Gå til innhold

mage øvelser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt nye trenings programmet mitt..

Endel av øvelsene går på magen,fks sit ups.Men jeg får så vondt i nakken av det!!!

Gjør de slik som jeg fikk beskjed om,

(se i taket med haken opp.)

Noen gode råd??

Nå er krigen mot jule kiloene i gang!! ;0)

Fortsetter under...

Skrevet

Du må slappe av i nakken. hold hendene under hodet, og la hodet hvile i hendene. Ikke stram nakken når du løfter, bare stram magen. Det er magen som skal løfte.

Skrevet

Jeg får også veldig vondt i nakken dersom jeg tar situpsene feil. Det som skjer da tror jeg er at jeg kompanserer for magemusklene ved å bruke nakken istedet- for meg hjelper det å virkelig konse på å bruke bare magen, ikke noen andre muskler, i tillegg til å ikke heve overkroppen for høyt...

Skrevet

Jeg får også veldig vondt i nakken dersom jeg tar situpsene feil. Det som skjer da tror jeg er at jeg kompanserer for magemusklene ved å bruke nakken istedet- for meg hjelper det å virkelig konse på å bruke bare magen, ikke noen andre muskler, i tillegg til å ikke heve overkroppen for høyt...

Takk for innspill,skal prøve ut litt senere.. :0)

Skrevet

Du må slappe av i nakken. hold hendene under hodet, og la hodet hvile i hendene. Ikke stram nakken når du løfter, bare stram magen. Det er magen som skal løfte.

Takker.Skal prøve å slappe mer av i nakken.

Tror nok jeg strammer for mye..

Cookiemonster
Skrevet

Det anbefales ikke å holde hendene bak hodet hvis man har problemer med nakken. Dette gjør at man ubevisst drar litt i nakken, og det kan føre til problemer eller forverre eksisterende problemer. Kryss armene over brystet i stedet.

Annonse

Skrevet

Hold armene dine foldet over brystet, altså, hver hånd tar tak i hver sin overarmsmuskel. Så du ikke holder tak i nakken og drar.

Slapp av i nakken og bruk kun magemusklene. Det er jo de som skal løfte deg opp.

Skrevet

''Nå er krigen mot jule kiloene i gang!! ;0)''

Den krigen er hard, og jeg er desverre ikke klar :( Noen motivasjonstips?

Slik det høres ut så gjør du det riktig.. Ser folk gjør det på veldig mange forskjellige måter..

Skrevet

''Nå er krigen mot jule kiloene i gang!! ;0)''

Den krigen er hard, og jeg er desverre ikke klar :( Noen motivasjonstips?

Slik det høres ut så gjør du det riktig.. Ser folk gjør det på veldig mange forskjellige måter..

Uff,nei det er ikke lett..Hvertfall ikke med dette været..Jeg elsker ut å gå,men med all denne snøen er ikke det lett..

Skuffer i stedet! ;0)

Min motivasjon er at det snart er sommer...

Og da vil jeg se bra ut i bikinien!! :0)

Jeg fikk jo nye pupper for en tid siden,så nå må jeg liksom bare stramme litt her og der..Og bli kvitt 3kg..

Har fått laget et trenings program spesielt for meg,og fått en slags kostplan.Jeg syns det er litt lettere å komme i gang når jeg har fått noe eget...Er ikke glad i trening senter,så trener kun hjemme.

Bare tenk på sommeren du!! ;0)

Skrevet

Hold armene dine foldet over brystet, altså, hver hånd tar tak i hver sin overarmsmuskel. Så du ikke holder tak i nakken og drar.

Slapp av i nakken og bruk kun magemusklene. Det er jo de som skal løfte deg opp.

Har holdt bak nakken,så dette skal jeg prøve!! :0)

Takk!!

Skrevet

Det anbefales ikke å holde hendene bak hodet hvis man har problemer med nakken. Dette gjør at man ubevisst drar litt i nakken, og det kan føre til problemer eller forverre eksisterende problemer. Kryss armene over brystet i stedet.

det visste ikke jeg!

Da får jeg prøve det!! :0)

Takk!!

Skrevet

Uff,nei det er ikke lett..Hvertfall ikke med dette været..Jeg elsker ut å gå,men med all denne snøen er ikke det lett..

Skuffer i stedet! ;0)

Min motivasjon er at det snart er sommer...

Og da vil jeg se bra ut i bikinien!! :0)

Jeg fikk jo nye pupper for en tid siden,så nå må jeg liksom bare stramme litt her og der..Og bli kvitt 3kg..

Har fått laget et trenings program spesielt for meg,og fått en slags kostplan.Jeg syns det er litt lettere å komme i gang når jeg har fått noe eget...Er ikke glad i trening senter,så trener kun hjemme.

Bare tenk på sommeren du!! ;0)

''Er ikke glad i trening senter,så trener kun hjemme.''

Samme her. Liker meg best i skog og mark eller på tur langs veien. Var på tur i 1 1,5 time i går. i pøsende regnvær :)

deilig!

Du høres nå ut som du har modell kropp. 3 kilo og stramme opp litt!! hadde det bare vøært så vell her også.

her snakker vi 5-7 kilo og _masse_ oppstramming. Har jo nettopp vært gravid, men kan ikke skylle på det evig :( Så må nok komme igang snart..

Er litt derfor det er vanskelig å gi slipp på røyken, med den så spiser jeg mindre, og der er en god følelse :)

Vet at hvis jeg slutter nå så stuper jeg rett i matfatet :( Neeeeeeei!! :(

Skrevet

Har holdt bak nakken,så dette skal jeg prøve!! :0)

Takk!!

Faren med det er at man drar seg selv i nakken for å klare å komme seg opp.

Ellers kan du ha bena i forskjellige stillinger mens du tar øvelsene.

Liggende rett frem, samlet og skrevende,

bena til værs, samlet og skrevende.

Med knekk i knærne, samlet og skrevende, osv.

Jeg holder i en 12 kg vekt når jeg trener magemsusklene, så vekter kan du også bruke, som du holder ved halsen, når du blir litt mer trent.

Annonse

Skrevet

Faren med det er at man drar seg selv i nakken for å klare å komme seg opp.

Ellers kan du ha bena i forskjellige stillinger mens du tar øvelsene.

Liggende rett frem, samlet og skrevende,

bena til værs, samlet og skrevende.

Med knekk i knærne, samlet og skrevende, osv.

Jeg holder i en 12 kg vekt når jeg trener magemsusklene, så vekter kan du også bruke, som du holder ved halsen, når du blir litt mer trent.

"Ellers kan du ha bena i forskjellige stillinger mens du tar øvelsene. Liggende rett frem, samlet og skrevende, bena til værs, samlet og skrevende. Med knekk i knærne, samlet og skrevende, osv."

Jepp,du skulle bare sett meg når jeg holder på..

Har fått masse forskjellige stilinger...Holdt på å le meg ihjel de første gangene.. :0)

Skrevet

''Er ikke glad i trening senter,så trener kun hjemme.''

Samme her. Liker meg best i skog og mark eller på tur langs veien. Var på tur i 1 1,5 time i går. i pøsende regnvær :)

deilig!

Du høres nå ut som du har modell kropp. 3 kilo og stramme opp litt!! hadde det bare vøært så vell her også.

her snakker vi 5-7 kilo og _masse_ oppstramming. Har jo nettopp vært gravid, men kan ikke skylle på det evig :( Så må nok komme igang snart..

Er litt derfor det er vanskelig å gi slipp på røyken, med den så spiser jeg mindre, og der er en god følelse :)

Vet at hvis jeg slutter nå så stuper jeg rett i matfatet :( Neeeeeeei!! :(

Regn er jo deilig å gå tur i!! :0)

En halv meter snø er verre.. ;0)

Og røyken ja..Hihhi,røyker her også..Og har ingen planer om å slutte..(enda..)

Langt fra modell kropp her...

Minstemann er 1år nå,og 2av kg er nok derfra...

Og magen er ikke som den en gang var..Fått meg ei lita pølse som liker å vise seg når jeg sitter.. :0(

Men,men,nå skal den bort!! :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...