Gjest Soltrille Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hei! Er ei 27 år gammel jente med høyde på 1.76 og vekt på 90 kg. Har en grov kroppsbygning, det har jeg fått konstantert da jeg i 2004 gikk på Grethe Rhoede kurs. Trener 3 dager i uken på treningstudio, 20 min oppvarming med sykkel og 30 min styrketrening (apparater). Trent i 4 år. Har siden jeg var 12 år vært plaget med hudsykdommen Hidrasenitt (abcesser), og er idag et av de verste tilfellene de har sett her til lands. Er nå ung og uføre trygdet pga dette. Har et par CO2 laser behandlinger med narkose i året pga dette, og får byller stort sett over hele kroppen. Er blitt verre med årene og legene finner ingen kur mot dette, og er selv fortvilt over mitt tilfelle. Er mye trøtt og sliten, og sliter med mye dårlig ånde, magebesvær, og går som sagt på høygir med kronisk betennelse i kroppen. Jeg var, helt til i 2001 en slank jente, men da jeg i 2001 var prøvekanin for å teste Roo accutan? mot denne sykdommen, la jeg på meg 20 kilo på kun 2 mnd, selv om jeg mosjonerte og spiste som vanlig. Disse kg har jeg slitt med å få av mg siden da. Har hatt uttallige forsøk med forskjellige dietter, Grethe Roede, Herbalife, tabeletter og pulverkurer. Har også hatt mye med min fastlege å gjøre med tanke på dette, og han har tatt prøver for å sjekke blodsukker og diverse, uten resultat, fikk og resept på Reduktil?, som jeg prøvde i en periode, men det funket heller ikke. Både legen min og jeg vet at jeg ikke er kraftig overvektig, men ettersom jeg blir verre i sykdommen min, og danner flere abcesser når jeg har mer fett på kroppen, ville vi prøve å få vekten min ned. Etter at jeg fikk en sønn i 2005, tok jeg kontakt med Irene Korsmo som har eget Forum og er homeopat i Oslo området, telefonkonsultasjon, hun slo fast at jeg antakelig var hardt grepet av Candidasopp, hadde en del symptomer på dette og har gått en del på antibiotikakurer oppover igjennom livet. Jeg gikk da på denne kuren. Klarte med dette og en blanding av blodtypediett, å gå ned ca. 6 kg. Fortsatte med dette i et år, men kroppen ville bare ha noen kilo ekstra, og det virket som den begynte å motarbeide "slankingen", atter en gang...Spiser nå om dagen 4-5 måltider med riskaker med skinke på, ekte meierismør, middager med kun grønnsaker og ekte kjøtt,av og til speltpasta. Unngår alt som jeg ikke skal innta i følge blodtypediettlisten.Melkeprodukter, mel, korn, gjær, sukker og videre. Spiser en del vitaminer, så jeg får nok vitamintilskudd. Kan gå ned 1-2 kg en kort periode, for så å legge på meg over det dobbelte. Jo-jo vekt. Kroppen vil fremdeles ikke ned i vekt, og den legger heller på seg. Har flere ganger prøvd å spise som på Grethe Roede kurs, med tanke på at jeg ikke får nok næring og mat, men legger bare på meg da og. Jeg er så villt fortvilt og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre....Jeg kan jo ikke leve på riskakar, som nå byr meg imot, resten av livet, og allikavel legge på meg. Spiser jeg normalt, som jeg gjorde nå i julen-07, julemiddag, og speltbrød, ofte og lite, holdt meg helt unna sukker og kaker, la jeg på meg 3 kg i løpet av 3 dager!! Hva er det som skjer???Å jeg tar av og til mildt vanndrivende tabletter som fåes kjøpt på apoteket, så jeg har ikke mye væske i kroppen, og jeg vet at muskler veier mer enn fett, trener jo en del, men det er ikke musklene som legger seg på kroppen, det er rent fett, ikkje vanskelig å merke forskjellen Jeg mener og tror at kroppen min er såpass i ubalanse, pga de kroniske plagene jeg har, og at det påvirker vekten min, men jeg må kunne få gjort noe med vekten og kostholdet mitt. Kan jo ikke fortsette å leve på denne måten, trenger så inderlig hjelp, og ber Dere?! Med vennlig hilsen og på forhånd takk fra fortvila nordlending 0 Siter
Gunn Helene Arsky, ernæringsfysiolog Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Kjære Soltrille! Du har det neimen ikke lett! Og det er helt klart at du trenger en grundigere oppfølging av en ernæringsfysiolog enn hva som du kan få her på Spør- og svartjenesten til Doktor Online. Derfor avviser jeg spørsmålet ditt, så du slipper å betale. Deretter vil jeg på det sterkeste anbefale følgende: Ring klinisk ernæringsfysiolog Vibeke Landaas (min kollega her i DinKost.no) for å avtale en konsultasjon. Dere kan helt sikkert fo gjennomført en konsultasjon på telefonen i første omgang, og så kan dere se om du kan få videre oppfølging hos oss. HUn er klinisk og kan derfor mye mer om ulike spesielle sykdomshensyn enn jeg gjør, som er generell ernæringsfysiolog. En konsultasjon koster jo mer enn Spør- og svartjenesten, men så får du til gjengjeld en mye grundigere vurdering. Du treffer Vibeke på [email protected] eller 900 16 196. Riktig lykke til! HIlsen Gunn Helene Arsky 0 Siter
Gjest Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Kjære Soltrille! Du har det neimen ikke lett! Og det er helt klart at du trenger en grundigere oppfølging av en ernæringsfysiolog enn hva som du kan få her på Spør- og svartjenesten til Doktor Online. Derfor avviser jeg spørsmålet ditt, så du slipper å betale. Deretter vil jeg på det sterkeste anbefale følgende: Ring klinisk ernæringsfysiolog Vibeke Landaas (min kollega her i DinKost.no) for å avtale en konsultasjon. Dere kan helt sikkert fo gjennomført en konsultasjon på telefonen i første omgang, og så kan dere se om du kan få videre oppfølging hos oss. HUn er klinisk og kan derfor mye mer om ulike spesielle sykdomshensyn enn jeg gjør, som er generell ernæringsfysiolog. En konsultasjon koster jo mer enn Spør- og svartjenesten, men så får du til gjengjeld en mye grundigere vurdering. Du treffer Vibeke på [email protected] eller 900 16 196. Riktig lykke til! HIlsen Gunn Helene Arsky Hei! Ja det er ikke enkelt for meg, men tusen takk for at du tok deg tid til å vurdere forespørselen min, setter pris på det. Har nå fått min fastlege til å henvise meg til en ernæringsfysiolog på sykehuset i Tromsø, tar dette for lang tid, vil jeg, som du anbefaler, ta kontakt med henne du anbefalte. Takk for det. Ha et fortsatt godt nytt år. Mvh Soltrille 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.