Gå til innhold

FU for kvinner: Hva slags BH bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jul måtte jeg krype til korset og anskaffe meg et par nye BHer. Og oppdaget at spiler ikke var så ubehagelig som jeg fryktet. Men både på Lindex og H&M var det dominans av pushups, altså sånne "vatterte". Jeg var på jakt etter en mest mulig naturlig BH, men som likevel gir en viss støtte, og det var ikke så lett å finne. Dog fant jeg en på Cubus til slutt. Rimelig var den også.

Så nå spør jeg: Er det vanlig å bruke pushupBH til daglig? Hva slags type BH bruker du?

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg bruker aldri push-up-bh til vanlig, kun under noen utvalgte topper der det egner seg.

Bruker stort sett vanlig bh med spile til daglig, det viktigste er at den er god å ha på seg.

Selv er jeg veldig fornøyd med Ella May-kolleksjonen til Lindex, de har gode modeller synes jeg.

Skrevet

De to beste jeg har er fra Freya, fra en ordentlig undertøysbutikk. Det hender jeg kjøper bh'er på Lindex. På H&M har jeg til gode å finne noe, men har hørt at de har kommet med d-cup nå så kanskje jeg kikker innom der en gang, selv om jeg egentlig bør ha e-cup. På Cubus kjøper jeg ikke bh'er selv om de fører Triumph som jeg har mange gode av, etter at en ekspeditør hånflirte da jeg spurte etter 75E... Jeg legger heller igjen pengene mine et sted de kan litt service i alle fall. KappAhl sine bh'er passer overhode ikke mine pupper har jeg omsider lært etter ørten bomkjøp. :o)

Bh-kjøp er ikke lett!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Før brukte jeg pushup, men nå er puppene mine helt ute av fasong *sutre*

Jeg bruker Balconette (øh, ikke sikker på skrivemåte her). Det er spiler, men ikke pushup. Ikke så mange plasser jeg finner, men Lindex har.

Spiler må jeg ha, ellers blir jeg helt flatbrystet, og får ikke "hold".

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg bruker ikke push-up til daglig, selv om det jo er en viss "push"-effekt i de vanlige bøyle-BH-ene jeg bruker.

Dels kjøper jeg BH'ene i undertøysforretninger, disse har god kvalitet, men er gjerne vel dyre. Ellers kjøper jeg en del fra Triumph, som man får blant annet på Cubus, og disse koster halvparten. Det er spesielt én serie herfra som passer meg, men som jeg ikke husker navnet på i farten.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg kjøper mine på Lindex eller Cubus. Det er spiler på noen. Det er greit så lenge de holder seg inni stoffet. Jeg har push-ups som jeg bruker til spesielle antrekk. En hvit og en svart. Det viktigste med en bh er at den er behagelig på, og at den ikke har masse unødvendig stoff, sømmer og annet krimskrams som sees gjennom klærne.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjøper mine på Lindex eller Cubus. Det er spiler på noen. Det er greit så lenge de holder seg inni stoffet. Jeg har push-ups som jeg bruker til spesielle antrekk. En hvit og en svart. Det viktigste med en bh er at den er behagelig på, og at den ikke har masse unødvendig stoff, sømmer og annet krimskrams som sees gjennom klærne.

Ja, utrolig irriterende så mange BH'er som har sømmer og blonder som synes gjennom klærne! Slike unngår jeg.

Skrevet

Push-up er totalt fiasko på mine pupper - jeg har evig nok fra før, om de ikke skal dyttes opp til langt oppunder haken :-)

Bruker bøyle-BH'er. Har sikkert 30 BHer i skapet - og bruker 3 av dem. Resten ligger bare der og er lekre og tar opp plass. Jeg sliter enormt med å finne passende BHer, fordi jeg er smal i omkrets (75), og har store pupper (i 75 må jeg i alle fall ha F) Da dette ikke er en størrelse som føres i de fleste butikker, må jeg opp i omkrets (80-85) for å finne en E-cup som passer. Men da passer den jo ikke i omkrets, likevel, og sitter dermed dårlig.

Jeg har også en god sportsBH - alfa og omega, dersom jeg har tenkt å trene.

Skrevet

De to beste jeg har er fra Freya, fra en ordentlig undertøysbutikk. Det hender jeg kjøper bh'er på Lindex. På H&M har jeg til gode å finne noe, men har hørt at de har kommet med d-cup nå så kanskje jeg kikker innom der en gang, selv om jeg egentlig bør ha e-cup. På Cubus kjøper jeg ikke bh'er selv om de fører Triumph som jeg har mange gode av, etter at en ekspeditør hånflirte da jeg spurte etter 75E... Jeg legger heller igjen pengene mine et sted de kan litt service i alle fall. KappAhl sine bh'er passer overhode ikke mine pupper har jeg omsider lært etter ørten bomkjøp. :o)

Bh-kjøp er ikke lett!

Den butikken kjøpte jeg bryllupsundertøyet mitt på. Dama i butikken målte meg med øynene, satte to fingre i siden, under bysten min, og stakk ut på bakrommet. fire sec. senere kom hun med det lekreste undertøysett - og det satt som om det skulle være sydd til meg. Imponerende! Den dama kunne sakene sine!

Skrevet

Den butikken kjøpte jeg bryllupsundertøyet mitt på. Dama i butikken målte meg med øynene, satte to fingre i siden, under bysten min, og stakk ut på bakrommet. fire sec. senere kom hun med det lekreste undertøysett - og det satt som om det skulle være sydd til meg. Imponerende! Den dama kunne sakene sine!

Ja, de vet hva de gjør! Skjønt, de bomma på første forsøk på meg, men etter det satt den de kom med som støpt. Jeg elsker den butikken, bare synd det er fryktelig dyrt der...

Skrevet

Ja, de vet hva de gjør! Skjønt, de bomma på første forsøk på meg, men etter det satt den de kom med som støpt. Jeg elsker den butikken, bare synd det er fryktelig dyrt der...

Og den sjappa ligger hvor...?

(Er hos kjæresten og har glemt å pakke ekstra bhskift...)

Skrevet

Og den sjappa ligger hvor...?

(Er hos kjæresten og har glemt å pakke ekstra bhskift...)

Vet du hvor Åhlens ligger? På andre siden av Olav Tryggvassonsgt. LItt nærmere sentrum ernn Olavshallen. Heter She, bitteliten butikk med verdens herligste betjening! :o)

Men vær forberedt på å måtte strippe!

Annonse

Skrevet

Vet du hvor Åhlens ligger? På andre siden av Olav Tryggvassonsgt. LItt nærmere sentrum ernn Olavshallen. Heter She, bitteliten butikk med verdens herligste betjening! :o)

Men vær forberedt på å måtte strippe!

Da veit jeg hvilken butikk det er. Takk. :)

Skrevet

Jeg bruker ikke push-up, men slik BH som har vært omtalt som "t-skjorte-bh", altså en som tar seg pent ut selv med en ettersittende trikot utenpå;-)

De har bøyle under, samt en "fasongpresset" (?) skål. Omtrent som denne (ikke akkurat samme merke nødvendigivs):

http://ec1.images-amazon.com/images/I/51UzXv++n2L.jpg

Skrevet

Bh-kjøp er ikke lett!

Jeg bruker sjelden push-up. Bruker spile bh, ofte det som kalles t-shirt bh. Kjøper kun bh på undertysbutikk, da jeg stort sett må dit for å få str min (70 D eller DD).

Gjest mallet
Skrevet

Jeg sliter med å finne gode BHer. Liker ikke pushup, og har dessuten bred rygg (selv om jeg ikke er overvektig), slik at jeg må ha 85C. Mange billigmerker stopper på 80. Men det største problemet mitt er at de fleste BHene jeg finner i min størrelse har stroppene altfor langt ut på skulderen. Jeg liker at stroppen går omtrent på det laveste punktet på skulderen, slik at den sitter skikkelig. Det ser ut til at de fleste BHer lages for å kunne ha ekstra vid utringning, eller noe slikt.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg sliter med å finne gode BHer. Liker ikke pushup, og har dessuten bred rygg (selv om jeg ikke er overvektig), slik at jeg må ha 85C. Mange billigmerker stopper på 80. Men det største problemet mitt er at de fleste BHene jeg finner i min størrelse har stroppene altfor langt ut på skulderen. Jeg liker at stroppen går omtrent på det laveste punktet på skulderen, slik at den sitter skikkelig. Det ser ut til at de fleste BHer lages for å kunne ha ekstra vid utringning, eller noe slikt.

Har inntrykk av at uansett hvilken størrelse man bruker, er den vanskelig å få tak i :).

Jeg bruker en av de mest vanlige størrelsene, 75C (nylig funnet ut at jeg ikke er 80B, slik jeg har trodd), og denne er bestandig utsolgt (var samme med 80B..).

Gjest kammai
Skrevet

Jeg bruker enten t-skirt bh fra HM i 80 D, Vatterte bh'er fra La Senza i 80 E, eller t skirt BH i 75 DD fra Lindex (så lenge de er myke)

det er de jeg finner behagelig. Foretrekker de fra la senza, fordi jeg syns jeg har for små pupper, og de gir inntrykk av at de er litt større.

she sine bh'er er jeg overhodet ikke fornøyd med. De skal absolutt presse på meg bh i 75 (E), og de er så harde, så jeg får jo svimerker rundt ryggen!!! Kan ikke sitte med dem, må ta av bh'n om jeg setter meg ned med lap topen!

Selv det er behagelig å stå oppreist med dem... men får fortsatt dype røde svimerker rundt ryggen!

Skrevet

Jeg bruker enten t-skirt bh fra HM i 80 D, Vatterte bh'er fra La Senza i 80 E, eller t skirt BH i 75 DD fra Lindex (så lenge de er myke)

det er de jeg finner behagelig. Foretrekker de fra la senza, fordi jeg syns jeg har for små pupper, og de gir inntrykk av at de er litt større.

she sine bh'er er jeg overhodet ikke fornøyd med. De skal absolutt presse på meg bh i 75 (E), og de er så harde, så jeg får jo svimerker rundt ryggen!!! Kan ikke sitte med dem, må ta av bh'n om jeg setter meg ned med lap topen!

Selv det er behagelig å stå oppreist med dem... men får fortsatt dype røde svimerker rundt ryggen!

Nå har jo She også mange ulike merker og størrelsen kan variere _mye_ fra merke til merke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...