Gå til innhold

Kan du din NOKIA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et litt halvkritisk spørsmål her, håper noen kan hjelpe ei senil gammel kjærring...

Hvordan kopierer man adresseboka fra telefonen over i minnebrikken? Med teskje, vær så snill...

spyrothedragon
Skrevet

Det spørs hvilken modell det er, står i bruksanvisningen :P

Persille1365381127
Skrevet

Tror ikke det går? Men jeg ville kopiert den over til pc - og så over til ny telefon...

F.eks via Outlook som alle telefoner fungerer med (i motsetning til Notes...)

Gjest Nokia 6131
Skrevet

På min Nokia går jeg inn på navnet på den som skal flyttes og trykker på valg.Og så trykker jeg flytt kontakt.Så kommer det:flytt AA til minnebrikke,trykk ok

Gjest tidligere Nokia-eier
Skrevet

På min Nokia går jeg inn på navnet på den som skal flyttes og trykker på valg.Og så trykker jeg flytt kontakt.Så kommer det:flytt AA til minnebrikke,trykk ok

og når du kommer så langt at du får spørsmålet om du vil flytte denne kontakten, så får du vel samtidig spørsmål om å flytte alle dine kontakter over til SIM-kortet .... det gjorde iallefall jeg med mine Nokia telefoner.

Har du Nokia telefon hvor du kan ha flere opplysninger under ett og samme navn, så bør kopieringen foregå via PC`n, for den kopieringen har ikke Nokia klart å finne noen ordentlig løsning på enda via SIM-kortet.

Skrevet

Det spørs hvilken modell det er, står i bruksanvisningen :P

He-he, jeg skjønner at det står i bruksanvisningen, men den har jeg ikke her - bare på kontoret langt unna.

Men jeg fant ut av hvordan jeg måtte løse problemet mitt, det ble en prøve-og-feile-variant for av alle ting døde også PC'n i går kveld etter at jeg la inn spørsmålet...

Takk for svar uansett!

Skrevet

Tror ikke det går? Men jeg ville kopiert den over til pc - og så over til ny telefon...

F.eks via Outlook som alle telefoner fungerer med (i motsetning til Notes...)

Problemet er at kabelen mellom telefon og PC ikke virker, og til alt overmål døde også pc'n i går kveld etter at jeg la inn spørsmålet. Ja-ja.

Men jeg fant en løsning, tok backup av hele telefonen over i minnebrikken. Så det ordner seg vel på en eller annen måte.

Takk for svar!

Skrevet

og når du kommer så langt at du får spørsmålet om du vil flytte denne kontakten, så får du vel samtidig spørsmål om å flytte alle dine kontakter over til SIM-kortet .... det gjorde iallefall jeg med mine Nokia telefoner.

Har du Nokia telefon hvor du kan ha flere opplysninger under ett og samme navn, så bør kopieringen foregå via PC`n, for den kopieringen har ikke Nokia klart å finne noen ordentlig løsning på enda via SIM-kortet.

Jeg fant aldri ut hvordan jeg kunne flytte alle kontaktene over til minnebrikken (for det er jo ikke det samme som SIM-kort, vel?), men jeg tok til slutt backup av hele telefonen over til minnebrikken, det gikk.

Skulle egentlig flytte alt fra minnebrikken til PC'n også, men PC'n døde i går kveld. Alt på en gang, så klart. Tror dog at jeg skal klare dette, for jeg kjøper meg en ny mobil med samme operativsystem og da kan jeg bare kopiere fra minnebrikke og tilbake i telefon. En annen gang.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg får ikke minnebrikken opp som et alternativ, jeg, på mine kontakter. Nå skal det også sies at telefonen er sliten og noe forvirret (det har den i grunnen alltid vært, stakkars), så det kan jo ligge en feil der.

Jeg tok backup av hele telefonen til minnekortet, da bytter jeg bare det ut og legger tilbake innholdet i minnekortet når jeg får meg ny telefon med samme operativsystem.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg fant aldri ut hvordan jeg kunne flytte alle kontaktene over til minnebrikken (for det er jo ikke det samme som SIM-kort, vel?), men jeg tok til slutt backup av hele telefonen over til minnebrikken, det gikk.

Skulle egentlig flytte alt fra minnebrikken til PC'n også, men PC'n døde i går kveld. Alt på en gang, så klart. Tror dog at jeg skal klare dette, for jeg kjøper meg en ny mobil med samme operativsystem og da kan jeg bare kopiere fra minnebrikke og tilbake i telefon. En annen gang.

Takk for svar!

Kontaktene dine på telefonen må kopieres over til SIM kortet jo, det går ikke an å kopiere de over til selve minnebrikken.

Så greit at du klarte det allikevel da :)

Skrevet

Kontaktene dine på telefonen må kopieres over til SIM kortet jo, det går ikke an å kopiere de over til selve minnebrikken.

Da forsto jeg det riktig, ja, så får jeg håpe jeg har fått det med meg over på minnebrikken gjennom total backup.

Takker og bukker!

Gjest ChiengMai
Skrevet

''det går ikke an å kopiere de over til selve minnebrikken.''

Det er når jeg leser sånt at jeg er virkelig glad fordi jeg har Sony Ericsson, på min kan jeg nemlig ta backup av adresselista over på minnekortet. :-)

Skrevet

''det går ikke an å kopiere de over til selve minnebrikken.''

Det er når jeg leser sånt at jeg er virkelig glad fordi jeg har Sony Ericsson, på min kan jeg nemlig ta backup av adresselista over på minnekortet. :-)

* løper å sjekker min SE telefon ...... jammen da :), her kan vi sikkerhetskopiere på Memory Stick *

er det rart i at jeg har gått fra Nokia til Sony Ericsson :)

Takk for at du gjorde meg oppmerkson på det !

Gjest ChiengMai
Skrevet

* løper å sjekker min SE telefon ...... jammen da :), her kan vi sikkerhetskopiere på Memory Stick *

er det rart i at jeg har gått fra Nokia til Sony Ericsson :)

Takk for at du gjorde meg oppmerkson på det !

Ingen årsak. Regner med du ikke kommer til å angre på byttet. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...