Gjest tidy Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Sett opp mot hva de du kjenner osv er. Blir stadig sjokkert når jeg er hos andre og ser rot og skitt, begynner å lure på om jeg kanskje har OCD 0 Siter
miia Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1199458461' post='3768710] Hva er OCD? Obsessive-compulsive disorder = tvangstanker/-handlinger... 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hva er OCD? :-) Jeg bryr meg katta om hvordan andre har det hjemme. Men hjemme hos meg selv liker jeg aa ha orden paa sakene. Men... Hybelkaninene ser ut til aa trives litt vel godt ser det ut til. De vokser faretruende raskt, saa naar de virvler rundt i lufta naar jeg aapner en doer, da er det paa tide med litt kosting eller stoevsuging. Eller en vask:-) Huset faar gjennomgaa 2-3 ganger i uka tenker jeg, men som oftest rydder og vasker jeg litt hver dag. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Ikke ryddig i det hele tatt, dessverre. Og jeg vil ikke ha besøk av sånne som deg.... 0 Siter
Mamma07 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 ''Obsessive-compulsive disorder = tvangstanker/-handlinger.'' Jeg går omtrent under denne kategorien! ) Bryr meg ikke om hvordan andre har det, om det ikke er helt bombehus da 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg er ganske ryddog av meg. Dvs at jeg liker å ha det rent og ryddig, men det er ikke alltid jeg greier det. 0 Siter
frosken Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg er enhver mors mareritt på dette området :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Ryddig? *Ser seg rundt og sukker* Når jeg er alene hjemme klarer jeg som oftest å holde det ganske ryddig, men så fort ungene er innafor døra så sklir det helt ut... 0 Siter
Gjest nissekjerringa Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Vi har fått bygd på huset vårt, slik at nå går det an å ha det oversiktlig blandt klær, sko, kjøkkenutstyr osv osv, det er så deilig å ha den fulle og hele oversikten, trenger ikke trykke ting inn i skap og skuffer lenger. Tidligere så ryddet vi bare rotet rundt omkring. Jeg har nå fått et helt rom som vi bruker som garderobe. Har kjøpt kleskurver i stativ på Ikea, har hengt opp en laaaaang stang som går fra vegg til vegg helt oppunder taket hvor vi har alt "hengetøy", under her har vi masse skohyller. På kjøkkenet har vi nå kun kolonialskuffer, + to høyskap hvor vi drar ut hyllene, så oversiktlig og greit. Så med god plass er det enkelt og greit å holde orden. Joda jeg har spesielt ei venninne .... var innom i romjula .... kan ikke fatte at de klarer å bo i det rotet, rot over alt i alle oppholdsrom. På gjestetoalettet (måtte slippe ut litt kaffe), tomme toruller flyter rundt på gulvet, inntørket tannkrem på speil og i vasken (de to store barna bruker dette som bad) ... huff nei, det var godt å komme hjem etter endt besøk. Jeg pleier ikke henge meg opp i dette, er så vant til rotet hennes, bare svarte på ditt spørsmål akkurat nå De trives jo, for slik har det alltid vært hos henne. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Her er det til tider svært rotete. Rotet består stort sett av ungenes leker. Jeg har også en tendens til å la dagens og gårsdagens post ligge på kjøkkenbenken. Når ungene legger seg ryddes lekene bort. Jeg har egentlig et mål om å alltid ha det så ryddig at jeg ikke blir flau om det kommer uanmeldte gjester. Jeg legger ikke merke til om andre har det rotete, men skitne toalett ser jeg veeldig godt. Heldigvis er det ikke ofte jeg støter på sånt no skitt 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg er forholdsvis ryddig, liker ikke å ha det rotete rundt meg, men huset er ikke alltid strøkent likevel. Kjæresten mener jeg er en 6-7'er på en 10'er-skala. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Kanskje ikke verdens ryddigste, men liker _ikke_ at det er skittent rundt meg. 0 Siter
tonie Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Ryddig? *Ser seg rundt og sukker* Når jeg er alene hjemme klarer jeg som oftest å holde det ganske ryddig, men så fort ungene er innafor døra så sklir det helt ut... Mmm, sånn er det her også. Jeg roter ikke mye selv i grunnen, men jeg klarer bare ikke å rydde like fort som sønnen roter, så det er aldri strøkent her. Sukk. 0 Siter
Gjest sola mi Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg prøver å holde stue, gang og bad så ryddig og rent som mulig. På kjøkkenet rydder jeg daglig, men ikke etter hver eneste gang som jeg er der. F.eks så kan jeg gå å slappe av etter middagen uten å rydde av bordet. Det kan ta et par timer før jeg får gjort det. Og kommer det folk i mellomtiden så lukker jeg elegant døren til kjøkkenet i slike tilfeller. Loftet hvor soverom og loftstue er så er det alltid en slagmark etter ungene. Dette blir bare ryddet en gang i uka snaut. (Kun før rengjøring,) Det er likevel bare barnas venner som går opp dit og disse ungene bryr seg ikke om rot. Derimot hvis svigermor skal på besøk så skinner huset som bare det. Hos henne er det strøkent i alle rom bestandig. Hos min venninne er det alltid masse rot og klær som tørkes eller holder på å bli ryddet bort over alt! Så rotete kommer jeg aldri til å orke å ha det i stua. . 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg er ekstremt rotete, faktisk såpass ille at mannen min mener det er skilsmissegrunn om jeg ikke skjerper meg. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg tror jeg er godt under gjennomsnittet ryddig i forhold til mine venner. Jeg _vil_ gjerne ha det rent og pent, men det blir for det meste skippertak.. F.eks i sta fant vi en banan fastklistret i et reklameblad midt på stuebordet sammen med lego, barnebøker, aviser og annet skrot. :-D Unnskyldningen har jeg imidlertid klar: Samboer har vært syk og senge/sofaliggende siden lille julaften, så jeg har hatt fullt forsørgeransvar for oss alle. Dessuten skal vi flytte om en uke, så det er ingen vits å rydde noe særlig. Men når vi er vel innstallert i huset, blir det vaskehjelp hver uke. Jippi!! 0 Siter
annegunn Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hvordan vi har det, og hvordan vi ønsker å ha det... Hvordan vi bor, og hvordan vi ønsker å bo... Med fire personer og en katt på 76 kvadratmeter blir det rot, uansett hvor mye man rydder, rett og slett fordi det er trangt, og fordi det er mange til å rote. Jeg liker å ha det ryddig, og rydder en god del, men det er selvfølgelig alltid mer rot igjen, Jeg har som mål å ikke la meg stresse av det :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg er nok mer rotete enn ryddig ja, tror nok mannen min vil bekrefte dét. Og jeg plages ikke nevneverdig av det, selv om selvfølgelig også jeg synes det er deilig når det en sjelden gang er ryddig og rent. Men har en viss orden i systemet, da :-). Husker jeg tidligere delte leilighet med en venninne som ble gal av en avis eller et glass på bordet, ting skulle se perfekt ut. Men hun ryddet stadig ting unna i en hast, slik at det bestandig var totalt kaos under overflaten. Det ble jeg gal av :-). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.