Gå til innhold

Klatremus - diskriminerende?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    13

  • Babette

    9

  • Lillemus

    6

  • morsan

    5

Mest aktive i denne tråden

Synes ikke det er så galt, men jeg kan likevel skjønne hva du mener. Da synes jeg det var verre med dagens Laffen eller hva det nå var, bakpå dagens VG (fritt etter hukommelsen): Hillary tapte valget, nå ser det svart ut.

Hehe, den var jo svært bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det hender mannen min ser på Tv 2-sporten kun for å få et glimt av Guro Fostervold ;)''

Tror ikkje ho har vært på TV2 sporten på et par år, men det er kommet ei ny ei som er dønn lik (nesten), kanskje mannen din ikkje ser forskjell på de?

Eg har ikkje sansen for ho, ho tyter noe inn i grannskauen, dessuten er ho like sexy som ei utstoppa ugle.

Guro er svært pen, det kan det ikke være noen tvil om, selv om smaken er delt. Jeg vet ikke om hun er sexy, har ikke sett annet enn i fra puppene og opp, har ikke fått studert hele henne.

Men om jeg ville hatt henne er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guro er svært pen, det kan det ikke være noen tvil om, selv om smaken er delt. Jeg vet ikke om hun er sexy, har ikke sett annet enn i fra puppene og opp, har ikke fått studert hele henne.

Men om jeg ville hatt henne er en helt annen sak.

Joda, det kan godt hende ho er pen, men ho er ikkje min type (men eg er vel neppe hennes type heller he.he..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det, det er noen merkelige sammensetninger. Jeg sjekket kryssord/synonymordboka mi for å finne ut om "vold" kan bety noe annet, men det var kun slik vold som vi tenker på. Satt sammen med Foster og Hane blir det jo litt merkelig. Fostervold er faktisk veldig stygt når jeg "smaker" på det.

En lærer jeg hadde en gang heter Volden. Han viste oss masse avisutklipp der hans etternavnavn var med. Kanskje ikke så kjekt når det er negativt.

Nei nei nei! Det er nok bare en "forfining" av ordet voll. :o) Hanevoll er vel en voll der de hadde mange haner, Fostervoll er noe mer uklart riktignok, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok helt sikkert rett i det. Jeg så jo en gammel reportasje med henne fra Norge rundt da hun var kanskje 17 år. Fin dialekt har hun nå i allefall :)

Det intervjuet ble sndt i Senkveld på TV2 for en stund siden og hun lå utover pulten til Thomas og lo så hun hylte! :o))) Jeg log godt jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er så galt, men jeg kan likevel skjønne hva du mener. Da synes jeg det var verre med dagens Laffen eller hva det nå var, bakpå dagens VG (fritt etter hukommelsen): Hillary tapte valget, nå ser det svart ut.

*Hehehehe* Såpass må man da tåle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Nei nei nei! Det er nok bare en "forfining" av ordet voll. :o) Hanevoll er vel en voll der de hadde mange haner, Fostervoll er noe mer uklart riktignok, men...

''Nei nei nei!''

Ok da, jeg gir meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det intervjuet ble sndt i Senkveld på TV2 for en stund siden og hun lå utover pulten til Thomas og lo så hun hylte! :o))) Jeg log godt jeg og.

Søren også at jeg gikk glipp av det ;o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det, det er noen merkelige sammensetninger. Jeg sjekket kryssord/synonymordboka mi for å finne ut om "vold" kan bety noe annet, men det var kun slik vold som vi tenker på. Satt sammen med Foster og Hane blir det jo litt merkelig. Fostervold er faktisk veldig stygt når jeg "smaker" på det.

En lærer jeg hadde en gang heter Volden. Han viste oss masse avisutklipp der hans etternavnavn var med. Kanskje ikke så kjekt når det er negativt.

Jeg hadde også en lærer ved navn Volden en gang i tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en lærer ved navn Volden en gang i tiden :-)

*Rekker opp hånda* Jeg også har hatt Hr. Volden, han var til og med vikarierende klassestyrer. En toppers lærer egentlig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns ikke Klatremus er et negativt begrep så lenge det er brukt om noen som er flinke å klatre (klatrer mye, feks barn), "klatrer opp bakken" som hun skiløperen (har glemt navnet allerede).

Kjenner en som går under navnet "Klatremus" i familien, fordi han alltid snylter på andre, bommer røyk, spiser mat, aldri har penger osv osv... Hehe.. det er litt værre syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og etterpå tulla hun med episoden som gjest i Nytt på nytt. Hun heter Ingerid Stenvold. "Det vil jeg ikke ta i min munn", sa hun før hun brølte av latter.

Det var jo trompeten til Ole Edvard Antonsen de snakket om, var det ikke? Som ble til "trompeten", hvilket hun ikke ville ta i sin munn.. En herlig episode. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns ikke Klatremus er et negativt begrep så lenge det er brukt om noen som er flinke å klatre (klatrer mye, feks barn), "klatrer opp bakken" som hun skiløperen (har glemt navnet allerede).

Kjenner en som går under navnet "Klatremus" i familien, fordi han alltid snylter på andre, bommer røyk, spiser mat, aldri har penger osv osv... Hehe.. det er litt værre syns jeg...

Den skjønte jeg ikke. Hvorfor er man klatremus når man snylter på andre? Snylter pleier jeg å kalle sånne, har ikke hørt noen har brukt betegnelsen "klatremus" på den måten før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden oppstår navn som Fostervold, Hanevold o.l.? Det er jo litt egentlig litt underlige konstruksjoner?

Jeg er inngiftet med noen Hanevoldelige, derfor har jeg tenkt litt på dette tidligere. Fostervold er jo hakket verre / merkeligere.

*hehe*

Jeg har aldri tenkt på -voldnavn på den måten, kun som en voll av ett eller annet slag. Jeg tipper foster- kommer av noe helt annet enn et ufødt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Rekker opp hånda* Jeg også har hatt Hr. Volden, han var til og med vikarierende klassestyrer. En toppers lærer egentlig. :o)

Jeg er ikke sikker på om eg husker fornavnet på "min" Volden, men kunne det være Jan tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om eg husker fornavnet på "min" Volden, men kunne det være Jan tro?

Jeg gikk på en vgs i Trondheim så det var sikkert ikke samme lærer. Min het i alle fall ikke Jan. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så galt, men jeg kan likevel skjønne hva du mener. Da synes jeg det var verre med dagens Laffen eller hva det nå var, bakpå dagens VG (fritt etter hukommelsen): Hillary tapte valget, nå ser det svart ut.

*he he* den var jo morsom, da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden oppstår navn som Fostervold, Hanevold o.l.? Det er jo litt egentlig litt underlige konstruksjoner?

Jeg er inngiftet med noen Hanevoldelige, derfor har jeg tenkt litt på dette tidligere. Fostervold er jo hakket verre / merkeligere.

Jeg kjenner mange som har etternavn som slutter på -vold eller -voll, og det er jo akkurat det samme - akurat som i setervoll. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...