Gå til innhold

Når bestemmes sommerferien på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest sommer snart....? ;-)
Skrevet

Dvs når er ting i boks om når en får ferie? Hos oss kan det gjerne bli april og mai...:-( Vet en ikke har rett å få vite det før 2 mnd før ferien skal avvikles. Men himla vanskelig å få bestilt noe da. Kjiiipt. Ja ja...

Fortsetter under...

punky brewster
Skrevet

Hos oss blir det i begynnelsen av mai, kjempekjipt mtp å bestemme ferie:(

Skrevet

Etter arbeidsmiljøloven har du krav på å få vite eksakt startdato for sommerferien senest 1.april.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Nå er dette sjelden noe problem hos oss, alle får stort sett ferie når de vil. Men vi har uansett alt begynt å snakke om sommeren.

Skrevet

Jeg skulle ønske vi kunne drøye til langt utpå våren, men hos oss må det være i boks 1. mars. Alt for tidlig for oss som gjerne skulle samkjørt ferien med andre som ikke vet når de skal ha ferie før mye senere.

Skrevet

Her får alle ferie når de ønsker. Dvs. dersom vi er litt smarte med hensyn til planlegging av alt som skal gjøres.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Hos oss har det bestandig vært rundt 1. mai.

Alt for sent for familier som ønsker å være tidlig ute med bestilling av ferie.

Alt for tidlig for single og andre som ønsker å forhøre seg med venner om ferieplaner, man får ofte inntrykk av at alle andre kan ta ferie akkurat når de vil, og at det ikke haster å bestemme seg.

Umulig å gjøre alle til lags :/

lissi1365380351
Skrevet

Jeg skulle ønske vi kunne drøye til langt utpå våren, men hos oss må det være i boks 1. mars. Alt for tidlig for oss som gjerne skulle samkjørt ferien med andre som ikke vet når de skal ha ferie før mye senere.

Hos oss var det i desember en eller annen gang,tror det var 16 des.

Dette for at alle mest sannsynlig får akkurat den ferien de vil ha,helt ok synes jeg,med tanke på at du da vet.

Om du/dere må sette opp ferieønskene såpass lenge før bør dere iallefall få ferie når dere ønsker,så da skjønner jeg ikke helt problemet,da er det jo bare til å bestille ferien da.

Tipper de aller fleste arbeidsgivere(så sant det er mulig)gir ferie i den tiden man ønsker,såklart sammen med resten av familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...