Gå til innhold

Diskuter abort her -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ha en mening er én ting - å tråkke på alle andre som er uenige, er noe helt annet. Det er like mye du som ikke lar andre ha sin mening i fred.

"Å ha en mening er én ting - å tråkke på alle andre som er uenige, er noe helt annet. Det er like mye du som ikke lar andre ha sin mening i fred."

Fordi jeg sa hva jeg mente?Uansett hva man mener vil man alltid ha noen som er uenig.

Abort er lov i norge,men det betyr ikke at jeg må være enig i at det er riktig.

Og i Norge har man også lov til å si sin mening.

Fortsetter under...

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cookiemonster

51

• double

16

• Persille1365381127

13

• villbringebær

10

Skrevet

Jeg synes du klarte det ganske effektivt selv med det sitatet ditt. Abort er faktisk legalt - så hold smella.

"Abort er faktisk legalt - så hold smella."

Nei,jeg har lov å ha min mening,så holder ikke smella.

Mange fler burde tale disse barnas sak...

Skrevet

Ja, takk.... jeg vet. Valgte senabort pga. alvorlige skader hos mitt barn og livet blir så mye lettere av at bedre-vitere passer på å komme med "visdomsord" i tide og utide.

trist å høre om barnet ditt..

Men synes ærligtalt ikke du burde lese disse trådene om du sliter med det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Å ha en mening er én ting - å tråkke på alle andre som er uenige, er noe helt annet. Det er like mye du som ikke lar andre ha sin mening i fred."

Fordi jeg sa hva jeg mente?Uansett hva man mener vil man alltid ha noen som er uenig.

Abort er lov i norge,men det betyr ikke at jeg må være enig i at det er riktig.

Og i Norge har man også lov til å si sin mening.

''Og i Norge har man også lov til å si sin mening.''

Et av problemene her I Norge er nettopp at enkelte tror at ytringsfrihet er det samme som at man på død og liv må si det man mener enten det er sårende, provoserende eller ikke. Dette er en misforstått form av ytringsfriheten jeg tror de færreste egentlig ønsker.

Skrevet

''Og i Norge har man også lov til å si sin mening.''

Et av problemene her I Norge er nettopp at enkelte tror at ytringsfrihet er det samme som at man på død og liv må si det man mener enten det er sårende, provoserende eller ikke. Dette er en misforstått form av ytringsfriheten jeg tror de færreste egentlig ønsker.

Nei,men når når noen har startet en egen tråd for i diskutere abort,syns jeg at motstandere også kan si sin mening.

Annonse

Gjest Ingen morder...
Skrevet

Det er bare så forbasket irriterende at folk slenger ut sannheter uten tydeligvis selv å ha vært i en slik situasjon! Når du i tillegg mangler empatiske evner, ender du opp med å såre folk. Det bør du tenke på.

Denne tråden er ikke blitt noen diskusjontråd, men du mener åpenbart at du har rett og alle andre tar feil. Hvor blir det av "på den ene siden, på den andre siden"?

Abortspørsmål er slett ikke så enkelt som for eller imot abort. Det er mange aspekter som spiller inn - og det er tydeligvis noe du har glemt totalt.

Skrevet

Nei,men når når noen har startet en egen tråd for i diskutere abort,syns jeg at motstandere også kan si sin mening.

Du må gjerne si din mening. Det er bare måten du sier den på som samtlige i denne tråden har kicka på. Dersom du fortsatt ikke ser at det du sier kan være støtende på andre, er du ennå dummere enn du utgir deg for.

Skrevet

Det er bare så forbasket irriterende at folk slenger ut sannheter uten tydeligvis selv å ha vært i en slik situasjon! Når du i tillegg mangler empatiske evner, ender du opp med å såre folk. Det bør du tenke på.

Denne tråden er ikke blitt noen diskusjontråd, men du mener åpenbart at du har rett og alle andre tar feil. Hvor blir det av "på den ene siden, på den andre siden"?

Abortspørsmål er slett ikke så enkelt som for eller imot abort. Det er mange aspekter som spiller inn - og det er tydeligvis noe du har glemt totalt.

Jeg har empati for det lille barnet.

Og syns det er trist at mange havner i slike situasjoner,men jeg mener abort er galt.

Hva andre mener er opp til dem.

Om de er drittsekker,empatiløse ovs spekulerer jeg ikke i.

Alle har rett til å ha sin egen mening.

Skrevet

Du må gjerne si din mening. Det er bare måten du sier den på som samtlige i denne tråden har kicka på. Dersom du fortsatt ikke ser at det du sier kan være støtende på andre, er du ennå dummere enn du utgir deg for.

Klart jeg ser det kan være støtende for de som er uenig!

Noen er enig,noen er ikke,thats life..

Persille1365381127
Skrevet

Klart jeg ser det kan være støtende for de som er uenig!

Noen er enig,noen er ikke,thats life..

Det er ikke meningen din som er støtende - det er måten du presenterer den på!!

Leste du sjokoladetråden for litt siden? Noen hadde gitt bort sjokolade, og vedkommende som fikk den likte den ikke. I stedet for å takke, sette den til side og la den stå uspist, kritiserte de høylydt hvor ille den var. Ser du ikke at det er dårlig takt & tone?

Du kunne sagt; jeg er imot abort fordi jeg mener... slik og sånn - du trenger ikke være ufin.

Skrevet

Leste du sjokoladetråden for litt siden? Noen hadde gitt bort sjokolade, og vedkommende som fikk den likte den ikke. I stedet for å takke, sette den til side og la den stå uspist, kritiserte de høylydt hvor ille den var. Ser du ikke at det er dårlig takt & tone?

Du kunne sagt; jeg er imot abort fordi jeg mener... slik og sånn - du trenger ikke være ufin.

Noen må ha det inn med teskjeer...

Annonse

Persille1365381127
Skrevet

Noen må ha det inn med teskjeer...

Og ikke engang da blir det lite nok....

Gjest Ingen morder...
Skrevet

Jeg har empati for det lille barnet.

Og syns det er trist at mange havner i slike situasjoner,men jeg mener abort er galt.

Hva andre mener er opp til dem.

Om de er drittsekker,empatiløse ovs spekulerer jeg ikke i.

Alle har rett til å ha sin egen mening.

''Jeg har empati for det lille barnet.''

Det er bra. Men ingen empati for en kvinne i en vanskelig situasjon, det være seg av fysisk, psykisk eller sosial art? Da er du like ille som mørkemennene Børre Knudsen og Ludvig Nessa.

Skrevet

Og fordi abort er legalt betyr det at et foster ikke er et levende menneske?

Det begynte i en tråd hvor en innskriver ville ha råd - ikke abortmotstand trædd nedover hodet.

Skrevet

Skal du fortelle folk hvem som bør og ikke bør lese slike tråder også nå? Ja, du er jammen ei fin ei med greie på det meste.

villbringebær
Skrevet

Jeg er ikke enig i at det er måten ting har blitt sagt på her som blir kritisert av dere. Jeg mener dere kritiserer folk for å ha en annen oppfatning om fri abort enn dere...

Skrevet

Det begynte i en tråd hvor en innskriver ville ha råd - ikke abortmotstand trædd nedover hodet.

Og det var ikke denne tråden.Da hadde jeg ikke skrevet den ene setningen som har provosert mange.

Skrevet

Skal du fortelle folk hvem som bør og ikke bør lese slike tråder også nå? Ja, du er jammen ei fin ei med greie på det meste.

Ikke i det hele tatt.Men vet man at man blir såret av abort diskusjonen,bør man vel heller ikke utsette seg for det.Og angripe meg for å si min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...