Gå til innhold

Gave..

Gjest Hva skal jeg finne på?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva skal jeg finne på?
Skrevet

Jeg har en nabo som straks fyller 70 år, og jeg vil gjerne gi ham en gave han setter pris på. Men jeg er ikke noe flink med gaver, og vil bli veldig glad dersom noen kan gi meg tips.

Han er dysletiker, så bok kan jeg ikke gi ham, han er diabetiker, så jeg kan ikke bake kake til ham, han er alkoholiker, drikker daglig, så jeg kunne jo ha gitt ham noen edle dråper, men har ikke lyst til det. Jeg gav ham en cd til jul, men han hører lite på musikk, så det blir ikke det. Han er enslig, uten familie, har nylig hatt omfattende behandlinger for kreft, inkludert store operasjoner, så han er ikke mobil nok til reiser osv. Blomster har jeg gitt ham før, men de visner fortere enn ... ja, fort! Falske blomster er jeg ikke glad i å gi bort..

Jeg er litt tom for idéer, iom at det finnes en del begrensninger.

Kan noen komme med litt idéer? Tusen takk.

Fortsetter under...

Skrevet

Du behøver jo ikke slå helt fra deg den bokideen - hva med en gavebok med bilder fra hjemstedet hans (om du vet hvor det er), eller med dyretema (norske villmarksdyr?) e.l.? I slike bøker er jo ofte bildene vel så viktige som det skriftlige.

Ellers: fuglebrett? Seriøst, altså - om han er lite mobil så kunne kanskje et slikt gi ham litt avveksling? Sammen med et fugleleksikon?

Pledd? Hjemmelagde raggsokker?

Gjest blomsterbukett
Skrevet

En flott bukett avskårene blomster, de skal jo visne uansett, så lenge han / du setter buketten i vann, da. Du kan jo gi buketten _i_ en vase med vann.

En fin kurv med gode ting, masse frukt, god kaffe / te, kjeks (til ost), evt noe godt pålegg.

Skrevet

Kan du ikke gi han noe velvære produkter?

En god dusj såpe,barberskum el?

Eller kanskje et par pakker tobakk?

Annonse

Skrevet

Kan du ikke gi han noe velvære produkter?

En god dusj såpe,barberskum el?

Eller kanskje et par pakker tobakk?

Merkelig at du nevner velværeprodukter og tobakk i samme svar.

Skrevet

Merkelig at du nevner velværeprodukter og tobakk i samme svar.

Syns du?

Jeg må ha røyken for å føle skikkelig velvære!!

det aller beste er å ligge i badekaret,med skikkelig god "rullings!" ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...