Gå til innhold

Jobbe i barnehage

Anbefalte innlegg

Gjest Lialing
Skrevet

Hei!

Skal begynne å jobbe i barnehage og kommer i den forbindelse til å være en del ute. Hvilke klær/sko bør jeg ha? Det virker kanskje litt for dumt med kåpe og støvletter.. hihi. Seriøst spørsmål altså. Noen som har tips om noen gode vinterstøvler?

Fortsetter under...

Gjest kanskje barnehagen har
Skrevet

Gå gjerne i forretninger som fører arbeidstøy, sko man skal stå stille ute i / sitte stille i sandkasse osv, krever andre egenskaper enn tradisjonelt vintersportstøy.

Hør først med barnehagen om hva de har, både av thermodresser og evt sko, eller om de har avtale med forhandler av slike.

Ullundertøy kan være veldig lurt.

Skrevet

Jeg jobba i barnehage for mange år sida, og det smarteste jeg gjorde var i kjøpe en sånn termodress. Bruker den ennå når jeg er ute med ungene om vinteren. :)

Skrevet

Bruker selv en Wenås varmedress - og den har holdt i 10 år..! Jeg er en skikkelig frysepinn, men i den er jeg god og varm, selv uten altfor mye klær under...

Føttene er verre å holde seg varm på - har prøvd mye forskjellig, ja... :) Men nå har jeg fått et par Sorel-støvler, og har aldri vært så varm på beina før... Kjempegode...!

Gjest Lialing
Skrevet

Bruker selv en Wenås varmedress - og den har holdt i 10 år..! Jeg er en skikkelig frysepinn, men i den er jeg god og varm, selv uten altfor mye klær under...

Føttene er verre å holde seg varm på - har prøvd mye forskjellig, ja... :) Men nå har jeg fått et par Sorel-støvler, og har aldri vært så varm på beina før... Kjempegode...!

Sorel, ja. De har jeg vurdert når du sier at de er så gode, så tror jeg jammen at jeg går for dem.

Skrevet

Kjøp en skikkeilg termodress, ikke en billig etterligning, men en svindyr Wenås-dress.

På beina må du har Sorel-støvler, sånne med løs filttøffel inni, Jeg har noen fra Sorel uten løs tøffel og de er ikke på langt nær så varme.

Dette blir fort et par laken tilsammen, men det er verdt det for både dress og sko er veldig slitesterke!

Annonse

Gjest Lialing
Skrevet

Kjøp en skikkeilg termodress, ikke en billig etterligning, men en svindyr Wenås-dress.

På beina må du har Sorel-støvler, sånne med løs filttøffel inni, Jeg har noen fra Sorel uten løs tøffel og de er ikke på langt nær så varme.

Dette blir fort et par laken tilsammen, men det er verdt det for både dress og sko er veldig slitesterke!

Nå har jeg vært ute og kjøpt Sorel støvler med løs tøffel. Fikk dem på salg til halv pris, så jeg er bare superfornøyd! Skal jammen kikke etter den dressen du snakker om i morgen. Takk for råd. :-)

Skrevet

Nå har jeg vært ute og kjøpt Sorel støvler med løs tøffel. Fikk dem på salg til halv pris, så jeg er bare superfornøyd! Skal jammen kikke etter den dressen du snakker om i morgen. Takk for råd. :-)

Jeg er ikke sikker på om Obs! Bygg fører Wenås, men fiske- og skipsutstyrsbutikker har i alle fall hatt dem. Arbeidsklær-forretninger også sikkert. De koster vel rundt en tusing tipper jeg, men er mye bedre enn de billigere variantene - jeg har nemlig begge deler selv. :o)

Gjest Aimabel
Skrevet

Men når man fryser med Sorel, da er alt håp ute....? Jeg har lagt inn ekstra såle mellom tøffel og sko, men blir fort kald likevel jeg :-)

Gjest Lialing
Skrevet

Jeg er ikke sikker på om Obs! Bygg fører Wenås, men fiske- og skipsutstyrsbutikker har i alle fall hatt dem. Arbeidsklær-forretninger også sikkert. De koster vel rundt en tusing tipper jeg, men er mye bedre enn de billigere variantene - jeg har nemlig begge deler selv. :o)

OK, tusen takk. Jeg spanderer gjerne noen kroner på noe som er skikkelig og holder meg varm. Kjøpte forresten disse støvlene. Håper at de er gode. Jeg synes at de er skikkelig fine! :)

http://www.zappos.com/n/p/dp/30931285/c/65771.html

Gjest Lialing
Skrevet

Hvor var det salg på dem? De var kjempefine :o)

Vet ikke hvor du bor, men det var på Valkyrien Sko på Majorstua. :-)

Skrevet

Men når man fryser med Sorel, da er alt håp ute....? Jeg har lagt inn ekstra såle mellom tøffel og sko, men blir fort kald likevel jeg :-)

Hmmm... Ja, da har jeg ingen gode ideer gitt... Tenker liksom at Sorel-støvlene er det varmeste som er å oppdrive jeg... ;)

Kanskje sånne selskinnsstøvler kunne vært noe...?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...