Gå til innhold

Flau over aa gi et komplimang


Gjest Angela26

Anbefalte innlegg

Hvordan vil du som mann reagere om en annen mann sier at du er pen/kjekk? Vil du tenke at han legger an på deg?

(Eksen min kikket for øvrig alltid etter den hvite stokken hvis noen sa noe pent til meg... En vittig mann).

''(Eksen min kikket for øvrig alltid etter den hvite stokken hvis noen sa noe pent til meg... En vittig mann).''

Festlig...... Min mann presterte forresten å si til alle gjestene at "det ble da en god middag, mot alle odds" da vi laget lutefisk 1. juledag! ;-)

Det var nok ikke _ment_ slik, men jeg tok det ikke akkurat som et kompliment, all den tid det var _jeg_ som gjorde alt unntatt å skrelle potetene og steke bacon...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    14

  • Babette

    14

  • pekkaline

    6

  • Katt-ja

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hvordan vil du som mann reagere om en annen mann sier at du er pen/kjekk? Vil du tenke at han legger an på deg?

(Eksen min kikket for øvrig alltid etter den hvite stokken hvis noen sa noe pent til meg... En vittig mann).

''Hvordan vil du som mann reagere om en annen mann sier at du er pen/kjekk? Vil du tenke at han legger an på deg?''

Det skjer sjelden, de gangene det har skjedd har det vært med folk eg kjenner og føler meg trygg på, så da er alt ok.

Om det kom fra en fremmed så ville eg anta han enten var sprø eller homofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvordan vil du som mann reagere om en annen mann sier at du er pen/kjekk? Vil du tenke at han legger an på deg?''

Det skjer sjelden, de gangene det har skjedd har det vært med folk eg kjenner og føler meg trygg på, så da er alt ok.

Om det kom fra en fremmed så ville eg anta han enten var sprø eller homofil.

Eller kanskje både sprø og homofil?

Jeg synes det er interessant, for jeg har en følelse av at saken stiller seg litt annerledes mellom menn. Det er litt andre "regler" for hva som er vanlig, og hva man kan tillate seg uten å bli misforstått. Jenter kan jo fint gå hånd i hånd, danse sammen, tungekysse etc. uten å bli betraktet som lesbiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''(Eksen min kikket for øvrig alltid etter den hvite stokken hvis noen sa noe pent til meg... En vittig mann).''

Festlig...... Min mann presterte forresten å si til alle gjestene at "det ble da en god middag, mot alle odds" da vi laget lutefisk 1. juledag! ;-)

Det var nok ikke _ment_ slik, men jeg tok det ikke akkurat som et kompliment, all den tid det var _jeg_ som gjorde alt unntatt å skrelle potetene og steke bacon...;-)

Jeg elsker slik humor, og lo mest av alle. Hvis vedkommende brukte briller fra før, beordret han dem til optikeren for å få sterkere glass.

Og alltid når jeg var ferdig pyntet og kledd, kom det: Skal du gå sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje både sprø og homofil?

Jeg synes det er interessant, for jeg har en følelse av at saken stiller seg litt annerledes mellom menn. Det er litt andre "regler" for hva som er vanlig, og hva man kan tillate seg uten å bli misforstått. Jenter kan jo fint gå hånd i hånd, danse sammen, tungekysse etc. uten å bli betraktet som lesbiske.

''Jenter kan jo fint gå hånd i hånd, danse sammen, tungekysse etc. uten å bli betraktet som lesbiske.''

Hmm. Jeg regner nok med at jenter som går hånd i hånd eller tungekysser er lesbiske.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jenter kan jo fint gå hånd i hånd, danse sammen, tungekysse etc. uten å bli betraktet som lesbiske.''

Hmm. Jeg regner nok med at jenter som går hånd i hånd eller tungekysser er lesbiske.....?

I min (tapte) ungdom var det mange venninner som gikk hånd i hånd.

Og tungekyssing mellom venninner var visst moderne for et par år siden. Vet ikke om det fortsatt pågår. Men jeg tror ikke det var vanlig blant voksne kvinner, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min (tapte) ungdom var det mange venninner som gikk hånd i hånd.

Og tungekyssing mellom venninner var visst moderne for et par år siden. Vet ikke om det fortsatt pågår. Men jeg tror ikke det var vanlig blant voksne kvinner, da.

Hehe,- jeg er nok for voksen til å vite mye om dette ;-)

Men jeg vil jo tro at utenforstående vil betrakte et tungekyssende jente-par som lesbiske med mindre man vet noe annet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg elsker slik humor, og lo mest av alle. Hvis vedkommende brukte briller fra før, beordret han dem til optikeren for å få sterkere glass.

Og alltid når jeg var ferdig pyntet og kledd, kom det: Skal du gå sånn?

Hehe, da tror jeg vi har ganske ulik humor :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- jeg er nok for voksen til å vite mye om dette ;-)

Men jeg vil jo tro at utenforstående vil betrakte et tungekyssende jente-par som lesbiske med mindre man vet noe annet...?

Ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da tror jeg vi har ganske ulik humor :).

Tror mange vil være enig med deg i det. Men jeg må jo si til hans forsvar at han aldri ville ha holdt på sånn hvis jeg hadde mislikt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tror mange vil være enig med deg i det. Men jeg må jo si til hans forsvar at han aldri ville ha holdt på sånn hvis jeg hadde mislikt det.

I mine øyne kan en slik kommentar være morsom en gang eller to, om den ledsages av et blunk eller et smil, men jeg ville blitt sur om han sa slikt tilsynelatende uten ironi _hver_ gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange vil være enig med deg i det. Men jeg må jo si til hans forsvar at han aldri ville ha holdt på sånn hvis jeg hadde mislikt det.

Det var jo bra, da. Bare flott at man finner sine egne 'grenser'/'rammer' for hva som er humor eller ikke. :-)

I min husbonds tilfelle tror jeg kke det var forsøk på humor på mine vegne, men et forsøk på å fleipe om at han selv ikke er den beste kokke(gutten)! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller kanskje både sprø og homofil?

Jeg synes det er interessant, for jeg har en følelse av at saken stiller seg litt annerledes mellom menn. Det er litt andre "regler" for hva som er vanlig, og hva man kan tillate seg uten å bli misforstått. Jenter kan jo fint gå hånd i hånd, danse sammen, tungekysse etc. uten å bli betraktet som lesbiske.

Ja, det er nok mye vanligere for jenter/damer/kvinner enn det er for gutter/menn og gi hverandre komplimenter på utseende, det var slik i gamle dager i såfall.

Det har vel med at "dere" alltid har vært opptatt av å ta dere bra ut, med tanke på utseende, klær, sminke, sko osv.

Men det er tydeligvis blitt en endring på (I Oslo og deromkring) ihvertfall om en skal tro på slike som han der Jan Thomas & co., så guttene (?) blir mer og mer opptatt av det samme som jentene.

''Jenter kan jo fint gå hånd i hånd, danse sammen, tungekysse etc. uten å bli betraktet som lesbiske.''

Ikkje pokker, det er greit at de går hånd i hånd (ungjentene) og at de danser sammen, men tungekysser de da _ER_ de lesbiske, det mener nå eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo bra, da. Bare flott at man finner sine egne 'grenser'/'rammer' for hva som er humor eller ikke. :-)

I min husbonds tilfelle tror jeg kke det var forsøk på humor på mine vegne, men et forsøk på å fleipe om at han selv ikke er den beste kokke(gutten)! ;-)

Hihi,- han ville gardere seg mot eventuell kritikk av baconet eller potetskrellingen? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne kan en slik kommentar være morsom en gang eller to, om den ledsages av et blunk eller et smil, men jeg ville blitt sur om han sa slikt tilsynelatende uten ironi _hver_ gang.

Han hadde alltid veldig snille øyne og smilte med hele ansiktet når han sa slike ting. Og jeg vet jo at det var bare moro, han mente det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi,- han ville gardere seg mot eventuell kritikk av baconet eller potetskrellingen? ;-)

*he he* ja, kanskje det var det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hyggelig å få komplimenter og vi er altfor lite flinke til å gi dem!! Jeg synes det var flott at du gav henne dette komplimentet. Hun vil garantert huske det:)

Et kompliment glemmer jeg aldri! Jeg var ca 13-14 år gammel og rett og slett flau fordi jeg var så lang og tynn. Jeg tror nok jeg gikk litt sånn krumbøyd og det var også frodi jeg syntes det var så flaut at jeg begynte å få pupper ;-)

Jeg kom inn i stua og morfar så på meg og sa: "Du togli, du er jo flott som en fotomodell du!" Jammen ble jeg sjokka!! Jeg kjente nesten at jeg retta meg opp i ryggen og begynte å bli stolt av meg selv:) Dette komplimentet varmet spesielt godt fordi det kom i en svært sårbar alder, og jeg kommer aldri til å glemme det:)

Ungene mine er kjempeflinke til å overøse meg med komplimenter, enten de mener det eller ei -men koselig er det lell ;-)

Mannen min gir ikke komplimenter så veldig ofte, men når han sier noe, så vet jeg virkelig at han mener det:)

Selv forsøker jeg å gi komplimenter til folk og jeg tror jeg er ganske flink til det, men jeg kunne sikkert gjort det enda mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok mye vanligere for jenter/damer/kvinner enn det er for gutter/menn og gi hverandre komplimenter på utseende, det var slik i gamle dager i såfall.

Det har vel med at "dere" alltid har vært opptatt av å ta dere bra ut, med tanke på utseende, klær, sminke, sko osv.

Men det er tydeligvis blitt en endring på (I Oslo og deromkring) ihvertfall om en skal tro på slike som han der Jan Thomas & co., så guttene (?) blir mer og mer opptatt av det samme som jentene.

''Jenter kan jo fint gå hånd i hånd, danse sammen, tungekysse etc. uten å bli betraktet som lesbiske.''

Ikkje pokker, det er greit at de går hånd i hånd (ungjentene) og at de danser sammen, men tungekysser de da _ER_ de lesbiske, det mener nå eg.

''Ikkje pokker, det er greit at de går hånd i hånd (ungjentene) og at de danser sammen, men tungekysser de da _ER_ de lesbiske, det mener nå eg.''

I alle fall må de regne med at folk tror det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Han hadde alltid veldig snille øyne og smilte med hele ansiktet når han sa slike ting. Og jeg vet jo at det var bare moro, han mente det jo ikke.

Om man kommuniserer godt er det meste lov :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...