Gå til innhold

Slitsom venninne

Anbefalte innlegg

Gjest slittttttttttttten
Skrevet

Har en venninne som sliter meg ut psykisk!

Går ikke an å forklare til henne dette, så nå har det blitt til at jeg ignorerer henne, har blokkert henne på msn og svarer ikke på tlf. Sikkert dårlig gjort av meg, men jeg har prøvd å forklart henne før at jeg ikke liker måten hun er på mot meg... lang historie for dere utenforstående da men... Så derfor prøver jeg å kutte kontakten.

Hvordan "slår man opp" med en venninne?

Fortsetter under...

Skrevet

Når du har prøvd å forklare men hun ikke lytter, og du ikke orker mer, blir det til at du må trekke deg unna slik du gjør nå. Av og til må man slå opp med venner som bare trekker energi ut av en, og ikke tilfører så mye positivt.

Gjest wenger
Skrevet

Sånn har det blitt her i verden, det verste man kan gjøre mot noen nå er å blokkere de på msn ;)

Gjest slittttttttttttten
Skrevet

Når du har prøvd å forklare men hun ikke lytter, og du ikke orker mer, blir det til at du må trekke deg unna slik du gjør nå. Av og til må man slå opp med venner som bare trekker energi ut av en, og ikke tilfører så mye positivt.

Takk for at du forstår...

Jeg bare orker ikke den personen. Har prøvd så mange ganger før...

Har kuttet henne ut flere ganger, men så har vi "møttes igjen" og jeg har gitt henne ny sjans, så skjerper hun seg en liten periode,m en så blir hun seg selv igjen når hun tror hun har meg på trygg grunn igjen.. og jeg orker bare ikke når hun blir sånn.

Skrevet

Jeg syns du skal sende hende et brev eller mail der du sier direkte at du ikke ønsker videre kontakt. Høres ut som hun må ha det i klartekst. Prøv å formulere det mer i "Jeg..."setninger enn i "du"-setninger. Og ikke bruk alltid/aldri, det når oftest ikke fram.

Altså skriv heller at "Jeg blir sliten av endel sider ved din væremåte, og trenger å trekke meg vekk fra vennskapet. Vennligst respekter dette". Heller det enn å skrive: "Du er slitsom. Du oppfører deg ille" osv.

Ta vare på deg selv ved dine valg. Lykke ti!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...