Gå til innhold

Tir n’a Noir - oversettelse

Anbefalte innlegg

Gjest hummer videre
Skrevet

"Så forvitra og glir"? Forvitra forstår jeg, men hva betyr glir?

Fortsetter under...

Skrevet

Ser ikke ut som du kommer til å få noe svar på dette.

Gjest vadudrøm
Skrevet

Googlet og fant bl.a en analyse som en skoleelev hadde skrevet om diktet. Omtrent alt i diktet var forklart og "oversatt", men ikke ordet "glir". Tror ikke vedkommende heller visste det.

Skrevet

Jeg ser for meg at man er i en båt, og ser mot horisonten som dermed "glir" (mens det egentlig er båten som glir på vannet når den er i bevegelse).

Skrevet

Googlet og fant bl.a en analyse som en skoleelev hadde skrevet om diktet. Omtrent alt i diktet var forklart og "oversatt", men ikke ordet "glir". Tror ikke vedkommende heller visste det.

Flott, det hjalp sikkert veldig for vedkommende å vite hva det _ikke_ betyr.

Skrevet

Jeg ser for meg at man er i en båt, og ser mot horisonten som dermed "glir" (mens det egentlig er båten som glir på vannet når den er i bevegelse).

Det kan hende :-)

Annonse

Skrevet

Flott, det hjalp sikkert veldig for vedkommende å vite hva det _ikke_ betyr.

Look who`s talking! Eller har du enerett på intetsigende svar?

Skrevet

Look who`s talking! Eller har du enerett på intetsigende svar?

Jeg kommer sjelden med intetsigende svar. Det har blitt en trend her på DOL å bruke ordet "intetsigende" uten mål og mening. Man blir ikke smarter selv om man tar intelligente ord i sin munn. Det er forresten første gang jeg ser deg bruke dette, så jeg trodde faktisk du hadde litt annet å komme med når du først var på plass?

Skrevet

Jeg kommer sjelden med intetsigende svar. Det har blitt en trend her på DOL å bruke ordet "intetsigende" uten mål og mening. Man blir ikke smarter selv om man tar intelligente ord i sin munn. Det er forresten første gang jeg ser deg bruke dette, så jeg trodde faktisk du hadde litt annet å komme med når du først var på plass?

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3772702

Å ja?

Skrevet

Feil link! Jeg mente svaret ditt til mitt innlegg "Bedre Puls".

Skrevet

Når jeg trykker på linken, kommer det bare innlegg som handler om seksualitet og stimuli av klitoris, det var ganske uinteressant spør du meg. Hva var det egentlig du siktet til?

Det var feil link. Jeg siktet til svaret ditt til meg om "Bedre Puls".

Skrevet

Feil link! Jeg mente svaret ditt til mitt innlegg "Bedre Puls".

Åja, da skjønte jeg hva du mente. Men å si at man ikke vet hva man mener om en sak, er ikke det samme som å si noe intetsigende. Er så lei det ordet. Ja ja, fint skal det være.

Annonse

Skrevet

Det var feil link. Jeg siktet til svaret ditt til meg om "Bedre Puls".

Jeg har puls.

Skrevet

Åja, da skjønte jeg hva du mente. Men å si at man ikke vet hva man mener om en sak, er ikke det samme som å si noe intetsigende. Er så lei det ordet. Ja ja, fint skal det være.

Du er ikke nødt til å svare på alle innlegg, vet du. Hvis du ikke mener noe om temaet, er det unødvendig å svare bare for å opplyse om det.

Skrevet

Nå husker jeg ikke helt hva som er foran dette, men "så" på rogalending betyr vel "som" - så da passer det ganske greit med "som forvitrer og glir" - eller er jeg helt på jordet?

Skrevet

Det hørtes ut som en fin forklaring. :-)

Skrevet

Nå husker jeg ikke helt hva som er foran dette, men "så" på rogalending betyr vel "som" - så da passer det ganske greit med "som forvitrer og glir" - eller er jeg helt på jordet?

Der har du det, tenker jeg :-)

et annet sted i teksten står det: "...ifra alt så e grått", hvor jo også "så" står for "som"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...