Gjest julegave som ikke falt i smak Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Noen venner av meg fikk en forsinket julepresang. Det var sjokolade kjøpt i en gavebutikk. De tok den opp og smakte med en gang, men uffet seg etterhvert over at det ikke smakte noe godt. Det var visst for mektig, og for søt og ikke noe de klarte å spise, Jeg skjønte da at jeg ikke hadde truffet blink med gaven, men trengte de å snakke om hvor lite godt den smakte når jeg var der? Tross alt hadde jeg brukt en god del penger på dette her, og nøye tenkt på hva slags gave jeg skulle gi dem. Dette er en filleting, men har jeg noen grunn til å føle meg litt såret? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 De var uhøflige-men vet det kanskej ikke selv. Bare hev deg over det. Du har ingenting å skamme deg over. Det har egentlig de. :-) 0 Siter
birdie Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Ville ikke kastet bort energi på å føle meg såret, det var jo ikke du som hadde laget sjokoladen, og å spå andres preferanser er vanskelig uansett om det gjelder søtsaker eller nips. Rist heller litt på hodet over disse tankeløse vennene, som ikke skjønte at det var litt upassende å klage over en gave i nærvær av giveren. Ved en evt. neste gang ler du av dem og sier (med påtatt oppgitt tone) at du skal passe nøye på å ikke kjøpe samme merke til dem neste gang. De ville vel antagelig ikke ta hintet, men du vil kanskje føle deg bedre. 0 Siter
mrxx Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Makan til oppførsel på disse tullingene. Er det mulig å ha så lite sosial iq? Slik oppfører da man seg ikke. Hev deg over disse tullingene og ikke kjøp flere gaver til dem. 0 Siter
Gjest Ja det mener jeg! Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Forsinket julepresang? Det var vel mer taktløst av deg å komme på etterskudd. Hele vitsen er jo borte. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Så pinlig. Noen eier ikke folkeskikk.. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Tja, såret kan du godt føle deg. Det var uhøflig å oppføre seg slik som mottager gjorde. Samtidig ville jeg ikke bruke mye energi på det i etterkant. 0 Siter
morsan Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Tja, såret kan du godt føle deg. Det var uhøflig å oppføre seg slik som mottager gjorde. Samtidig ville jeg ikke bruke mye energi på det i etterkant. Enig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Om du blir såret for noe sånt vil du nok gå på mange smeller her i livet. Dårlig folkeskikk å vise at man ikke liker gaven på den måten, men ikke noe å ta på vei for, synes 0 Siter
Gjest Lillegulla Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Nei, du bør verken være fornærmet eller såret, men flire litt i skjegget over hvor uhøflige de er. Er det gode venner kan du spøke med at det er siste gang du har med sjokolade til dem, er det fjerne bekjente, så vær glad du har bedre oppdragelse selv. 0 Siter
Gjest julegave som ikke falt i smak Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Om du blir såret for noe sånt vil du nok gå på mange smeller her i livet. Dårlig folkeskikk å vise at man ikke liker gaven på den måten, men ikke noe å ta på vei for, synes jeg er mest såret over at jeg har venner som har dårlig folkeskikk. skuffer. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 jeg er mest såret over at jeg har venner som har dårlig folkeskikk. skuffer. Den skjønte jeg ikke. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg syns det var slemt og unødvendig sagt av dem. De hadde ikke trengt å kommentere det 0 Siter
willow Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 det handler om folkeskikk. nei, man trenger ikke å uffe seg rett foran trynet på deg. i respekt tar man en bit, og om man ikke liker den kan man bare ikke spise mer akkurat da og evt finne på noe annet med godisen etter du har gått. ja. jeg synes du har rett til å bli fornærmet. 0 Siter
Mamma07 Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 ''Jeg skjønte da at jeg ikke hadde truffet blink med gaven, men trengte de å snakke om hvor lite godt den smakte når jeg var der? '' nei. Uansett hvor missfornøyd jeg er for en gave (hender ikke ofte) så holder jeg det for meg selv. Trenger ikke nevne slikt når de er rundt.. Unødventig og lite gjennomtenkt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.