Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Er det noen her som bor på Holmlia? Evnt kjenner noen eller har noen meninger om hvordan miljøet/ oppvekstmiljøet er der? Jeg har på følelsen at det er et sted med et ufortjent dårlig rykte, hva tror dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har familie med småbarn i hallagerbakken, med nydelig utsikt inn over Bunnefjorden.

De to småguttene banner muligens litt mer enn om de hadde bodd andre steder, men liker seg godt i barnehage og på skole. Den store jenta er veldig ivrig med i sport og går på ungdomsskolen. Kusinen min (mammaen) er på utrolig god fot med naboene, og det er pent der, rekkehus med roser og frukttrær. Det kommer naturligvis an på hvor på Holmlia du skal bo, og om du har uflaks med naboene. Men sånn er det jo alle steder. De har et flott bibliotek på Holmlia, og fin dagligvarebutikk, pol og post og jernvarebutikk, god bokhandel også.

Skrevet

Jeg bodde der for leeeeeeeeenge siden, 87-90... stedet hadde i alle fall da et ufortjent dårlig rykte. Vi trivdes veldig bra!

Men mye kan jo ha skjedd.... Jeg kan jo tenke meg at skolene og barnehagene er veldig fulle, f.eks. Det var barnehagene i alle fall da vi bodde der, mange hundre i kø...

Skrevet

Jeg har familie med småbarn i hallagerbakken, med nydelig utsikt inn over Bunnefjorden.

De to småguttene banner muligens litt mer enn om de hadde bodd andre steder, men liker seg godt i barnehage og på skole. Den store jenta er veldig ivrig med i sport og går på ungdomsskolen. Kusinen min (mammaen) er på utrolig god fot med naboene, og det er pent der, rekkehus med roser og frukttrær. Det kommer naturligvis an på hvor på Holmlia du skal bo, og om du har uflaks med naboene. Men sånn er det jo alle steder. De har et flott bibliotek på Holmlia, og fin dagligvarebutikk, pol og post og jernvarebutikk, god bokhandel også.

så bra! Så de er fornøyde med ungdomsskolen også? Har hørt at det er litt trøblete der- men det kommer vel an på klassen og læreren selfølgelig det også. Tror at de banner mer der enn andre steder?:) Da må jeg tenke på en historie jeg hørte fra en barndomsvenninne; Læreren hennes tok opp i foreldresamtale at hun bannet for mye- da svarte moren friskt; Ja men det gjør ikke noe, hjemme hos oss er det lov å banne!

Skrevet

så bra! Så de er fornøyde med ungdomsskolen også? Har hørt at det er litt trøblete der- men det kommer vel an på klassen og læreren selfølgelig det også. Tror at de banner mer der enn andre steder?:) Da må jeg tenke på en historie jeg hørte fra en barndomsvenninne; Læreren hennes tok opp i foreldresamtale at hun bannet for mye- da svarte moren friskt; Ja men det gjør ikke noe, hjemme hos oss er det lov å banne!

Jeg tror ikke de banner mer på Holmlia enn de gjør i andre drabantbyer. ;)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg synes ikke det er ufortjent i det hele tatt?

Jeg ser at lærer osv prøver, men aldri i verden om jeg hadde orket å kjempe den kampen de gjør - de snakker for døve ører.

Annonse

Skrevet

Jeg synes ikke det er ufortjent i det hele tatt?

Jeg ser at lærer osv prøver, men aldri i verden om jeg hadde orket å kjempe den kampen de gjør - de snakker for døve ører.

hva mener du? At det er fortjent dårlig rykte? Jeg snakket akkurat med en som hadde barn i skolen der- de ble nødt til å bytte til privatskole pga ekstremt dårlig miljø blant jentene i 6 kl. Virker som om det er veldig forskjell fra skole til skole der også, men muligens en overvekt av sosiale problemer?

Persille1365381127
Skrevet

hva mener du? At det er fortjent dårlig rykte? Jeg snakket akkurat med en som hadde barn i skolen der- de ble nødt til å bytte til privatskole pga ekstremt dårlig miljø blant jentene i 6 kl. Virker som om det er veldig forskjell fra skole til skole der også, men muligens en overvekt av sosiale problemer?

Ja, fortjent dårlig rykte.

Det er endel mennesker der (les ungdommer) som virkelig gjør en innsats for å gjøre ting verre for alle, samtidig som det er en ganske stor andel sosiale problemer - og de ser bare ut til å øke.

Jeg kjenner ikke til barneskolen lenger, bare ungdomsskolen - og historiene ser ikke ut til å ta slutt.

Så du dokumentaren "Jenter" som gikk på Nrk i helgen eller når det var? Det var vel fra Ruseløkka - men det er flere som opptrer som hun verste der regelmessig, det ser ut til å være normen.

Bare det at de har fast politivakt på skolen sier vel sitt.

Sikkert mye bra der også - for all del, men jeg har full forståelse for det dårlige ryktet, jeg ville ikke hatt mitt barn på skole der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...