Gå til innhold

Flau over aa gi et komplimang


Gjest Angela26

Anbefalte innlegg

''Ikkje pokker, det er greit at de går hånd i hånd (ungjentene) og at de danser sammen, men tungekysser de da _ER_ de lesbiske, det mener nå eg.''

I alle fall må de regne med at folk tror det ;-)

''I alle fall må de regne med at folk tror det ;-)''

*he he* Ja. Men jeg har også _lest_ at det ikke var uvanlig for jentevenninner å tungekysse for en tid tilbake - sikkert som en slags 'gimmick' i festlig lag i påsyn av andre.

Men selv er jeg så gammel at denslags oppførsel hadde vært helt utelukket;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    14

  • Babette

    14

  • pekkaline

    6

  • Katt-ja

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det var jo bra, da. Bare flott at man finner sine egne 'grenser'/'rammer' for hva som er humor eller ikke. :-)

I min husbonds tilfelle tror jeg kke det var forsøk på humor på mine vegne, men et forsøk på å fleipe om at han selv ikke er den beste kokke(gutten)! ;-)

Jeg kan huske et innlegg her på DOL, med svigerforeldre til middag, og maten laget og servert av husets frue. Da disse roste maten, presterte samboeren å si at "Ja, Toro er flink". DA hadde jeg drept ham. Eller nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror ikke et øyeblikk at et hyggelig kompliment blir oppfattet som mer enn det det er, uansett kjønn eller fil.''

Nei nå tror eg du tuller litt, ellers så forstår eg ikkje ka du mener.

Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng.

Eller?

Nei, gi deg da! Jeg gir mest komplimenter til jenter og jeg skal love deg at jeg aldri har vært det minste i tvil om at jeg er hetero ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ikkje pokker, det er greit at de går hånd i hånd (ungjentene) og at de danser sammen, men tungekysser de da _ER_ de lesbiske, det mener nå eg.''

I alle fall må de regne med at folk tror det ;-)

Akkurat ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg kan huske et innlegg her på DOL, med svigerforeldre til middag, og maten laget og servert av husets frue. Da disse roste maten, presterte samboeren å si at "Ja, Toro er flink". DA hadde jeg drept ham. Eller nesten.

Det kunne kjæresten min funnet på å si tror jeg :o)

Bare ler av sånt jeg. Foreldrene hans vet at alt sånt han sier er tull uansett :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Jeg tror ikke et øyeblikk at et hyggelig kompliment blir oppfattet som mer enn det det er, uansett kjønn eller fil.''

Nei nå tror eg du tuller litt, ellers så forstår eg ikkje ka du mener.

Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng.

Eller?

''Komplimenter er jo det mest brukte i sjekkesammenheng, for å signalisere interesse for en annen person, gjerne i en seksuell eller en forelskelses sammenheng. ''

Nå er det godt over et tiår siden jeg var på sjekker'n, men har heldigvis både fått og gitt mange komplimenter etter det. Jeg tenker ikke i seksuelle baner når det gis komplimenter.

Men jeg tror jeg skjønner hva du mener. En (mannlig) venn av meg kommenterte en gang hvor nydelig han syntes en felles venninne av oss var. Jeg svarte at det måtte han si til henne. Og han avslo fordi hun "hadde jo en mann til å få kompliment av".

Da ble jeg veldig forvirret, for jeg så ikke sammenhengen. Men han tenkte vel som deg da, at man ikke kan gi kompliment uten at det lå noe mer i det.

Jeg har forøvrig fått "omvendt" ham, nå er han blitt riktig så flink til å gi kompliment både til meg og andre gifte kvinner :-D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan huske et innlegg her på DOL, med svigerforeldre til middag, og maten laget og servert av husets frue. Da disse roste maten, presterte samboeren å si at "Ja, Toro er flink". DA hadde jeg drept ham. Eller nesten.

LOL!

Ja, det hadde ikke vært noe særlig. :-)

Men rart i grunnen det der at det skal være så 'ille' å bli tatt på 'fersken' med ferdigprodukter, jf også surkåldebatten. Toro kan jo ha mye bedre sauser enn det enkelte klarer å lage selv.

En gang vi hadde venner på middag, hadde jeg kjøpt inn ferdig tzatziki og satt på bordet, og da gjeste-mannen spurte om dette var ferdigkjøpt, fikk han et skikkelig dult i siden av kona si! ;-) Akkurat som om det var en stor synd å 'avsløre' at et bittelite tilbehør ikke var laget fra scratch...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Nei, gi deg da! Jeg gir mest komplimenter til jenter og jeg skal love deg at jeg aldri har vært det minste i tvil om at jeg er hetero ;-)

LOL!

Godt å høre Togli! For jeg er ikke det minste lesbisk, selv om jeg syns at du er en flott dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gi deg da! Jeg gir mest komplimenter til jenter og jeg skal love deg at jeg aldri har vært det minste i tvil om at jeg er hetero ;-)

Eg bør vel etterhvert innse at eg er på gyngende grunn her?

Åssen i svarte sjekker folk hverandre opp nå til dags da, om ikkje de bruker smiger (komplimenter) lenger?

Før nå eg var i tenårene, så kom alltid venninna til ei som var litt sugen og spurte på vegne av ho "om ikkje dere kunne være sammen?" he.he..

Og så har du en annen versjon, en gang eg dansa med ei (ho var tilfeldigvis fra Thailand) så sa ho plutselig "I wanna fuck you!", og da for eg hjem igjen så fort eg kunne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!

Ja, det hadde ikke vært noe særlig. :-)

Men rart i grunnen det der at det skal være så 'ille' å bli tatt på 'fersken' med ferdigprodukter, jf også surkåldebatten. Toro kan jo ha mye bedre sauser enn det enkelte klarer å lage selv.

En gang vi hadde venner på middag, hadde jeg kjøpt inn ferdig tzatziki og satt på bordet, og da gjeste-mannen spurte om dette var ferdigkjøpt, fikk han et skikkelig dult i siden av kona si! ;-) Akkurat som om det var en stor synd å 'avsløre' at et bittelite tilbehør ikke var laget fra scratch...;-)

Saus og surkål og annet tilbehør kan gjerne komme fra pose eller være ferdigkjøpt. Det er helt OK. Men dette var lasagne. HOVEDRETTEN, morsan. Jeg ville aldri servere lasagne fra pose eller Findus til gjester. Og om jeg likevel gjorde det, forventer jeg taushetsplikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bør vel etterhvert innse at eg er på gyngende grunn her?

Åssen i svarte sjekker folk hverandre opp nå til dags da, om ikkje de bruker smiger (komplimenter) lenger?

Før nå eg var i tenårene, så kom alltid venninna til ei som var litt sugen og spurte på vegne av ho "om ikkje dere kunne være sammen?" he.he..

Og så har du en annen versjon, en gang eg dansa med ei (ho var tilfeldigvis fra Thailand) så sa ho plutselig "I wanna fuck you!", og da for eg hjem igjen så fort eg kunne. :-)

Jeg er heller ikke så oppdatert, men jeg tror de inviterer den utkårede ut på date. På amerikansk vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saus og surkål og annet tilbehør kan gjerne komme fra pose eller være ferdigkjøpt. Det er helt OK. Men dette var lasagne. HOVEDRETTEN, morsan. Jeg ville aldri servere lasagne fra pose eller Findus til gjester. Og om jeg likevel gjorde det, forventer jeg taushetsplikt!

Ja, den slags plikter man å holde höjst möjligen tyssnad om!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så oppdatert, men jeg tror de inviterer den utkårede ut på date. På amerikansk vis.

Eg har aldri vært på date, eg vet ikkje hva det er en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Eg bør vel etterhvert innse at eg er på gyngende grunn her?

Åssen i svarte sjekker folk hverandre opp nå til dags da, om ikkje de bruker smiger (komplimenter) lenger?

Før nå eg var i tenårene, så kom alltid venninna til ei som var litt sugen og spurte på vegne av ho "om ikkje dere kunne være sammen?" he.he..

Og så har du en annen versjon, en gang eg dansa med ei (ho var tilfeldigvis fra Thailand) så sa ho plutselig "I wanna fuck you!", og da for eg hjem igjen så fort eg kunne. :-)

Hehe, det får da være maken på direktehet!

I tillegg til nevnte blikk og humor m.m. tror jeg man ber om telefonnummer og spør om man ikke kan treffes en gang. Om hun fleiper det bort og ikke gir nummeret på slik direkte forespørsel _kan_ hun være kostbar, men høyst sannsynlig er hun ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det får da være maken på direktehet!

I tillegg til nevnte blikk og humor m.m. tror jeg man ber om telefonnummer og spør om man ikke kan treffes en gang. Om hun fleiper det bort og ikke gir nummeret på slik direkte forespørsel _kan_ hun være kostbar, men høyst sannsynlig er hun ikke interessert.

*S* Ja, det kan du si.

Takk for litt voksenopplæring i sjekkelivets mysterier, men det holder ikkje med å TRO noe i denna sammenheng, her bør du vite (det er ikkje kvitt eller dobbelt akkurat)...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun rødmer betyr jo ikke det at hun ikke ble glad. Snarere tvert i mot. Jeg skulle satset ganske mange kroner på at hun ble rimelig stolt og glad inni seg og syntes at "pyntestrevet" hadde vært vel verdt tiden. Ta det som et kompliment at hun rødmet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bør vel etterhvert innse at eg er på gyngende grunn her?

Åssen i svarte sjekker folk hverandre opp nå til dags da, om ikkje de bruker smiger (komplimenter) lenger?

Før nå eg var i tenårene, så kom alltid venninna til ei som var litt sugen og spurte på vegne av ho "om ikkje dere kunne være sammen?" he.he..

Og så har du en annen versjon, en gang eg dansa med ei (ho var tilfeldigvis fra Thailand) så sa ho plutselig "I wanna fuck you!", og da for eg hjem igjen så fort eg kunne. :-)

''og da for eg hjem igjen så fort eg kunne. :-)''

Skal dette tolkes som "du lot deg ikke be to ganger" eller at du "tuslet hjem med halen mellom beina"? ;-)

*går inn for å mistolke Geir*;-)

Apropos direkte-het, så opplevde en venninne etter to dansetrinn med en ukjent fyr som bød henne opp til dans: "Skal vi dra hjem til deg eller meg etterpå?" ;-)

Jeg har ikke opplevd tilsvarende, men en fyr spurte meg en gang "Har du kjæreste", hvorpå jeg svarte "ja", og da sa han "OK, da får du ikke vite hva det beste spørsmålet mitt vill vært"! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og da for eg hjem igjen så fort eg kunne. :-)''

Skal dette tolkes som "du lot deg ikke be to ganger" eller at du "tuslet hjem med halen mellom beina"? ;-)

*går inn for å mistolke Geir*;-)

Apropos direkte-het, så opplevde en venninne etter to dansetrinn med en ukjent fyr som bød henne opp til dans: "Skal vi dra hjem til deg eller meg etterpå?" ;-)

Jeg har ikke opplevd tilsvarende, men en fyr spurte meg en gang "Har du kjæreste", hvorpå jeg svarte "ja", og da sa han "OK, da får du ikke vite hva det beste spørsmålet mitt vill vært"! ;-)

*kremt* Eg for hjem med halen mellom beina.

Men ho kom pinadeg springende etter, eg forklarte selvfølgelig at eg ikkje kunne gå med på det der for eg hadde samboer og barn, men det var visst ikkje noe problem (sa ho) for det hadde ho også.

Eg kom meg hjem med god samvittighet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*S* Ja, det kan du si.

Takk for litt voksenopplæring i sjekkelivets mysterier, men det holder ikkje med å TRO noe i denna sammenheng, her bør du vite (det er ikkje kvitt eller dobbelt akkurat)...:-)

Tror uansett ikke man nødvendigvis trenger å kunne sjekketriks for å få seg kjæreste. Om to personer treffer hverandre OG liker hverandre skjer det gjerne noe uansett :). Men noen ganger ikke :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror uansett ikke man nødvendigvis trenger å kunne sjekketriks for å få seg kjæreste. Om to personer treffer hverandre OG liker hverandre skjer det gjerne noe uansett :). Men noen ganger ikke :/.

Enig i det. :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...