Gå til innhold

Ønsker å legge på meg!!

Gjest tynn jente 15

Anbefalte innlegg

Gjest tynn jente 15

Jeg går bare rett på sak: Jeg er 173cm høy og veier 52kg, spiser til de regelmessige måltidene, men kan dessverre la være å spise frokost ett par dager i uken. Ellers spiser jeg en god del godteri i mellom måltidene. Ønsker svært gjerne å legge på meg ett par kilo, selv om jeg finner dette veldig vanskelig å få til. Vet du om noe ernæringsmidler eller vektøknigsmidler som gir økt vekt og større matlyst? Har du ellers noen gode råd til en ung jente(som har former og er litt utviklet)? Har forresten hørt om et vidundermiddel som skal få brystene til å vokse, samt vektøkning, vet du hva dette middelet heter? Ønsker gjerne svar fra Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog. Med vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Mitt råd er at du får i deg mer enn du forbruker av energi,da legger du på deg. Snakk med noen som kan sette opp en liste for deg, f.eks helsesøster/legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke spesielt tynn til å være 15 år. Vidunderpillene for større bryster er dessverre bare humbug, etter hva jeg har lest her på forumet før. Kjøp heller en skikkelig push-up-bh. For å øke vekten bør du spise mer av alle matvarer. Styrketrening vil gi deg økt muskelmasse i forhold til fettvev, og trening generelt vil øke apetitten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei tynn jente 15

Du er slank. I din alder har man et naturlig høyt energibehov, og derfor trenger du mye mat for å legge på deg.

For å legge på deg er det spesielt viktig at du spiser ofte nok (4-5 måltider hver dag). Det beste er om du spiser mer vanlige og varierte matvarer. Bruk rikelig pålegg på brødet, og gjerne myk margarin. Drikk alltid energiholdig væske til maten (lettmelk, juice).

Dersom du trener skal du alltid spise ekstra mat etter økten. Først en frukt før du dusjer, deretter en god porsjon mat til neste måltid.

Det finnes ulike ernæringstilskudd (drikker, desserter og pulver) som kan kjøpes på apotek. Disse er beregnet for syke personer som ikke klarer å spise nok mat. De er forholdsvis dyre, og det er en viktig grunn til at man heller bruker vanlig mat når man kan det. Dersom du spiser variert er det ingen grunn til å tro at du har behov for å bruke kosttilskudd. Dersom du ønsker et tilskudd for sikkerhet skyld anbefales tran (1 barneskje eller 2 kapsler) og 1 multivitamin- og mineraltbl hver annen dag.

Det finnes ikke noe vidundermiddel som øker brystenes størrelse. Dersom du legger på deg vil brysten også bli større.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...