Gå til innhold

Hvordan definerer du "Sunn livsstil"?

Anbefalte innlegg

Gjest Usunnheten selv
Skrevet

Hvordan må man leve for å kunne definere seg selv som sunn?

Er ikke for mye sunnhet usunt?

Gi gjerne noen konkrete punkter på hva du gjør som er sunt..

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• villbringebær

8

• Jølsen

6

• Lillemus

4

• The Punisher

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest midt på treet
Skrevet

At man lever slik at man holder seg i god form, både fysisk og psykisk, og også med tanke på fremtiden.

Hvor man legger listen vil jo være veldig individuelt, og avhengig av omgivelsene sine også. Nå jobber jeg sammen med mange veldig sporty mennesker, og faller ikke like heldig ut i sammenligning med dem. Der jeg jobbet tidligere, var jeg absolutt den sunneste i og med at jeg gikk til jobb, ikke røyker, ikke er overvektig, spiser frukt og grønt hver dag, spiser lite junkfood osv.

I og med at den psykiske delen også er viktig, og at man skal fungere godt sammen med omgivelsene, er jeg helt enig i det du sier at for mye vekt på hva som er sunnt, kan vippe over til å bli usunt.. Men for mange vil kanskje dette bli en dårlig unnskylding for å fortsette en usunn livsstil..

The Punisher
Skrevet

Søker man på livsstil på internett, blir ordet i svært mange treff, forbundet med helse, helsekost, kvinner og kreft. Hva dette har med livsstil å gjøre, må det være bare kvinner som forstår og ser. Livsstil, livskvalitet og levestandard er individuelt og det er derfor slik jeg sier. Individuelt.-

Livsstil. For mitt vedkommende faller det seg naturlig å sitte å dasse i sofaen etter godt arbeidstykke er unnagjort, klø meg på ballene, med en øl eller to, og en cognac. Det er bare en side med min livsstil som jeg liker. På den annen side, kan jeg være skikkelig sær, finne det koselig nok en lørdag jeg har ingenting å gjøre, å sitte å høre på radioen. NRK P1. eller lytte til musikk- drikke kaffe.

Det var to sider. En tredje side, de er arrangert tilfeldig kan jeg nevne, så slipper jeg å få en drøss med røde strømper, stinkende av lavendel komme hakkende etter meg. røde stinkende strømper uten bh. Men nå rota jeg meg bort. En tredje ja, er jo selvsagt livssituasjonen. Status quo. Jeg er gift og trives kjempegodt med det. Avslappende. Og lite stressende. Kunsten er jo selvsagt å finne balansen målt i kvalitetstid.

En viktig del av meg, som jeg liksom ikke har fått ”fulfilled” som de sier det så veltalende og dramatisk over atlantern, er; amerikanske biler. Uansett hva du måtte mene nå, så er det ikke noe som får meg til forandre på dette. Krigen i Irak, Afghanistan eller Vietnam for den saks skyld, har ikke noe med Chevrolet å gjøre,- for meg. Bush, Powell, whatever,- det er GM, Chrysler og Ford som gjelder. Om Elvis, James Dean, Monroe og Andy Warhol. Om Route 66, Eddie Cochran og John Pemberton’s Coca Cola. Og vingene fra en 59’ Cadillac som strekker seg ut i frihet, tross alt verdens mest fotograferte motiv i hele verden.

Det handler om at jeg har gitt døde materielle ting sjel. Om frontlyktene hos enhver bil made in the US, er øynene, grillen er utrykket hinsides en halogenpære, komfort slides, yankee rules. Og at hjertet slår med åtte sylindere. Beyond!

Skrevet

Å være lykkelig er sunt! :0)

Jeg prøver å spise regelmessig,ut å gå turer,og litt trening.

I dag har jeg skuffet snø,så det var dagens trim her! ;0)

Ellers drikker jeg mye vann,og begrenser godteriet..

(hvertfall nå etter jul....)

Skrevet

For meg er det å være sunn å ha et sunt grunnkosthold med grove kornprodukter, mye frukt og grønt og mindre av fett og søtt. At man rører litt på seg noen ganger i uka hører også til en sunn livsstil.

Å proppe seg med fett og søtt og ligge på sofaen i all fritiden hører ikke til en sunn livsstil.

Gjest Angela26
Skrevet

Sunn livsstil for meg er aa lytte til kroppen min, og fòre den med mat som gir nok naering og vitaminer.

Jeg spiser daglig frukt og groent.

Jeg spiser 4 ganger daglig, og aldri overmett.

Jeg hviler naar jeg kjenner for det. Aa faa nok soevn er alfa og omega for meg.

Jeg passer paa aa gjoere hjemmet mitt koselig med aa holde orden og tenner lys om kveldene. Det skaper en hyggelig atmosfaere for oss alle, samtidig som vi setter av tid til koselige aktiviteter.

Dette er vitkig for meg.

Ogsaa hoerer jeg mye paa musikk, baade som avslappning og for aa faa energi og glede.

Jeg skal ogsaa begynne paa et treningssenter naa snart, og faa bedre styrke i kroppen. Jeg gruer meg til aa begynne, men jeg vet det gjoer saa sinnsykt godt for kroppen, pluss at selvbildet blir bedre!

Jeg skal trappe ned roeykinga, og etterhvert slutte. Dette har jeg bestemt meg for! Motivasjonen ligger i bedre helse, men ogsaa familieforoekelse!

I alle sammnhenger gjelder det aa tenke positivt og se muligheter isteden for begrensninger.

Skrevet

En sunn livsstil for meg definerer jeg med mat, trening, stressnivå og søvn, sånn ca. Balansert kosthold, nok mat men ikke for mye, nok trening, nok søvn på riktig tid av døgnet og ikke for mye stress, og helst mest av det positive slaget, men nok til å holde livet spennende. :-)

Skrevet

Å være lykkelig er sunt! :0)

Jeg prøver å spise regelmessig,ut å gå turer,og litt trening.

I dag har jeg skuffet snø,så det var dagens trim her! ;0)

Ellers drikker jeg mye vann,og begrenser godteriet..

(hvertfall nå etter jul....)

''Å være lykkelig er sunt!''

Det er det sunneste som finnes, men ikkje det letteste. :)

Skrevet

''Å være lykkelig er sunt!''

Det er det sunneste som finnes, men ikkje det letteste. :)

Mulig det.

Men hvert menneske har anvar for sin egen lykke!! :0)

Skrevet

Mulig det.

Men hvert menneske har anvar for sin egen lykke!! :0)

Sure!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, man kan sikkert være så "sunn" at det er usunt.... Feks om man er helt fanatisk med trening og mat og ikke har tid til venner, ro, etc. At man velger bort så mye at man føler seg ulykkelig..

Sunn livstil er å ha et sunt kosthold, mosjon, nok søvn, unngå for mye stress, og ha et liv man TRIVES med.

villbringebær
Skrevet

Comprende?

Ha,ha, nei nå måtte jeg le!! :) Snakker om å gå i surr i begrepene på alle språk ;-)

Skrevet

Akkurat..

*Hahahaha* Geir mente "sure!" som i "sant!", ikke som i :o(.

Skrevet

Ha,ha, nei nå måtte jeg le!! :) Snakker om å gå i surr i begrepene på alle språk ;-)

Ronzio?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...