Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei huff det er fælt at det snør på østlandet. Grusomme greier. Få inn heimevernet og alle frivillige som kan hjelpe til, det er nasjonal krise.

Stakkars.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

11

• nick

7

• RZO

6

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest snøstorm:-)
Skrevet

Så enig, så enig :o)) Førstesidestoff...

Gjest Aimabel
Skrevet

Den snøen kommer som julekvelden på kjærringa hvert eneste år. Bussene setter ikke på kjettingen før de står på tvers borti gokk og passasjerene begynner å ta beina fatt. folk kjører likefullt som svin, hvis det står 60 så kjører man i 60, man kjører vel ikke etter forholdene!!? Så blir det kræsj bang over hele byen og en liten kjøretur som vanligvis tar 15 min kommer fort opp i 3 timer.

Skrevet

Er du dårlig i geografi? Det snør ikke så mye på østlandet, men sørlandet derimot.

Eller er du en tulling fra nord som knapt ser en bil i timen og ikke skjønner hvorfor det er trafikk kork når det snør mye?

Gjest tiddeliboooommmm
Skrevet

Jeg bor på Østlandet, her har det da ikke kommet noe særlig ....

Men jeg leser på nettet at på SØRlandet har det kommet inntil 50cm iløpet av natten .... klart det blir litt kaos, brøytemannskapene klarer ikke være alle steder på samme tidspunkt ..... blir endel snø som skal skuffes vekk det da ....

Gjest Elextra
Skrevet

Skulle først til å si at jeg var helt uenig, og at jeg synes det var herlig med snøen! :-).

Så skjønte jeg at du var en av de sytende nordlendingene *sukk*.

Annonse

Skrevet

Er du dårlig i geografi? Det snør ikke så mye på østlandet, men sørlandet derimot.

Eller er du en tulling fra nord som knapt ser en bil i timen og ikke skjønner hvorfor det er trafikk kork når det snør mye?

Det er da virkelig kommet så mye snø i sentrum av Oslo at jeg ikke kommer ut.

Skrevet

Det er da virkelig kommet så mye snø i sentrum av Oslo at jeg ikke kommer ut.

Joda, i Oslo har det også kommet endel, men det er verst på sørlandet. Men de fleste klarer jo å komme seg rundt i Oslo ennå da.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er nå på sørlandet det er problemer da, selv om det snør her på østlandet også. Men du er kanskje en av disse nordlendingene som ikke vet forskjellen?

Synes det er deilig at det er kommet snø, har vært ute og akt masse i dag. I morgen blir det nok en lang skitur, deilig.

Skrevet

Joda, i Oslo har det også kommet endel, men det er verst på sørlandet. Men de fleste klarer jo å komme seg rundt i Oslo ennå da.

Det er bare jeg som er sur for jeg gikk glipp av restaurantbesøk med dattera mi og samboeren hennes.

Skrevet

Ja, da skal ihvertfall eg droppe nyhetene i kveld.

Eg gidder ikkje høre på all den klaginga over folk som ikkje kommer seg til neglepleieren, eller coachen sin til rett tid.

Skrevet

Det er bare jeg som er sur for jeg gikk glipp av restaurantbesøk med dattera mi og samboeren hennes.

Hehe, ok, jeg vet at du trenger litt bedre føre for å komme deg frem, men ellers så klare de fleste det rimelig godt ennå:-)

Jaja, men en lørdagskveld hjemme er ikke å forakte det heller, finn deg noe godt og spise og drikke, så blir det så bra så:-)

Skrevet

Men det er da søtt når folk sender inn bilder til avisa bare fordi de har fått litt sne i hagen?

Søringer er omtrent som amerikanere når det faller litt sne. Sklir rundt med SUVer på dårlige vinterdekk.

Sannheten er vel at brøyteberedskapen og -budskjettene har blitt redusert i takt med snefraværet de siste årene. Her jeg bor har det ikke passert en brøtebil hele dagen. Ikke at det stopper de lokale i å stå på gassen. Å tilpasse farten til forholdene er tydeligvis et ukjnet konsept. Det er bare et par timer siden det smalt rett utenfor huset. Idioter.

Annonse

Skrevet

Men det er da søtt når folk sender inn bilder til avisa bare fordi de har fått litt sne i hagen?

Søringer er omtrent som amerikanere når det faller litt sne. Sklir rundt med SUVer på dårlige vinterdekk.

Sannheten er vel at brøyteberedskapen og -budskjettene har blitt redusert i takt med snefraværet de siste årene. Her jeg bor har det ikke passert en brøtebil hele dagen. Ikke at det stopper de lokale i å stå på gassen. Å tilpasse farten til forholdene er tydeligvis et ukjnet konsept. Det er bare et par timer siden det smalt rett utenfor huset. Idioter.

Det største problemet er antall biler og ikke minst alle tullingene som kommer inn fra Danmark med sommerdekk, dette gjelder både trailere og personbiler.

Det er ikke bare nedsatte budsjetter, fordi brøytemannskapene kommer rett og slett ikke frem på grunn av antall biler. Er det en bil som kjører galt, så står det "tusen" bak på et øyeblikk.

I fjor var det mange som ikke skjønte hvorfor det ikke bare var å taue vekk bilene som sto, men det var så og si umulig fordi kranbiler, brøytebiler og andre som kunne ha hjulpet, kom rett og slett ikke frem fordi det sto biler overalt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, det er grusomt. Her på Østlandet har det kommet 5-10 cm snø. Så vi bare venter på at alle nordlendingene skal begynne å kalle oss for tullinger og sytekopper. De vet jo ikke forskjell på Østlandet og Sørlandet, stakkars. Og det må de selvsagt la gå utover oss.

Skrevet

Det største problemet er antall biler og ikke minst alle tullingene som kommer inn fra Danmark med sommerdekk, dette gjelder både trailere og personbiler.

Det er ikke bare nedsatte budsjetter, fordi brøytemannskapene kommer rett og slett ikke frem på grunn av antall biler. Er det en bil som kjører galt, så står det "tusen" bak på et øyeblikk.

I fjor var det mange som ikke skjønte hvorfor det ikke bare var å taue vekk bilene som sto, men det var så og si umulig fordi kranbiler, brøytebiler og andre som kunne ha hjulpet, kom rett og slett ikke frem fordi det sto biler overalt.

Det var ikke en danske i sikte da det smalt her i sted. Ekte norsk bilulykke, så vi har da våre egne idioter.

Sorry, det blir litt for enkelt å skylde på alt annet enn oss selv og vår manglende kjørekultur i vintersesongen.

Og selvfølgelig er det hovedoppslag i nyhetene fra flere dager før det faller et snefnugg, og til et halvt år etter, komplett med historikk, analyse og dommedagsprofetier fra alle som gidder å ytre noe om saken.

Det hele er patestisk.

Skrevet

Ja, det er grusomt. Her på Østlandet har det kommet 5-10 cm snø. Så vi bare venter på at alle nordlendingene skal begynne å kalle oss for tullinger og sytekopper. De vet jo ikke forskjell på Østlandet og Sørlandet, stakkars. Og det må de selvsagt la gå utover oss.

Jepp, og majoriteten av søringene vet alt om nordgokk, øst. og vestgokk?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jepp, og majoriteten av søringene vet alt om nordgokk, øst. og vestgokk?

Jepp. Vi vet i det minste forskjellen på Nordland, Troms og Finnmark. Dere vet ikke en gang forskjell på de ulike landsdelene her, så jeg antar jeg at dere ikke har peiling på fylkene heller.

Få dere et atlas, eller bruk www.wikipedia.no. Kanskje dere lærer et og annet.

Skrevet

Det var ikke en danske i sikte da det smalt her i sted. Ekte norsk bilulykke, så vi har da våre egne idioter.

Sorry, det blir litt for enkelt å skylde på alt annet enn oss selv og vår manglende kjørekultur i vintersesongen.

Og selvfølgelig er det hovedoppslag i nyhetene fra flere dager før det faller et snefnugg, og til et halvt år etter, komplett med historikk, analyse og dommedagsprofetier fra alle som gidder å ytre noe om saken.

Det hele er patestisk.

Selvsagt er det ikke bare andres skyld, men det er tross alt ikke så veldig mange norske biler på sommerdekk nå. Ellers er jeg enig i at det er nok tullinger av norske billister også som aldri skulle ha hatt førerkort.

Men jeg er jo litt forundret over at du tydeligvis ikke skjønner at antall biler utgjør noe problem.

Om du bor nordpå, det vet jeg ikke, men ingen der skjønner tydeligvis at antall biler har noe å si, det er stor forskjell på 1 bil i timen og flere tusen, som stort sett kjører i ei lang kø. Det er ikke nødvendigvis flere prosentvis som kjører galt, men det gir større konsekvenser på høyt trafikkerte veier.

Det er heller ikke så rart at det skrives mer om det på steder hvor det gir større konsekvenser heller. Det er ikke akkurat rare nyheten å komme med at det sto 3 biler i kø på grunn av ei utforkjøring.

Skrevet

Jepp. Vi vet i det minste forskjellen på Nordland, Troms og Finnmark. Dere vet ikke en gang forskjell på de ulike landsdelene her, så jeg antar jeg at dere ikke har peiling på fylkene heller.

Få dere et atlas, eller bruk www.wikipedia.no. Kanskje dere lærer et og annet.

*flirer*

Det er nesten rørende hvor opprørte dere blir når noen pirker i katastrofen deres. Det er vinter i Norge. Lev med det!

At du har tyvtittet på et kart betyr ikke at flertallet av dine landsdelspersoner har gjort det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...