Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Helt enig! Jeg skal love deg jeg hadde blitt muggen dersom noen hadde bedt om ketchup til min fantastiske risotto. Men jeg hadde tålt det dersom det var macaroni&cheese jeg serverte. ;)

Men nå skal det sies at jeg er ketchup-hater sjøl, og har vært det så lenge jeg kan huske. ;)

Du vet at kethup faktisk er bra for helsa...)

Hvorvidt den må brukes oppå all mat. forbuset meg mye! Det er greit for barn, men voksne burde burde vite såpass, at slikt gjør man ikke, når man blir bedt på middag....;(

..

Gjest Elextra
Skrevet

Nei jeg får lett noia av å tenke på at de kanskje sitter å trykker i seg noe de kunne ha syntes var godt dersom de bare hadde hatt litt mer salt eller litt ketchup eller hva nå enn på - i stedet for bare å spørre.

Som regel forsøker jeg å sette på bordet de fleste basisting jeg tror folk kan tenke seg å dynge på maten.

Du setter vel ikke ketchup på bordet om du ber venner i en bedre middag, av typen man vanligvis ikke har ketchup på? Tror jeg ville ledd litt om jeg hadde sett det *s*.

Skrevet

Du vet at kethup faktisk er bra for helsa...)

Hvorvidt den må brukes oppå all mat. forbuset meg mye! Det er greit for barn, men voksne burde burde vite såpass, at slikt gjør man ikke, når man blir bedt på middag....;(

..

''Du vet at kethup faktisk er bra for helsa...''

En lege jeg kjenner sa det samme, og understreket at dette særlig gjaldt gutter, så da var det bare fint om de var skikkelige ketsjup-diggere, fordi det beskyttet mot prostatakreft.

Men ettersom jeg har en gutt som overhodet ikke spsier ketsjup på _noe_, kan ikke han dra fordel av dette dessverre.

Gjest Elextra
Skrevet

''Du vet at kethup faktisk er bra for helsa...''

En lege jeg kjenner sa det samme, og understreket at dette særlig gjaldt gutter, så da var det bare fint om de var skikkelige ketsjup-diggere, fordi det beskyttet mot prostatakreft.

Men ettersom jeg har en gutt som overhodet ikke spsier ketsjup på _noe_, kan ikke han dra fordel av dette dessverre.

Jeg likte heller ikke ketchup da jeg var liten, så det er ennå håp :-).

Var veldig mye jeg ikke likte da jeg var liten, og jeg husker nesten i detalj hvor kvalmende, surt, sterkt etc. mye mat var; det var virkelig en fysisk følelse. Derfor maser jeg ikke veldig den av guttene mine som er temmelig kresen, og håper og regner med han vil like mer etterhvert.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg ville ikke blitt snurt om mine gjester spurte etter ketchup ol. Men jeg er heller ingen stor kokk. Kan tenke meg at de som legger mye arbeid i matlagingen syns det er litt sårende at det blir spurt etter ketchup og annen krydder.

Skrevet

Jeg likte heller ikke ketchup da jeg var liten, så det er ennå håp :-).

Var veldig mye jeg ikke likte da jeg var liten, og jeg husker nesten i detalj hvor kvalmende, surt, sterkt etc. mye mat var; det var virkelig en fysisk følelse. Derfor maser jeg ikke veldig den av guttene mine som er temmelig kresen, og håper og regner med han vil like mer etterhvert.

Ja, vi kan alltids håpe! :-)

Det har jo vært en voldsom utvikling bare de siste 5 årene, så jeg imøteser fremtiden;-)

Skrevet

Du setter vel ikke ketchup på bordet om du ber venner i en bedre middag, av typen man vanligvis ikke har ketchup på? Tror jeg ville ledd litt om jeg hadde sett det *s*.

Hihi, nei det ville jeg ikke gjort. Men jeg håper de ville spurt dersom det var viktig for dem :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...