pus Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Hei Håper virkelig noen kan indikere noe for meg: Jeg er 27 år, 165 høy og veier 65 kg. Har ingen barn. Jeg har nå prøvd å kvitte meg med en 5-6 kg som jeg har lagt på meg over lang tid (ca 2-3 år)MEN UANSETT hva jeg prøver så skjer det absolutt ingenting:-((( Herbalife Grete Roede trening Spist 4 måltider pr dag Drikker mye vann Har ligget på ca 11-1200 ckal pr dag med riktige og sunne måltider . I og med at jeg har trent så har jeg ikke veid meg siden vekta kan stå stille eller gå opp pga muskler. Men jeg kjenner jo på klær og cm at ingenting skjer!!!! Har holdt på i mange uker, men innimellom gitt opp siden det ikke fungerer. Regner ikke med at det kan være stoffskifte siden jeg ikke legger på meg noe særlig selv om jeg spiser mykje!!! Altså så ber jeg ikke om et svar hvor det står : spis sunt, mye frukt og grønt, tren regelmessig, kutt ut søtsaker og fett!! For det nytter ikke!! Hjelp meg, dette er fortvilt, jeg går rundt og er alt for fokusert på dette, og har tror jeg derfor har fått et unaturlig forhold til mat. Håper på mange svar :-)) På forhånd , tusen takk! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Når du har prøvd alt dette og det ikke hjelper er det nok fordi kroppen din ikke vil slipp på noe. Den har sannsynligvis funnet sin idealvekt. Og 65 kg er vel ikke all verden for en på 165cm? Hvorfor ikke konsentrere deg om å stramme opp litt istedetfor, det kan godt hende at det bare er det som skal til før du blir fornøyd... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noor@lis Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Når du har prøvd alt dette og det ikke hjelper er det nok fordi kroppen din ikke vil slipp på noe. Den har sannsynligvis funnet sin idealvekt. Og 65 kg er vel ikke all verden for en på 165cm? Hvorfor ikke konsentrere deg om å stramme opp litt istedetfor, det kan godt hende at det bare er det som skal til før du blir fornøyd... Er det slik at når kroppen ikke vil gi slipp på mer så har man nådd sin idealvekt? *lurer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Er det slik at når kroppen ikke vil gi slipp på mer så har man nådd sin idealvekt? *lurer* Man kan alltid gå ned i vekt, det kommer bare an på hvor mye (lite) man spiser. Men når du kommer til det punktet hvor du må virkelig sulte deg for å gå ned i vekt, da har du mest sannsynlig nådd akkurat DIN idealvekt. Hvis du likevel prøver å sulte deg enda litt tynnere vil ikke kroppen klare å holde den vekten uansett, straks du spiser normalt vil vekten øke igjen. Og stoppe på idealvekten nok en gang. Dette gjelder selvsagt ikke for folk med spiseforstyrrelser eller ødelagt forbrenning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Er det slik at når kroppen ikke vil gi slipp på mer så har man nådd sin idealvekt? *lurer* Nei, det er bare en gammel myte. Hadde kroppen innstilt seg på set-point uansett ville det ikke eksistert overvektige eller magre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Airborne Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Har du fått målt fettprosenten din? Hvis du trener jevnlig, kan det jo være at fettet som forsvinner erstattes av muskler. Det vises jo ikke på en vanlig vekt :-) (Dette var du sikkert klar over allerede altså, men siden du ikke skrev noe om det ville jeg bare spørre.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 18. juni 2001 Del Skrevet 18. juni 2001 Hei pus Du gjør veldig mye bra. Tenk på helsegevinsten du oppnår ved å ha sunne matvaner og drive fysisk aktivitet, - det er kanskje det aller viktigste? Vekten er helt fin/normal for høyden, - din BMI = 23,9 kg/m2 (ref 18,5 - 25). Forsøk å unngå et svært lavt matinntak da det er uheldig for næringsstoffinntaket og forbrenningen. Antageligvis trenger du bare mer tålmodighet for å oppleve en vektnedgang. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.