Gå til innhold

Gro H. Brundtland is going down

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest forskjell mellom liv og lære, derfor blir vi skuffet
Skrevet

Har hun gjort noe ulovlig?

Hun har muligens ikke levert riktige skjemaer til NAV, det kan være ulovlig, men den eneste konselvensen av at hun hadde levert skjemaet, ville vært at hun fikk mindre fra Folketrygden og tilsvarende mer fra Statspensjonen sin.

Dette er det eneste ulovlige jeg tror hun har gjort.

Men hun har gjort noen dumme og kanskje uetiske valg, hun har ihvertfall ikke levd etter det hun har prediket som statsminister i ale år, om å gi til fellesskapet. Hun utnytter skattehull, blir talsmann for det selskapet hun tidligere anklaget for å gjøre verdens befolkning syk, og tar seg ekstremt godt betalt for oppdrag mange i hennes situasjon ville gjort nesten gratis.

Ikke ulovlig, men i stor kontrast til de verdiene hun tidligere var så opptatt på at vi alle skulle følge. Hadde hun vært statsminister fra frp ville ingen løftet et øyebryn nå.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hun sier selv at hun ikke var klar over skattereglene før hun flytta til Frankrike. Jeg velger å tro henne på det...

Enig! Det er jo en side ved saken, en annen side er jo at selv landsmoderen må få lov til å bosette seg der hun vil som pensjonist. At noen i det hele tatt får gjort en sak av dette er helt vilt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg forstår godt at det kan virke som om jeg er skadefro. og misunnelig. Men håper jeg blir trodd når jeg sier at jeg faktisk den i landet som ikke er misunnelig på folk med penger. Jeg ser opp til både Røkke, Hagen, digger Behn og liker at folk får det til. Men Gro som tvers gjennom virker så skinnhellig på det meste, kommandere det norske folk fra kontoret i Geneve når hun satt der, visste så mye bedre, høy moral... når slike som henne blir tatt.. da kan jeg ikke annet å være nettopp litt skadefro... Når landsmoderen selv snyter... ikke tro på det hun sier... da.. hvilket bildet gir hun da? Fra hvor mange som ser opp til den landsheksa? Og gift med Gro, Gift med Arne, og fremdeles gift??? det interesserer det for f**n meg ikke, og hvorfor i det hele tatt være så innbilsk at folk er interessert? Det gleder meg veldig at staten Norge begynner å se nærmere den dama i kortene...

Det å forholde seg til regler som faktisk finnes er _ikke_ å snyte, enhver har rett til å benytte de regler som finnes. Dette helt uavhengig av om ho kjente til dem fra før eller ikke.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, livet er hærlig! :-)

Eg fikk rett eg og, og det har eg sagt i 20 år (ihvertfall 15) at den dama er ikkje riktig skrudd sammen.

Nå venter eg bare på nye fall, Bondeviken, Carl. Ivar og Høybråten fks.

I fall du ikke har fått det med deg, Carl Ivar er jo allerede fersket for pengesnusk.

Skrevet

Enig! Det er jo en side ved saken, en annen side er jo at selv landsmoderen må få lov til å bosette seg der hun vil som pensjonist. At noen i det hele tatt får gjort en sak av dette er helt vilt.

Bra jeg ikke er alene om å synes det ;-)

Annonse

The Punisher
Skrevet

I fall du ikke har fått det med deg, Carl Ivar er jo allerede fersket for pengesnusk.

nå er det bare bondevik og han andre psyko'n med øynene. Bondevik, holder jeg faktisk en finger på da, tror ikke det bor så my i den mannen, ikke at han er så god og snill, men han har bare ikke kompetansen og styrken

Skrevet

Men det er nok bare toppen av isfjellet, moralpolitiets vokter som han har gitt utrykk for å være gjennom mange år.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er så utrolig fjollete at denne saken slås så vanvittig opp i media. Hun har ikke gjort noe galt - det er ikke hennes skyld at den norske stat ikke har sikret seg selv hjemmel til å beskatte statspensjon for personer bosatt i utlandet. Det er også den norske stat som har fremforhandlet en skatteavtale med Frankrike som gir Norge eksklusiv beskatningsrett til denne pensjonen - derfor har ikke Frankrike rett til å skattlegge, selv om altså Norge mangler hjemmel for å skattlegge.

Det følger av Grunnloven at man må ha hjemmel i lov for å skattlegge - en adgang til å skattlegge i henhold til skatteavtalen er ikke tilstrekkelig (legalitetsprinsippet).

Og det latterlige oppslaget i Dagbladet i dag om at det hun har betalt i folketrygdavgift er langt lavere enn det staten har bekostet på hennes operasjoner m.v. Slik _er_ faktisk systemet i den norske folketrygden - det er ikke noen sammenheng mellom det du betaler i sykdedel og og det du eventuelt 'får igjen' i form av offentlig helsestell. Også barn og hjemmeværende er dekket av folketrygden, selv om de ikke betaler én krone i folketrygdavgift.

Gro har også betalt folketrygdavgift i alle de årene hun var stortingsrepresentant, statsminister osv, og har vel neppe hatt kostbare hofteoperasjoner hvert år. Regner man sammen alt hun har betalt i trygdeavgift i disse årene, regner jeg det som svært sannynlig at det _kangt_ overstiger statens kostnader til hofteoperasjoner.

Nemlig!

tzatziki1365380058
Skrevet

klart jeg hadde emigrert... men kan ikke dere naive se til å få opp gluggene her og se hvem det er som er huka for unndragelse????¨Hvorfor skal hun emigrere som har vært med på bygd trygdeverket, bygd det norske samfunnet? Hvem kan vi sette lit til av politikerne våre om de flykter selv fra sitt eget system, om de selv ikke har tro på det?

Man blir vel ikke mindre lei av vinteren i Norge når man blir pensjonist selv om man jobbet som politiker før man ble det.....

Hvorfor skal ikke politikere få lov til å klimaflykte - de fleste eldre gjør det i større eller mindre grad.

Dama har ikke gjort noe galt! Hun har fulgt de lover og regler som er - at de er dumme er ikke hennes skyld.

Hva skulle hun ellers gjort? Betalt skatt frivillig? Hvem ville tatt i mot de pengen da, tror du?

Gjest ChiengMai
Skrevet

nå er det bare bondevik og han andre psyko'n med øynene. Bondevik, holder jeg faktisk en finger på da, tror ikke det bor så my i den mannen, ikke at han er så god og snill, men han har bare ikke kompetansen og styrken

Hvem f er psykoen med øynene? Syns alle politikere har øyne, jeg. :-D

Skrevet

Man blir vel ikke mindre lei av vinteren i Norge når man blir pensjonist selv om man jobbet som politiker før man ble det.....

Hvorfor skal ikke politikere få lov til å klimaflykte - de fleste eldre gjør det i større eller mindre grad.

Dama har ikke gjort noe galt! Hun har fulgt de lover og regler som er - at de er dumme er ikke hennes skyld.

Hva skulle hun ellers gjort? Betalt skatt frivillig? Hvem ville tatt i mot de pengen da, tror du?

Staten kan ikke ta imot frivillig skatt, faktisk.

Cookiemonster
Skrevet

Maken til tullesak. Kritisér nå heller Gro for noe hun gjør galt i stedet for å ralle og hyle om ting du har lest på forsiden av VG og Dagbladet. Hennes rådgivervirksomhet for sukkergigant #2 i verden, Pepsi, tatt i betraktning hennes fortid som både lege og leder for verdens helseorganisasjon (med sukker og relaterte emner som hovedsak i mange år) er langt mer kritikkverdig enn at hun gjør som alle andre og følger det som finnes av skatteregler og evt. hull.

Annonse

Cookiemonster
Skrevet

Eg fikk rett eg og, og det har eg sagt i 20 år (ihvertfall 15) at den dama er ikkje riktig skrudd sammen.

Kanskje gjøre litt mer research enn å lese VG-forsiden før du går rundt og "visste" ting? Sånn i integritetens navn, mener jeg.

Skrevet

Kem har sagt noe om VG og forsiden?

Men det er riktig at eg fryder meg, og har ventet på at det skulle komme frem "grums" rundt Gro, for som eg sa: "dama er ikkje riktig skrudd sammen."

Men siden du er så optatt av VG, så kan du jo lese dagens oppslag om Gro og ka folk som kan faget sitt mener om hennes "juksing" i helsekøen også.

Og det kommer mer og mer....Vent og se! :-)

Skrevet

Synes Kolberg var vittig i går da han gang på gang sa at hun ikke hadde gjort noe ulovlig og ikke noe uetisk, men at han regnet med at hun ville gjøre opp for seg...

Hva er det å gjøre opp, hvis det er lovlig og etisk forsvarlig? Han har det med å lage pinlige opptredener, den mannen der ;-)

The Punisher
Skrevet

Hvem f er psykoen med øynene? Syns alle politikere har øyne, jeg. :-D

kom itj på navnet hqns,, mente høybråten..

The Punisher
Skrevet

Kanskje gjøre litt mer research enn å lese VG-forsiden før du går rundt og "visste" ting? Sånn i integritetens navn, mener jeg.

LESER IKKE VG!!!!!

Gjest ChiengMai
Skrevet

kom itj på navnet hqns,, mente høybråten..

Haha, ja det passer jo på han. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...