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Eg gir snart opp! *S*

Forklar åssen teknikker som brukes mest i sjekkesammenheng da!

Så kanskje vi blir enige tilslutt allikevel.

Ps! Eg har aldri vært noen storsjekker sjøl, så det er godt mulig eg ikkje er oppdatert. :)

''Forklar åssen teknikker som brukes mest i sjekkesammenheng da!''

Jeg snakker jo ikke om at komplimenter _ikke_ brukes i sjekkesammenheng, jeg snakker om at komplimenter ikke utelukkende eller først og fremst brukes i sjekkesammenheng.

Forøvrig har jeg mer sans for humor, blikk og generell positiv oppmerksomhet enn masse komplimenter når det gjelder flørt og sjekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis du sier til din svigermor at i dag ser hun flott ut, betyr det at du legger an på henne? Ha ha.''

Dere _vil_ tydeligvis ikkje forstå...:-)

Hvordan vil du som mann reagere om en annen mann sier at du er pen/kjekk? Vil du tenke at han legger an på deg?

(Eksen min kikket for øvrig alltid etter den hvite stokken hvis noen sa noe pent til meg... En vittig mann).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...