Gå til innhold

Paris

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg leker med tanken på en tur til Paris. Guttungen blir da med, er det ikke en Disneypark der? He he, er helt blank jeg.

Noen som vet om rimelig hotell, sentralt, og forholdsvis lett og komme seg til parken? Jeg vil jo gjerne ha tilgang på butikker eller et kjøpesenter da ;o)

Fra flyplassen, er det lett og komme seg inn til sentrum?

Alle tips mottas med takk.

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

Dette har vært oppe her på dol flere ganger, foreslår at du tar et søk på Eurodisney.

Kfr. også her: http://corporate.disneylandparis.fr/index.xhtml

Har selv vært i Paris med barn, og som forventet var det litt slitsomt, men vi hadde det storartet! Dog var vi ikke på Dinsney.

Skrevet

Paris er helvete på jord! ;)

...når det er sagt, så finnes det Euro Disney der, ja. Veldig morsomt for sønnen din, skulle jeg tro :)

Hoteller kan jeg ingenting om.

Angående transport fra flyplassen, så er det for så vidt ganske lett, forutsatt at du lander på CDG. Det går tog rett til sentrum som koster omtrent 5 euro og tar opp til en times tid. Du finner togene i alle terminalene, men jeg gikk til terminal 3. Om du flyr SAS, så lander du i terminal 1. Følg skiltene merket RER.

Skrevet

Dette har vært oppe her på dol flere ganger, foreslår at du tar et søk på Eurodisney.

Kfr. også her: http://corporate.disneylandparis.fr/index.xhtml

Har selv vært i Paris med barn, og som forventet var det litt slitsomt, men vi hadde det storartet! Dog var vi ikke på Dinsney.

Eurodisney, ok, takk skal du ha :o)

Guttungen aner ikke at det er noe disneygreier der, så det er ikke et must ;o) Vi får se, jeg har bare lyst og komme meg bort litt, og bare være sammen med sambo og guttungen.

Skrevet

...når det er sagt, så finnes det Euro Disney der, ja. Veldig morsomt for sønnen din, skulle jeg tro :)

Angående transport fra flyplassen, så er det for så vidt ganske lett, forutsatt at du lander på CDG. Det går tog rett til sentrum som koster omtrent 5 euro og tar opp til en times tid. Du finner togene i alle terminalene, men jeg gikk til terminal 3. Om du flyr SAS, så lander du i terminal 1. Følg skiltene merket RER.

Helvete også da, skal du skremme meg helt bort her ;o)

Norwegian var det jeg så på, rimelige billetter som ligger ute nå.

Hm, kanskje jeg bare skal drasse guttungen med meg på ColorFantasy eller noe, så slipper jeg og tenke selv ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Du tar feil, Paris er Par(ad)is! :-)

Annonse

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199442294' post='3768404]

Hm, kanskje jeg bare skal drasse guttungen med meg på ColorFantasy eller noe, så slipper jeg og tenke selv ;o)

Nei, dra til Paris! Det er jo helt fantastisk!! :-) Sjekk www.tripadvisor.com for hotell. Der ligger det mange brukererfaringer.

Skrevet

Du tar feil, Paris er Par(ad)is! :-)

Enig!! Min favorittby!!!!

*drømmer meg bort*

Skrevet

Hehe, beklager. Jeg liker ikke Frankrike/Paris så godt. Det er vanskelig å få svar på transportspørsmål, de er svært uvillige til å snakke engelsk og stort sett blir man behandlet særdeles uhøflig. Men det er min opplevelse, det kan bli helt annerledes for dere :)

Skrevet

Du må bestemme deg for om dere skal bo i Paris og ta toget ut til Disneyland, eller omvendt. Det er hoteller og butikker ute ved parkene, og det er togforbindelse til sentrum. Men det tar nesten en time én vei.

Paris er en stor by, og det tar tid å forflytte seg mellom severdighetene selv om man bor sentralt. Det tar også tid å f.eks. komme opp i Eiffeltårnet hvis man vil det. Selv utenom sesongen er det mange turister i byen.

Det er to parker, Disneyland og Walt Disney Studio Park. Kort fortalt er Disneyland (tidligere kalt Eurodisney) den "vanlige" (typisk amerikanske) tivoli-parken med fokus på tegnefilmfigurene og tivoli-attraksjoner, mens studioparken tar utgangspunkt i Disneys øvrige filmproduksjon. Men det er tivoli-attraksjoner i studioparken også. Hvis guttungen har sett noe om et skrekkhotel på Disney Channel (Twighlight Tower eller noe sånt, det åpner i 2008), er dette fra studioparken.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3484007

Du kan få kjøpt både transport og parkbilletter på forhånd selv om du ikke kjøper en full pakkeløsning. Les litt og kom evt. tilbake til saken.

http://www.disneylandparis.com/no/introduction.htm?c=no&l=no

Skrevet

Glemte å skrive om flyplasstransport: Sjekk først om du kommer til Orly eller CDG. Sistnevnte er en STOR flyplass.

I Frankrike er det alltid en fordel å kunne litt mer enn ikke noe fransk, selv om turistnæringen har forbedret seg mht. engelsk.

Skrevet

Glemte å skrive om flyplasstransport: Sjekk først om du kommer til Orly eller CDG. Sistnevnte er en STOR flyplass.

I Frankrike er det alltid en fordel å kunne litt mer enn ikke noe fransk, selv om turistnæringen har forbedret seg mht. engelsk.

Takk for gode svar! Øh, jeg kan ikke et kvekk fransk, annet enn muligens det jeg snappet opp fra Helene og gutta som gikk på tv i sin tid ;o)

Nå ble jeg fryktelig usikker her, om vi skal ta en annen tur, og heller bruke mer tid på og planlegge en Paris-tur senere.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199443367' post='3768423]

Takk for gode svar! Øh, jeg kan ikke et kvekk fransk, annet enn muligens det jeg snappet opp fra Helene og gutta som gikk på tv i sin tid ;o)

Nå ble jeg fryktelig usikker her, om vi skal ta en annen tur, og heller bruke mer tid på og planlegge en Paris-tur senere.

Svigerforeldrene mine dro til Paris og de kan verken fransk eller engelsk, men de hadde en flott ferie. Hehe! ;-)

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Du må bestemme deg for om dere skal bo i Paris og ta toget ut til Disneyland, eller omvendt. Det er hoteller og butikker ute ved parkene, og det er togforbindelse til sentrum. Men det tar nesten en time én vei.

Paris er en stor by, og det tar tid å forflytte seg mellom severdighetene selv om man bor sentralt. Det tar også tid å f.eks. komme opp i Eiffeltårnet hvis man vil det. Selv utenom sesongen er det mange turister i byen.

Det er to parker, Disneyland og Walt Disney Studio Park. Kort fortalt er Disneyland (tidligere kalt Eurodisney) den "vanlige" (typisk amerikanske) tivoli-parken med fokus på tegnefilmfigurene og tivoli-attraksjoner, mens studioparken tar utgangspunkt i Disneys øvrige filmproduksjon. Men det er tivoli-attraksjoner i studioparken også. Hvis guttungen har sett noe om et skrekkhotel på Disney Channel (Twighlight Tower eller noe sånt, det åpner i 2008), er dette fra studioparken.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3484007

Du kan få kjøpt både transport og parkbilletter på forhånd selv om du ikke kjøper en full pakkeløsning. Les litt og kom evt. tilbake til saken.

http://www.disneylandparis.com/no/introduction.htm?c=no&l=no

Du er bestandig et oppkomme av informasjon du Laban :-)

Skrevet

Svigerforeldrene mine dro til Paris og de kan verken fransk eller engelsk, men de hadde en flott ferie. Hehe! ;-)

Det var fordi de ikke forsto de frekke svarene de mottok på alle henvendelser ;)

Skrevet

Det går bra med engelsk, men hvis du i utgangspunktet føler deg litt usikker, er det ofte en tilleggsbelastning at man ikke f.eks. kan lese skilt. Men du lærer fort det nødvendigste - det finnes mye av typen "fransk på reisen" i våre dager.

Men Tivoli i København er også et artig sted :-))

Skrevet

Du er bestandig et oppkomme av informasjon du Laban :-)

Takk! Litt flaks akkurat nå - var der i høstferien.

Skrevet

Det går bra med engelsk, men hvis du i utgangspunktet føler deg litt usikker, er det ofte en tilleggsbelastning at man ikke f.eks. kan lese skilt. Men du lærer fort det nødvendigste - det finnes mye av typen "fransk på reisen" i våre dager.

Men Tivoli i København er også et artig sted :-))

Ja, du skjønner at Tivoli var der vi ville, men så fant jeg ut på nettsidene at det var stengt nå. Er i mars jeg vil på tur nemlig, så da la jeg København på is til i sommer.

Skrevet

Det var fordi de ikke forsto de frekke svarene de mottok på alle henvendelser ;)

Så lenge jeg ikke skjønner at jeg blir fornærmet så går det bra ;o)

Skrevet

Re franskkunnskaper: Jeg har ikke vært i Dinseyland Paris, men jeg har vært mange, mange ganger i selve byen Paris.

Jeg snakker ikke fransk, men har opplevd at de er svært imøtekommende bare man innleder med noen franske fraser og så forsiktig spør om de kan snakke engelsk.

F eks hilser jeg alltid med "bon jour" el lign, jeg sier "merci" og "s'il vous plait" fremfor de engelske frasene for dette.

Også svært enkle kafé/restaurant-bestillinger tar jeg på "fransk", som f eks "café au lait, s'il vous plait". Jeg har etterhvert lært meg hva en del ting på menyen betyr, og kan derfor lese opp dette etterfulgt av s'il vous plait/merci etc.

Det hender seg da selvsagt at kelneren da begynner å snakke til meg på fransk, og da skjønner jeg ikke et kvekk! ;-)

Da kan du smile ogs si unnskyldende: "je ne parle pas Francaise! Je suis un touriste Norvegienne. Parle vous Englaise, s'il vous plait?"

(Pardon my French til alle dere som kan dette, for her kan det være stavefeil i bøtter og spann!! *S* Men dette var omtrent hele mitt franske register *he he*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...