Gå til innhold

Diskuter abort her -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig skal det være lov å uttale seg slik. Det er en konsekvens av ytringsfriheten at det er lov å komme med fientlige og mindre smarte uttalelser. I dette tilfellet er det en gruppe mennesker som anklager andre for å være dømmende, samtidig som de selv utviser en imponerende evne til å dømme og å ilegge folk holdninger og meninger som de stort sett dikter opp selv.

''I dette tilfellet er det en gruppe mennesker som anklager andre for å være dømmende, samtidig som de selv utviser en imponerende evne til å dømme og å ilegge folk holdninger og meninger som de stort sett dikter opp selv.''

Ja, ikke sant..?

Fortsetter under...

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cookiemonster

51

• double

16

• Persille1365381127

13

• villbringebær

10

Skrevet

Jeg leser "ordentlig", og jeg svarer nøyaktig på det du skriver. Det er enten du som rett og slett ikke forstår det, eller evt. ikke helt skjønner hvordan du skal ordlegge deg. Abort er ikke snakk om mors LIV, det er snakk om mors LIVSSITUASJON. Det er ikke et spørsmål om mor skal leve eller dø. Det er et spørsmål om hvordan mor skal leve. I de aller fleste tilfeller har spørsmålet om liv eller død en klar presedens over spørsmålet om hvor komfortabel livssituasjon en skal ha.

''Abort er ikke snakk om mors LIV, det er snakk om mors LIVSSITUASJON. Det er ikke et spørsmål om mor skal leve eller dø. Det er et spørsmål om hvordan mor skal leve. I de aller fleste tilfeller har spørsmålet om liv eller død en klar presedens over spørsmålet om hvor komfortabel livssituasjon en skal ha.''

Du følger fortsatt med? Jeg har ikke skrevet noe som helst om grunner til å ta abort. Jeg har heller ikke skrevet om å sette et liv opp mot et annet. Jeg har bare stilt spørsmål ved andres uttalelser

Gjest Angela26
Skrevet

Dette er nesten som de fleste rasismedebatter fra tidligere tiår. I det øyeblikket noen uttrykker bekymring for noe som har med etnisitet å gjøre, så blir de stemplet som rasister og det som verre er. Her blir abortmotstandere automatisk anklaget for å fordømme - i særs fordømmende ordelag - og sammenliknet med både knutsen og nessa. Det er litt komisk egentlig, samtidig som enkeltes trang til å forsvare sine egne bekvemmelighetsholdninger er pinlig åpenbar.

Folk maa gjerne doemme meg for aa vaere i mot abort, hvis det gjoer at de foeler seg bedre.

Vi faar staa for vaare holdninger Cookiemonster :-) Jeg er i allefall glad jeg har en slik holdning!

Cookiemonster
Skrevet

Folk maa gjerne doemme meg for aa vaere i mot abort, hvis det gjoer at de foeler seg bedre.

Vi faar staa for vaare holdninger Cookiemonster :-) Jeg er i allefall glad jeg har en slik holdning!

Og så får vi være glade for at vi evner å diskutere det, noe de fleste som ikke er pro-abort ikke kan. Det er sjelden jeg ser så mye manglende evne til å forstå abstraheringer og poenger som i denne tråden - helt fantastisk. Det er direkte anti-intellektuellt :-)

Skrevet

Og så får vi være glade for at vi evner å diskutere det, noe de fleste som ikke er pro-abort ikke kan. Det er sjelden jeg ser så mye manglende evne til å forstå abstraheringer og poenger som i denne tråden - helt fantastisk. Det er direkte anti-intellektuellt :-)

''Og så får vi være glade for at vi evner å diskutere det, noe de fleste som ikke er pro-abort ikke kan. Det er sjelden jeg ser så mye manglende evne til å forstå abstraheringer og poenger som i denne tråden - helt fantastisk. Det er direkte anti-intellektuellt :-)''

Kan ikke se at dine bidrag gjorde dette bedre på noen måte. En diskusjon skal være en meningsutveksling mellom to eller flere mennesker, noe du gjør like dårlig som alle andre i denne tråden.

Gjest Helle Dussen
Skrevet

Igjen kommet det et utsagn om at mors bekvemmelighet er mer verdt enn et barns liv. Slutt å kom med slike tøvete forsøk på dårlige språklige krumspring. Stå heller for det du mener, og si det rett ut.

Jeg sier det mener rett ut: jeg er for selvbestemt abort inntil uke 12, jeg er svært i mot alternativene (forbud, nemdbehandling ol), jeg setter mors kropp, psyke, liv og helse mye høyere enn et embryos kropp, psyke, helse og LIV. Jeg ser ikke på et tvunget svangerskap med påfølgende fødsel som "ubekvemt", men det er ødeleggende smertefullt. Jeg tror en fødsel innebærer mye mer smerter for den fødende enn et abort gjør for et embryo. Jeg verdsetter mors livskvalitet mye høyere enn et embryos, som ikke har noen livskvalitet ennå. Jeg tror uønskede barn som blir satt til verden fører til en stor andel av sosiale problemer samfunnet sliter med. Selv om det må forebygges ved økt prevensjonsbruk, ser jeg abort som den riktige løsningen for mange uønskede svangerskap.

Det er ikke et "språklig krumspring" at jeg setter mor foran potensielle barn, jeg GJØR det.

Jeg har ikke tatt abort selv. Helle Dussen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...