Gå til innhold

WOW ??

Gjest ikke så godt kjent i spill-verdenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vår var en av mange i klassen som fikk bærbar PC til jul. Jeg installerte det meste før selve julekvelden, slik at det bare var å slå på PC`n for henne.

Snakket med en annen forelder, han hadde også gjort dette, pluss installert Wow og Skype for 11 åringen.

Hva er Wow- spillet ? Kan det lastes ned fra nettet, eller må vi kjøpe spillet ? De snakker om at barna får så fin engelsk trening her ..... Hører at eldre barn (videregående) har blitt helt hekta på dette, er 12 år for ungt ?

Skype ..... det er den gratis telefontjenesten .... er det ikke ? Er det virkelig noe barna trenger ..... ?

Fortsetter under...

Skrevet

Mener 12 år er for ungt for WoW, men det er min mening. Spørs hvor moden hun er og hvor gode engelskkunnskaper hun har fra før...det er et tidkrevende og utfordrende spill, men for all del, er jo noen 12-åringer som spiller også.

Selve spillet må kjøpes, deretter må man betale månedsavgifter på ca 12 euro.

Skrevet

Skype er genialt for oss som snakker lange samtaler med utlandet :) Men jeg ser ikke helt poenget med Skype for barn.

MSN funker jo utmerket som et alternativ - men det er jo heller ikke noe for de aller yngste.

Skrevet

Mannen min har spilt wow 4-8 timer daglig i snart 3 år, så det er avhengighetsskapende. ;) (Han er 26, men sier at det er et helt greit spill for 12-åringer, men at engelskkunnskaper er et must, men han vil ikke anbefale det til folk som går på skole, fordi man ikke klarer å tenke på annet.)

Men når hun har fått egen pc så pass på! Overvåk det hun driver med. Logg msn-samtaler, få passord til nettby, facebook eller andre stder hun melder seg inn. Det er mye "dritt" blant ungdommer på nett, og selv de mest pripne snille ungene har samtaler om munnsex med 18 år gamle gutter på msn.

Skrevet

Mannen min har spilt wow 4-8 timer daglig i snart 3 år, så det er avhengighetsskapende. ;) (Han er 26, men sier at det er et helt greit spill for 12-åringer, men at engelskkunnskaper er et must, men han vil ikke anbefale det til folk som går på skole, fordi man ikke klarer å tenke på annet.)

Men når hun har fått egen pc så pass på! Overvåk det hun driver med. Logg msn-samtaler, få passord til nettby, facebook eller andre stder hun melder seg inn. Det er mye "dritt" blant ungdommer på nett, og selv de mest pripne snille ungene har samtaler om munnsex med 18 år gamle gutter på msn.

Takk for svar :)

Hun har brukt data i flere år, så MSN samtaler blir logget og passordet hennes på Nettby har vi :), dette etter avtale med henne.

Da hun registrerte seg på Nettby var det betingelsen, at vi fikk passordet, hun spurte oss om hun fikk registrere seg der.

Facebook er hun ikke innpå enda, det er kun mor som er der :).

Men takk for innspill allikevel.

Gjest Mange artige programmer til pc
Skrevet

WOW kan uten problemer spilles av 12 åringer (12 åringer er jo forskjellige så en bør vel se ann hver og en. Engelskkunnskaper bør en ha noe av.

Om jeg vil anbefale det er en annen sak, det er lett å bli svært hekta på slike spill som dette.

Skype trenger en selvsakt ikke. Men hvis vennindene hennes har det så kan de prate med hverandre gratis hvis alle har en liten mikrofon plugget i pc.

Ungene mine har f.eks. pratet med faren sin gratis på Skype da han bor separat fra ungene.

Annonse

Skrevet

En sånn en er jeg også gift med...:o) Det hender jeg har lyst til å pælme ut hele pc'n og nedlegge WoW-forbud *sukk*.

Skrevet

En sånn en er jeg også gift med...:o) Det hender jeg har lyst til å pælme ut hele pc'n og nedlegge WoW-forbud *sukk*.

Hehe, her i huset er dessverre jeg verre når det gjelder pc-bruk, så jeg har ingenting jeg kan få sagt om saken uten at han bare kommer med et skjevt blikk og jeg skjønner at jeg tråkker litt i salaten. Hehe. ;) Men vi har regler da. Ingen pcbruk mens ungene er våkne, og kjøkken + bad skal være ryddet hver ettermiddag før vi slår på pcen.

(Det er bare jeg som bryter forbudet når jeg er hjemme med baby, hun skjønner jo ingenting uansett.) ;)

Skrevet

Hehe, her i huset er dessverre jeg verre når det gjelder pc-bruk, så jeg har ingenting jeg kan få sagt om saken uten at han bare kommer med et skjevt blikk og jeg skjønner at jeg tråkker litt i salaten. Hehe. ;) Men vi har regler da. Ingen pcbruk mens ungene er våkne, og kjøkken + bad skal være ryddet hver ettermiddag før vi slår på pcen.

(Det er bare jeg som bryter forbudet når jeg er hjemme med baby, hun skjønner jo ingenting uansett.) ;)

...og sladrer følgelig heller ikke...? ;-)

Skrevet

...og sladrer følgelig heller ikke...? ;-)

Hehe, nei. ;)

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 18 som heldigvis aldri har brydd seg om WOW. Men når jeg ser hva det spillet har gjort med enkelte av vennene hans, hadde jeg ALDRI frivillig kjøpt det til en 12-åring! Aldri!! De kan lære seg engelsk på mange andre måter.

mvh

Skrevet

Du må ikke kjøpe et spill, men du må kjøpe en konto. Jeg hadde ikke gjort det, med mindre hun har vist interesse for spillet selv.

Jeg synes hun er for ung. Siterer kjæresten: "Hun er alt for ung for dette spillet. Du innstallerer ikke bare et spill, du innstallerer et samfunn. Du utsetter henne for mye banning, voksne spillere, spillere som er særdeles uhyggelige osv. Det er et tidsluk uten like og et barn vil ikke klare balansen mellom spillverdenen og det virkelige liv."

Skrevet

Du må ikke kjøpe et spill, men du må kjøpe en konto. Jeg hadde ikke gjort det, med mindre hun har vist interesse for spillet selv.

Jeg synes hun er for ung. Siterer kjæresten: "Hun er alt for ung for dette spillet. Du innstallerer ikke bare et spill, du innstallerer et samfunn. Du utsetter henne for mye banning, voksne spillere, spillere som er særdeles uhyggelige osv. Det er et tidsluk uten like og et barn vil ikke klare balansen mellom spillverdenen og det virkelige liv."

Takk skal du / dere ha :)

WOW skal ikke inn her ...... tenker på foreldren til de som er yngre enn datteren vår ..... de kan umulig vite hva de "gir" barna deres når jeg leser det du skriver.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...