Gjest slankern Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Når jeg stepper og sykler står det hvor mye jeg forbrenner av kalorier, men jeg synes det er så rart at jeg forbrenner mer kalorier på stepmaskinen enn på ergometersykkelen? Kan jeg stole på apparatene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Jeg forbrenner mer med 20 min rolig stepping enn jeg gjør med 20 min jogging hvor jeg sliter meg totalt ut.. Så nei, jeg tror ikke de er så veldig til å stole på de greine der... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Hei, det kan være at step regens som tyngre enn ergomerter. i alle tilfelle vil en slik kaloriregning aldriv være nøyaktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jippiii Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Jeg forbrenner mer med 20 min rolig stepping enn jeg gjør med 20 min jogging hvor jeg sliter meg totalt ut.. Så nei, jeg tror ikke de er så veldig til å stole på de greine der... Etter alt jeg har lært om trening og energiforbruk er det distansen (i høyde) som avgjør hvor mange kalorier som blir forbrukt og ikke hvor sliten man blir. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Etter alt jeg har lært om trening og energiforbruk er det distansen (i høyde) som avgjør hvor mange kalorier som blir forbrukt og ikke hvor sliten man blir. Med min ringe utdannelse i elektrofag har jeg alltid trodd at det er enkelt å måle hvor mye energi (kalorier, kilowatt-timer eller joule) et menneske har brukt til å bevege en maskin. Så uansett om jeg er sliten eller ikke, regner jeg med at tallene i teorien kan være ganske pålitelige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lani Skrevet 15. juni 2001 Del Skrevet 15. juni 2001 Nei !!! Mener jeg !!! Hvor mye man forbrenner er helt individuelt, og en data maskin kan ikke vite hvor mye du forbrenner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FiXXXer Skrevet 17. juni 2001 Del Skrevet 17. juni 2001 Med min ringe utdannelse i elektrofag har jeg alltid trodd at det er enkelt å måle hvor mye energi (kalorier, kilowatt-timer eller joule) et menneske har brukt til å bevege en maskin. Så uansett om jeg er sliten eller ikke, regner jeg med at tallene i teorien kan være ganske pålitelige. Joda, det relative arbeidet er en smal sak å finne. Men man forbruker ikke bare den energien som går med til å utføre selve arbeidet. Mye energi går også bort. Det er også forskjellig fra person til person. Men jeg tror nok at apparatene kan brukes som en mal, men ikke mer enn det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.