Gå til innhold

Diskuter abort her -

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Jeg er ikke enig i at det er måten ting har blitt sagt på her som blir kritisert av dere. Jeg mener dere kritiserer folk for å ha en annen oppfatning om fri abort enn dere...

Du kan vel ikke være uenig i det jeg mener jeg kritiserer?

Nå sier jeg; men hva dere vil for meg - men presenter meningene deres på en måte som ikke er støtende for andre!

Fortsetter under...

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cookiemonster

51

• double

16

• Persille1365381127

13

• villbringebær

10

Skrevet

''Jeg har empati for det lille barnet.''

Det er bra. Men ingen empati for en kvinne i en vanskelig situasjon, det være seg av fysisk, psykisk eller sosial art? Da er du like ille som mørkemennene Børre Knudsen og Ludvig Nessa.

"Det er bra. Men ingen empati for en kvinne i en vanskelig situasjon, det være seg av fysisk, psykisk eller sosial art? Da er du like ille som mørkemennene Børre Knudsen og Ludvig Nessa"

Joda,jeg har empati for kvinner i en vanskelig situasjon,men disse kvinnene kan tale sin sak.Det kan ikke disse barna...

Mange av kvinnene har selv satt seg i den situasjonen de er,med unntak av voldtekt.Og visst det er så umulig å få et barn,bør man tenke seg om før man har sex...

Og mørkemenn..Tja,...

Persille1365381127
Skrevet

Ikke i det hele tatt.Men vet man at man blir såret av abort diskusjonen,bør man vel heller ikke utsette seg for det.Og angripe meg for å si min mening.

Om du vet du blir aggressiv og dømmende av å lese sånne tråder - så bør du vel ikke klandre oss for det?

Skrevet

Det er ikke meningen din som er støtende - det er måten du presenterer den på!!

Leste du sjokoladetråden for litt siden? Noen hadde gitt bort sjokolade, og vedkommende som fikk den likte den ikke. I stedet for å takke, sette den til side og la den stå uspist, kritiserte de høylydt hvor ille den var. Ser du ikke at det er dårlig takt & tone?

Du kunne sagt; jeg er imot abort fordi jeg mener... slik og sånn - du trenger ikke være ufin.

Var ikke for å være ufin,men min mening.

Men må jo si angrer litt nå,blitt helt feil fokus.

Skrevet

Om du vet du blir aggressiv og dømmende av å lese sånne tråder - så bør du vel ikke klandre oss for det?

Jeg er ikke aggresiv,men hadde lyst å skrive min mening under denne tråden.

Skrevet

Du kan vel ikke være uenig i det jeg mener jeg kritiserer?

Nå sier jeg; men hva dere vil for meg - men presenter meningene deres på en måte som ikke er støtende for andre!

Kunne sikkert skrevet det på en "snillere" måte,men uansett er vel abort et ømt tema,og det er alltid noen som vil bli støtet..

Annonse

Persille1365381127
Skrevet

Jeg er ikke aggresiv,men hadde lyst å skrive min mening under denne tråden.

Har du i det hele tatt forståelse for at måten du presenterte den på kan oppfattes som ekstremt støtende?

Skrevet

"Det er bra. Men ingen empati for en kvinne i en vanskelig situasjon, det være seg av fysisk, psykisk eller sosial art? Da er du like ille som mørkemennene Børre Knudsen og Ludvig Nessa"

Joda,jeg har empati for kvinner i en vanskelig situasjon,men disse kvinnene kan tale sin sak.Det kan ikke disse barna...

Mange av kvinnene har selv satt seg i den situasjonen de er,med unntak av voldtekt.Og visst det er så umulig å få et barn,bør man tenke seg om før man har sex...

Og mørkemenn..Tja,...

Og hva er alternativet til selvbestemt abort - i dine øyne?

Persille1365381127
Skrevet

Kunne sikkert skrevet det på en "snillere" måte,men uansett er vel abort et ømt tema,og det er alltid noen som vil bli støtet..

Enig i at temaet er ømtåelig - men det er ganske stor forskjell på å si "jeg mener abort er drap" og "du er en morder fordi du tar abort". Meningen din er den samme - presentasjonen av den tar mer eller mindre hensyn til mottakeren.

Skrevet

Har du i det hele tatt forståelse for at måten du presenterte den på kan oppfattes som ekstremt støtende?

Ja det har jeg jo forstått...

Visste jo at den ville provosere litt,men tenkte ikke i disse baner..Det har jo tatt helt av..

Skrevet

Noen må ha det inn med teskjeer...

Og når ikke det funker, er det bare å gå over til q-tips..

Skrevet

Og hva er alternativet til selvbestemt abort - i dine øyne?

Meget vanskelig syns jeg.

Gjør man det ulovlig vil det bli flere illegale aborter,som er til større fare både for mor og barn.

Og sånn som det er nå,blir det utført altfor mange aborter.

Jeg mener det er et lite liv,som burde få retten til å leve.

Jeg mener at det er feil at man kan avgjøre hvilke barn som får leve,og hvilke som må dø.Alle ar i mine øyne livets rett.

Men ser jo at å gjøre det ulovlig har sine baksider.

Men det burde hvertfall vært MYE strengere.

Sukk..så vidt jeg tør poste dette....

Skrevet

Meget vanskelig syns jeg.

Gjør man det ulovlig vil det bli flere illegale aborter,som er til større fare både for mor og barn.

Og sånn som det er nå,blir det utført altfor mange aborter.

Jeg mener det er et lite liv,som burde få retten til å leve.

Jeg mener at det er feil at man kan avgjøre hvilke barn som får leve,og hvilke som må dø.Alle ar i mine øyne livets rett.

Men ser jo at å gjøre det ulovlig har sine baksider.

Men det burde hvertfall vært MYE strengere.

Sukk..så vidt jeg tør poste dette....

''Men det burde hvertfall vært MYE strengere''

Hvem mener du skal bestemme om mor har god nok grunn til å ta abort?

Annonse

Gjest Ingen morder...
Skrevet

Og mørkemenn..Tja,...

Du bør ikke hevde at du har empati når du motsier deg selv i samme setning.

Siden jeg er den av oss to som har opplevd å måtte ta et så vanskelig valg, kan jeg fortelle deg at dette ikke er så svart-hvitt som du tror. Jeg hadde aldri, _aldri_, trodd at jeg måtte ta avgjørelsen om å gjennomføre en senabort. Men plutselig måtte jeg det...

En annen gang kan det være du som må ta et vanskelig valg - og da mener jeg ikke nødvendigvis abort. Jeg regner med at du da vil sette pris på mennesker som, uansett hva de mener, klarer å vise deg omsorg og empati...

Skrevet

Du bør ikke hevde at du har empati når du motsier deg selv i samme setning.

Siden jeg er den av oss to som har opplevd å måtte ta et så vanskelig valg, kan jeg fortelle deg at dette ikke er så svart-hvitt som du tror. Jeg hadde aldri, _aldri_, trodd at jeg måtte ta avgjørelsen om å gjennomføre en senabort. Men plutselig måtte jeg det...

En annen gang kan det være du som må ta et vanskelig valg - og da mener jeg ikke nødvendigvis abort. Jeg regner med at du da vil sette pris på mennesker som, uansett hva de mener, klarer å vise deg omsorg og empati...

Jeg har også blitt gravid på et tidspunkt det ikke passet i det hele tatt,og jeg fikk også valget.

Skrevet

''Men det burde hvertfall vært MYE strengere''

Hvem mener du skal bestemme om mor har god nok grunn til å ta abort?

Dette er veldig vanskelig,for jeg mener at ingen har rett til å avgjøre liv/død.

Men et opplegg med psykologer og andre fagfolk som kan hjelpe disse kvinnene til å se andre muligheter.

For de finnes.Mange barnløse som ønsker adoptere.

Gjest Ingen morder...
Skrevet

Jeg har også blitt gravid på et tidspunkt det ikke passet i det hele tatt,og jeg fikk også valget.

Og nå kan du sitte på din høye hest og se ned på dem som har valgt annerledes enn du selv?

Noen ganger er valgsituasjonen reell, andre ganger har en ikke et valg. Jeg kunne velge mellom å la et barn med skader "uforenlige med liv" dø ved fødselen eller forkorte barnets lidelser ved å gjennomføre en senabort i uke 19... Dette forteller jeg bare for å vise deg hva jeg mener med umulige valgsituasjoner og at situasjonen slett ikke alltid er så svart-hvit som du av en eller annen grunn synes å innbille deg.

Gjest ikke gravid for bestandig
Skrevet

Abortion doesn't make you un-pregnant, it makes you the mom of a dead baby.

Synes denne passet så fint her....

Selvsagt vil en abort eller fødsel gjøre deg u-gravid, eller mener du at man forblir gravid for bestandig?

Skrevet

Og nå kan du sitte på din høye hest og se ned på dem som har valgt annerledes enn du selv?

Noen ganger er valgsituasjonen reell, andre ganger har en ikke et valg. Jeg kunne velge mellom å la et barn med skader "uforenlige med liv" dø ved fødselen eller forkorte barnets lidelser ved å gjennomføre en senabort i uke 19... Dette forteller jeg bare for å vise deg hva jeg mener med umulige valgsituasjoner og at situasjonen slett ikke alltid er så svart-hvit som du av en eller annen grunn synes å innbille deg.

Nei,ikke i det hele tatt.Men jeg mener forsatt at man har et valg.

Du valgte som du gjorde,jeg valgte sommjeg gjorde.

Har ingenting med at jeg sitter på min høye hest.Men jeg har min egen mening.

Ingenting i livet er sort/hvitt.Og noen valg er vanskeligere enn andre,men likevel et valg.

Jeg syns det var en trist historie du fortalte.Og forstår det var et vanskelig valg for deg.

Skrevet

Selvsagt vil en abort eller fødsel gjøre deg u-gravid, eller mener du at man forblir gravid for bestandig?

Nei,ikke gravid for alltid,men mor for alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...