Irotama Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er 100 %uføretrygdet, og har for en stund siden blitt mor. Har virkelig ikke far krav på sin del av permisjonen ettersom jeg ikke er i " inntektsgivende arbeid?" DET er urettferdig for far! Damen på NAV hadde tydeligvis ikke vært borti denne problemstillingen tidligere, så jeg håper noen her har vært i samme situasjon. 0 Siter
Flaxseed Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Jeg håper du er obs. på at uføretrygd er arvelig slik at du gjør alt for at ikke barnet selv blir ufør som voksen. Jeg vokste opp med en ufør far og er selv ufør i dag. 0 Siter
Gjest mor til fem Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Jeg håper du er obs. på at uføretrygd er arvelig slik at du gjør alt for at ikke barnet selv blir ufør som voksen. Jeg vokste opp med en ufør far og er selv ufør i dag. flaxseed må være gal som kommer med en slik påstand, selv har jeg lest at det kan være arvlig siden endel sykdom og lidelser er arvelig. du har krav på engangsstødnad, ved fødsel men jeg tror faktisk ikke mannen din har krav på permisjon da du går hjemme. men det er mulig det har endret seg. personlig er jeg og min mann uføre, jeg av fibro, som kanskje kan være arvlig, men også situasjonsbetinget og personbetinget, min mann har en skade etter fall på arbeide så det kan man jo ikke kalle arvlig vel, flaxeed. verken min mor eller far, de arbeider enda, eller min manns far erufør, han mor er i en alder av 58 år da hun har fått kols, pga røyking. og er ufør arvelig så er røyking mer arvelig, der blir man jo direkte påvirket, og mine og min manns foreldre røyker og ikke jeg og min mann. jeg har selv 5 barn fra 3 år og opp til 20 år, den elste arbeider i fast arbeid og stifter nå familie hvor dama hans arbeider også. man lærer for faa..... ikke unga at det er bare å få trygd, vi forklarer at vi er syke og kan ikke arbeide, men at vi ville gjort det om mulig. tenk her spørr irotama om permisjonssp. og får svar at ungen din kan bli ufør. eier ikke skam, denne flaxseed, må være bitter på sin far som har"gitt " dette i arv til henne, han. 0 Siter
Irotama Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Skrevet 18. januar 2008 Tusen takk for greit svar! Innlegget til F tar jeg ikke seriøst;)) 0 Siter
Gjest Skrevet 19. januar 2008 Skrevet 19. januar 2008 Jeg blir så forb... da jeg leste innlegget til F,det er tydlig at det går på det i hodet som gjør henne og hennes forreldre ufør,og nok om det.jeg er på vei til å bli ufør etter en ulykke på hesteryggen,og jeg var tøff,jeg skulle ikke være syk og jobbet full jobb +stall+ familie og en dag sa ryggen stopp og det var for 9 år siden,min samboer var i en arbeidsulykke og ble ufør,vel dette er ikke arvelig eller hva ingen på vår side er så det så.Ditt problem er vanskaelig,om din lege kan skrive til trygde kontoret aat du trenger mer hjelp og at din mann ønsker en utvidet permisjon,det er jo mulig med dette om mor går ut i jobb,så prøv om han får "din" permisjon,med den lønnen du ville fått om du var i jobb,men da er det mulig at dere må betale tilbake engangstønaden,prøv,ta evt kontakt med juss skolen i nærheten å la dem prøve å finne ut om de kan tolke reglene som jeg har lagt dem frem.Jeg vet ikke, men dere taper ikke noe å prøve,evt prøv å få hjemme hjelp og barnestøtte ,prøv alle gale ideer du kan er saksbehandleren koselig og ivrig gjerne ung luft ideene for henne,lykke til la oss høre hvordan det går. 0 Siter
Gjest @ppel Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg håper du er obs. på at uføretrygd er arvelig slik at du gjør alt for at ikke barnet selv blir ufør som voksen. Jeg vokste opp med en ufør far og er selv ufør i dag. DU har selv ansvar for ditt eget liv som voksen, enten du har uføre foreledre eller ikke. hehe... Jeg hadde feks ikke uføre foreldre, men jeg er selv ufør. Ungene mine er helt sikkert så fornuftige at de dermed har lært at ung ufør vil de ikke bli, så sant de kan unngå det. Og dvs at de har lært av meg viktigheten av å ta vare på egen helse. Og BLIR de uføre, så kan verken jeg eller dem noe for det. Ingen har noen garantier her i livet. Men skyld nå ikke på faren din! Han kan ikke for hvilke dårlige gener han kanskje har i kroppen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.